Генерал-майор Радев: Имаме млади пилоти с изтребителски манталитет и дух

Pan.bg 29 май 2015 | 19:00 views (6014) commentaries(6)
img Военновъздушните сили обръщат лоши тенденции. Очаква се същото и от политическото ръководство, т.е. да осигури професионална перспектива на капитаните и старши лейтенантите.
Спирдон Спирдонов
otbrana.com

На 26 години старши лейтенант Светослав Петров вече взе изпита за „Военен пилот – втори клас”. Само след по-малко от година ще бъде първокласен пилот от изтребителната авиация. Това става възможно благодарение на провеждащата се от ноември м.г. интензивна летателна подготовка в Долна Митрополия. Средната възраст на останалите петима офицери, които покриха изискванита за тази класна специалност, е същата. Това са капитан Борис Масларов и старши лейтенантите Янчо Христов, Владимир Петров, Кирил Гинев и Георги Велев.

Подготовката на бъдещите многоцелеви пилоти днес бе проверена лично от командира на ВВС генерал-майор Румен Радев и неговия заместник бригаден генерал Анатолий Кръстев. Те и инструкторите майор Петко Димитров и капитан Петър Муков лично летха на Л-39 с младите офицери, които издържаха контролната проверка с отличии оценки. Видях изтребителен манталитет и дух, бе категоричен генерал-майор Радев. Според него тези момчета заслужават да летят на нов изтребител. Той благодари на инструкторите и осигурващия състав за положения труд и за търпението. Покриването на изискванията за „Военен пилот – втори клас” е много трудно, но то е предпоставка за усвоване на други самолети, посочи бригаден генерал Кръстев.
image
Започнах със средната възраст, защото с този курс ВВС обръщат лошата тенденция. През последните години тя достигна 36 години за летците, което не позволва да бъдат използвани техните знания и умения продължително време. Има, разбира се, и други радващи резултати. Програмата предвижда до март следващата година обучаваните пилоти да натрупат 300-350 часа във въздуха, вместо досегашните 200. Придобиват се подготовки, до които много малко летци достигат дори в края на своята кариера. Не е за пренебрегване и финансовият резултат. Тази програма е три пъти по-евтина от предишната.

Само за половин година шестимата летци, казват техните инструктори, придобиха умения по прехвати и атаки по въздушна цел над облаци, полети в сложни условия на минимума на времето, групова слетяност на малка височина, бомбопускане по земна цел и полети нощем в прости метеорологични условия за прехват и атаки по въздушна цел. Налотът им до момента е 180-250 часа. За отличната им подготовка говори и фактът,




че от следващата седмица ще имат полети над море, което досега не е правено с летателен състав от Долна Митрополия.

Според младите пилоти и техните инструктори интензивната подготовка действително е много натоварена, но, както казват те, това е сладка болка. Причината е преди всичко във високата мотивация. Шестимата са отличен екип и от първия ден вървят заедно към изтребителната авиация. Оказва се, че ВВС правят всичко възможно, за да повишават бойното майсторство на своя състав. Остава политическото ръководство да направи така, че да не лиши тези млади пилоти от перспектива в тхното професионално развитие. Това означава възстановяване на ресурса и ремонт на наличните изтребители и стартиране на проекта за придобиване на нов тип основен боен самолет. Преди няколко дни министърът на отбраната Николай Ненчев обеща да стори второто до края на юни. Ще чакаме тази новина.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 6

  1. #1
    Въздушен вълк 29 май 2015, 19:54
     
    13
     
    3

    Честито момчета, да сте живи и здрави. Световните авиокомпании ви очакват, колкото по-рано, толкова по - добре.

  2. #2
    емигрант 29 май 2015, 20:05
     
    6
     
    5

    British Air до 2018 трябва да попълнят с 200 пилоти

  3. #3
    таксито 30 май 2015, 09:36
     
    7
     
    0

    Сега им купети и самолети.

  4. #4
    Мекерето 31 май 2015, 11:00
     
    2
     
    1

    Ако не им купят самолети, ще трябва да помислиш за вазелин!!!

  5. #5
    Мъкааа 31 май 2015, 16:43
     
    3
     
    2

    Браво!!! Ето с такъв нальот и подготовка в добрите години на ВВС курсантите завършвака военното училище и отиваха по бойните части. След което за година две 2 клас, на третата 1клас и дежурства до скъсване.

  6. #6
    eagle 02 юни 2015, 17:39
     
    0
     
    1

    Гледайте да стигнете до пенсия, за да не се налага да сте портиери с подготовката на ВВС-БГ. А на запад никой няма да ви наеме, не се мъчете, там работят добре с информация и я имат в достоверен вид, добре знаят западните колеги кой с какви възможности и опит отива там да се пробва.

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка