ВВС на САЩ (USAF) ще сключи договор за самолети F/T-7X за обучение на летци-изтребители

Pan.bg 25 мар 2020 | 08:21 views (425) commentaries(0)
img
хаджи Димитър СТАВРЕВ
www.pan.bg


Военновъздушните сили на САЩ (USAF) планират да сключат договор за малък брой тренировъчни самолети, за да обучават пилоти на умения, специфични за въздушния бой по своята програма Reforge proof of concept (RFX). Известие за намерение за възлагане на договор с единствен изпълнител на Hillwood Aviation за между 4 и 8 УТС с цялостно, „под ключ“, летящо решение от военновъздушната база Langley (AFB) във Вирджиния, бе публикувано от името на Air Combat Command (ACC).

Тези самолети ще бъдат обозначени F/T-7X, в съответствие с обозначението T-7A наскоро дадено на Boeing-Saab Redhawk, който бе избран да задоволи по-широкото изискване по програмата T-X Advanced Pilot Training (APT).

"ACC са разработили концепция за операции за възстановяване на сегашната изтребителна тренировка за летци-изтребители (Reforge CONOP), използваща F/T-7X, ACC вариант на T-7, в 12-месечна фокусирана тренировъчна програма. CONOP целенасочено развива и изпитва бойни авиатори със съответните тактически умения преди формалното им обучение на изтребител (FTU). Преминалите през този курс пилотите ще бъдат допускани до курса FTU/Track-1, като това ще отнеме около половината време необходимо сега за основния курс" се казва в съобщението.

Както бе отбелязано от ACC, новият самолет трябва да има сходни възможности с T-7A Redhawk, който в момента е във фазата на инженерно-производственото си развитие (EMD). Самолетите трябва да осигуряват приблизително 3000 полета/4500 летателни часа годишно за период от 5 години. В уведомлението се посочва, че Интеграционният център за управление на придобиванията (AMIC) е определил базираната в Далас Hillwood Aviation като единственият източник, способен да осигури самолети с активен радар, способен да открива цел с размери на изтребител не по-близко от 20 мили или възможност за инсталиране на такъв без прекъсване на обслужването в рамките на една година; с вградена (синтетична) система за обучение или възможност за инсталиране на такава без прекъсване на обслужването в рамките на една година; и със скорост най-малко 1100 възла при провеждане на учебно-бойни тренировки "въздух-въздух".

На снимката: След като преди това не успя да си осигури участие в изискването за усъвършенствано пилотно обучение T-X на САЩ, УТС Lockheed Martin-KAI T-50A изглежда ще бъде приет в ограничен брой на договорена основа за обучение за въздушен бой. (сн. Lockheed Martin)
Превод от: janes.com

image




loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker