5-лопатен вариант на вертолета H145 получи типов сертификат от EASA

Pan.bg 22 юни 2020 | 17:07 views (559) commentaries(0)
img
Васил Димиторв,
pan.bg

По информация на airbushelicopters.com


На 19 юни 2020 г. в Donauwörth (Германия) 5-лопатният вариант на вертолета H145 на Airbus Helicopters получи типов сертификат от Агенцията за авиационна безопасност на Европейския съюз (EASA), което разчисти пътя за доставките на клиенти към края на лятото на 2020 г. Сертификацията обхваща пълния набор от възможности, включително полети с един пилот и инструментални полети (IFR), както и полети с един двигател (Cat. A/VTOL) и полети с използване на очила за нощно виждане.

„Нашият 5-лопатен вариант на H145 е отличен пример за стремежа ни към непрекъснато усъвършенстване и осигуряване на постепенни иновации, които отговарят на изискванията на нашите клиенти. Този вертолет комбинира в себе си надеждността и здравина на изпитан и доказал се "бестселър", което го прави много конкурентен на пазара на леки двудвигателни вертолети сподели Бруно Евен, изпълнителен директор на Airbus Helicopters.

Новата версия на най-продавания лек двудвигателен хеликоптер H145 на Airbus бе представена на Heli-Expo 2019 в Атланта (САЩ), със стартови клиенти в почти всеки пазарен сегмент. Преди успешната кампания за изпитване на височина в Южна Америка, където вертолетът се спуска край връх Аконкогуа, най-високия в Южното полукълбо, новият H145 осъществи няколко тестови кампании, включително в Испания на средни височини и във Финландия за студено време.

Тази най-нов вариант на семейството H145 добавя нов, иновативен 5-лопатен ротор към многоцелевия H145, увеличавайки полезния товар на хеликоптера със 150 kg. Простотата на новия дизайн на основния носещ ротор също ще улесни операциите по поддръжката, като допълнително подобри обслужването и надеждността на H145, като същевременно подобри и комфорта при пътуване както за пътниците, така и за екипажа. Сертифицирането от Федералната авиационна администрация на САЩ ще последва по-късно тази година. Сертификатът за военната версия на 5-лопатния H145 ще бъде издаден през 2021 г.

Задвижван от два двигателя Safran Arriel 2E, H145 е оборудван с пълно цифрово управление на двигателите (FADEC) и пакета Helionix digital avionics. Той включва високоефективен 4-осен автопилот, повишаващ безопасността и намаляващ натоварването на пилота. Особено ниският му акустичен отпечатък, прави H145 най-тихият хеликоптер в своя клас.

На снимката: Н-145 на изпитания около връх Аконкогуа (сн. Airbus Helicopters)
image




loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*