Горещи новини
- Тайното оръжие на американския флот: Нов боен кораб LCS-25
- Хусите са изстреляли осем балистични ракети и 14 дрона в Саудитска Арабия
- Сеул увеличава разходите за поддръжка на американските войски в Южна Корея
- Руското посолство за катастрофата с хеликоптер в Централноафриканската република
- Готова ли е Русия за война с Турция
- В Москва обявиха готовността на РФ да защити ДНР и ЛНР в случай на нападение от украински войски /СНИМКИ/
- Сирийската армия, с подкрепата на ВКС Русия, успешно отвоюва от бойците нова част от Идлиб /КАРТА/
- Днес на Летище Пловдив- руски Ан-12 и британски C-130J Hercules (ГАЛЕРИЯ)
- В Киев потвърдиха готовността си - очакват само указа на Зеленски за начало на войната в Донбас
- БМКЦ с конкурс за застрахователни услуги , включително за моторните кораби "Героите на Одеса" и "Героите на Севастопол"

хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
По информация на banker.bg
Броят на пътниците, обслужени на летището през 2020 г., се е сринал над два пъти спрямо 2019-та. Това показва безпристрастната статистика, публикувана на официалната му страница. През миналата година през терминалите са преминали 2 937 846 пасажери, което е с 58.7% по-малко от обслужените през 2019-та 7 107 096 души. Това ще рече над 60% по-малко приходи от летищни такси. Столичният аеропорт отчита като обслужени пътници и преминалите през него военни, въпреки че според международните спогодби самолетите от ВВС не се облагат с такси, така че от тях той не получава нито стотинка.
С над 41.4% е намалял и броят на кацналите и излетели самолети – от 61 371 на 35 954, което означава, че те са летели полупразни в сравнение с 2019 г.
Разбира се, основната причина за този драстичен срив, който върна броя на обслужените от летището пътници с 12 години назад, е пандемията от коронавируса. Най-трагичният месец е април, когато броят на преминалите през аеропорта хора падна с 94.2% спрямо същия месец на 2019-та – 34 403 срещу 598 140. През останалите 8 месеца след това спадът на обслужените пасажери се колебае между 97.7 и 57.1 на сто.
За да компенсира огромния спад на приходите от летищни такси, ръководството на компанията предложи значително увеличение на летищните такси за 2021 година, за което „БАНКЕРЪ“ пръв писа. Така таксата за заминаващ възрастен пътник по международни линии от 1 януари трябваше да скочи с 60.3%, а такса „Сигурност за въздухоплавателни средства, превозващи пътници“ – с 94.6 на сто! Което означаваше и увеличение на цените на билетите още от първия ден на новата година.
Тъй като ръководството на „Летище София“ ЕАД, което през последните повече от три години не инвестира почти нищо за поддръжката на аеропорта и за подобряване на качеството на обслужване на авиокомпаниите и пътниците им, не успя да мотивира увеличението на таксите, предложението беше суспендирано от националния регулаторен авиационен орган – ГД „Гражданска въздухоплавателна администрация“. Така засега продължава прилагането на ниските летищни такси от 2020 г., които ще влошат и без това трагичното финансово състояние на летището, на което вече около 40 млн. лева не достигат само за изплащане на заплати.
Бисер Липов
loading...
Други публикации
Напиши коментар
Уволвянявай калинките!!! ОТ чистачките до намърданите там с подкупи гранични полицаи!!!
Тоя когато и да си отиди се ще е късно !
Такава кочина в живото си не съм виждал, летище София не е третият свят ние сме задминали третият свят и копаем нови висоти.
Чистачките взимат по 2000 лв заплата а там е смрад и мръсотия. На пристигащи стъклените прегради не са мити от как е отворено летището, то е прах, кал и паяжини. Другите летища светят като космическа площадка, тука се едно пристигаш в пещерата Тора-Бора при Осама !
Една спукана фекална тръба текла и омазала таванските плоскости и по стените. Така си седяха лайната на шестият ми полет мече не ми правеше впечатление.
Едина ръка латекс и две таванки не могат да сменят.
Тоалетната терминал 1, няма брава затваря се с тел и един забит пирон.
Ако някои е пристигал с нощен полет е виждал тази традиционна гледка.
Има един дебел , циганин граничар. Униформата му винаги е мърлява, смачкана, на мазни петна и два размела по тясна. Спи на един стол целият облепен с тиксо, щото е счупен. Това е охраната на зоната за изчакване на пътници.
Но това не ти прави впечатление щото на Терминал 1 винаги има 6-7 циганина, които когато не обират багажа на разсеяните и ужасени пътници, ти предлагат обмен на "фалшива" валута и "Фалшиво" такси.
Отговор на коментар: #2
АМА ТОВА МНОГО ПРИЛИЧА НА
РОДНИН$КИТ€ ВВ$-€ООД-
КАЛИНКИ И МИЗ€РИЯ (ПО$ТКОМУНИЗЪМ)!
За Граничните полицаи вина носи МВР но не по малко отговорост трябва да поеме ръ ководството на Главна дирекция Гранична полиция ..
Нужен е по качествен подбор на кандидатите вместо шуробаджинащината и семействеността .ВгРАНИЧНА ПОЛИЦИЯ РАБОТЯТ ЦЕЛИ ФАМИЛИИ .
Я имало и вътрешен фонтан на летището.
* Фекалната тръба е точно от дясно, на паспортната проверка при пристигащи. Всеки който пристига вижда кафявите петна по стената и свалените панели от тавана. Обаче там на паспортна проверка е забранено снимането.
И това са една малка част от проблемите.
Рейса обслужващ терминалите спира на един кален пътен остров. Е гега по това време като стъпиш и си до глезените в калта. Но нищо то и без това те е наваляло дъжда, че един цял полет седи под дъжда на това кално петно да чака рейса.
От терминал 2 положението е същото, нямаш топла връзка с метрото, 15-20 метра трябва да ги изтичаш под проливният дъжд.
Видял съм няколко европейски летища, и от слизането на самолета до центъра на града няма да ти се наложи ползването на чадър дори в най-проливният дъжд. Дори автобусните спирки са изцяло покрити с топла връзка от терминала.
Фандъкова една спирка на метрото не можа да направи като хората.
** Ето ви как е организирано летището на Рим, вътрешно влакче, покрити спирки.
Отговор на коментар: #3
Некадърния го изритааа и ся реве...
Отговор на коментар: #6
ПАК НЕ ПОЗНА КАЛИНК€ БКП€Й$КА,
ОТЪРВАХ СЕ ОТ $€ЛЯНДУРИ КАТО теб! :))