Преди 60 години САЩ се опитват да направят "Скоростен демон" - убиец на руските мигове

Pan.bg 06 юни 2020 | 12:26 views (815) commentaries(0)
img
ПАН.БГ




Експерименталният прехващач практически няма крила.

Проектантите на днешните изтребители не гонят скорост. Много по-важни показатели за боен самолет в момента са невидимост , маневреност и радарни възможности. Колкото

и да е бърз изтребителят, зенитната ракета така или иначе ще го настигне, но ако радарът му я „улови“ - това вече е успех. Последният от скоростните мохикани е МиГ-31, от





който направиха ракетна степен за „Кинжала“. Освен това с този прехващач е удобно да се патрулира по дългите руски граници.

Въпреки това, след края на Втората световна война, САЩ и СССР разчитат на скорост и само заради това започват да усвояват реактивни самолети, които отначало приличат

на ракети с крила.



Един от тези самолети беше Douglas X-3, построен в единствен екземпляр. Ако погледнете снимката му, става ясно, че съвременната крилата ракета има повече крила от този

самолет. Най-вече той е е като автомобил за запис на скорост,с който автопилоти, рискувайки живота си, се състезават по солените езера.



Тогава Пентагонът подписва договор с Дъглас за прехващач, който се ускорява до Mach 3. Прототипът на самолета е завършен през 1951 г., но поради проблеми с двигатели,


които не постигат тази чудовищна мощност, устройството не ускорява до планираната скорост.

Според The ​​National Interest самолетът е бил необичайно лек, тъй като е имал много титан в конструкцията си. Кабината е била в носа на самолета.

Поради факта, че X-3 има къси крила, той ускорява много бързо на пистата (300 мили в час). Но има проблеми с маневреността: самолетът се оказа трудно управляем при

високите скорости . Веднъж почти се разбива, при тестове за претоварване.



Но най-вече „ракетният самолет“ няма късмет с двигателите - те откровено не "дръпат". Максималната скорост, която X-3 достига, е Мах 1.2, но дори и това постижение пилотът

прави в пик.

Работата обаче не е напразна. Разработките бяха в основата на прехващача F-104 Starfighter, който, между другото, също не беше подарък. Дори получи прякора

"Widowmaker" заради изключително високата си степен на аварии. Тази машина обаче работи във военновъздушните сили на различни страни повече от 40

години. В СССР най-аварийният подобен самолет е бил Су-7В.




loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка