Предложението на EASA за връщане в експлоатация на MAX включва и процедура за деактивиране на изкуственото тресене на щурвала

Pan.bg 26 ное 2020 | 09:05 views (656) commentaries(0)
img
хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
По информация на aviationweek.com

EASA публикува своя проект на параметри за връщане в експлоатация на Boeing 737 MAX, добавяйки процедури за екипажа и полетни ограничения към изискванията на FAA, включително начин за пилотите да деактивират изкуственото тресене на щурвала като предупреждение за предстоящ срив. Предложената от EASA директива за летателна годност (AD), издадена на 24 ноември 2020 г. и отворена за коментари до 22 декември, иначе следва стриктно финализираните изисквания на FAA.

Няколко разлики между двата регулатора накараха EASA да разработи своя собствена AD, която да отговори на опасенията, които реши, че са от решаващо значение за сигурното връщане на приземения модел.

Една съществена незабавна промяна е процедурата за тресене на щурвала като предупреждение за предстоящ срив, която помага за справяне с проблемите на промяната и реакцията, идентифицирани от регулаторите. По-рано FAA отхвърли призивите от няколко групи, да включи процедура, която изисква изключване на изкуственото тресена на щурвала като предупреждения за предстоящ срив, чрез издърпване на съответния прекъсвач. Сред притесненията на американската Агенция за гражданска авиация е допълнителният риск пилотите да отклонят вниманието си от пилотирането и авиониката, докато се обръщат, за да достигнат до прекъсващите панели зад тях.

Но EASA смята, че предупрежденията за неприятности, които могат да бъдат причинени от няколко проблема, включително неправилни данни на сензора за ъгъл на атака (AOA), са достатъчно за разсейване, и одобри стъпка в контролния чек-лист за недостатъчна въздушната скорост.

„Изкуственото тресене на щурвала може да бъде деактивирано по преценка на пилота. Това подобрява разпознаването на предупреждение за срив на противоположната страна“ гласи предложеният от EASA чек-лист.

Подробности на:
https://aviationweek.com/air-transport/safety-ops-regulation/easas-max-return-proposal-adds-nuisance-stick-shaker-disabling?utm_rid=CPEN1000000237732&utm_campaign=26379&utm_medium=email&elq2=ff1fd1ab1bf04158bc38045e2be8ea68

На снимката: Приземени 737 МАХ на норвежката нискотарифна авиокомпания Norwegian (сн.: Tony Osborne/Aviation Week)
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка