Горещи новини
- Готова ли е Русия за война с Турция
- В Москва обявиха готовността на РФ да защити ДНР и ЛНР в случай на нападение от украински войски /СНИМКИ/
- Сирийската армия, с подкрепата на ВКС Русия, успешно отвоюва от бойците нова част от Идлиб /КАРТА/
- Днес на Летище Пловдив- руски Ан-12 и британски C-130J Hercules (ГАЛЕРИЯ)
- В Киев потвърдиха готовността си - очакват само указа на Зеленски за начало на войната в Донбас
- БМКЦ с конкурс за застрахователни услуги , включително за моторните кораби "Героите на Одеса" и "Героите на Севастопол"
- Превръщат нова ядрена подводница в истински убиец, въоръжават я с 200 хиперзвукови ракети „Циркон”
- Програмата BlueInvest Coaching подпомага предприятия в сферата на синята икономика
- Германия анализира недостатъците на руската армия
- Британски военни съветници посетиха зоната на военните операции в Донбас
- Г-н полковник, какви са акцентите в работата ви през 2010 г.?
- Започнахме годината с подготовката на нови летци за „Спартан”-а, като обучението на модули и пилотите са разпределени в няколко групи. Целта е да подготвим втори инструктор за C-27J Spartan, един командир на екипаж и двама втори пилоти, като за последните сме привлекли старши лейтенанти и лейтенанти.
Друга основна задача през годината бе обучението на доста от хората, летели досега на Ан-26 за полети на Ан-30. Бяха прехвърлени 3 командира, летци I клас, като двама от тях получиха инструкторска подготовка за всякакви метеоусловия. Също така 6-7 пилоти от Ан-26 бяха прехвърлени на Ан-30. С Ан-30 мисии не са изпълнявани, тъй като тези, които бяха планирани по Договора „Открито небе”, засега не са финансирани и вероятно до края няма да бъдат изпълнени. За съжаление не можем да използваме този чудесен самолет по основното му предназначение.
За L-410 на база нещата, записани в т.нар. „Бяла книга”, се предвижда 2 машини да останат в щата, като през 2011 г. трябва да стартира процедура за ремонт на витлата и двигателите. Договорът за РС-12 бе подписан и се надяваме практическото реализиране да стане докъм Коледа, като агрегатът замине за проверка в Швейцария и да се върне. В договорът е включена подготовката и на 1 командир на екипаж. За Ан-2 тече процедура за закупуване на бензин, но все още няма доставен такъв в авиобазата. Надявам се до края на годината да получим така чакания трети C-27J Spartan.
- Какви бяха основните трудности, с които се сблъскахте?
- Годината преминава под знака на ограниченията, които бяха още по-големи с оглед на общата финансова криза в страната. Става въпрос за средства за дейността на базата и за поддръжка на авиационната техника. Другият основен проблем през 2010 г. бе забавянето на получаването на третия C-27J Spartan и мудната процедура за подписване на договора за възстановяване на летателната годност на PC-12 Pilatus.
За съжаление има доста известно текучество на личен състав. Основната причина са информациите в медиите за промените в Пенсионния кодекс, както и за евентуалното отпадане на 20-те заплати при пенсиониране. Това е един от основните ни проблеми. Хората се страхуват да не загубят това, което са заработили през последните 20-25 години. За жалост в резултат губим най-подготвените си хора, летци и специалисти, които са акумулирали много финансови средства като подготовка, полети и опит. И това не може да се навакса по никакъв начин. Това е най-големия удар за нас.
- Какво ще пожелаете на колегите си в навечерието на 16 октомври?
- Най-вече здраве, за тях и техните семейства. Също успешна реализация и успешно усвояване на новия тип самолет. Имам предвид C-27J Spartan и РС-12.
Интервюто взе Димитър СТАВРЕВ, сп."Клуб КРИЛЕ"
loading...
Други публикации
Напиши коментар