ГОРЕЩО: EASA ресертифицира 737 MAX, връща полетите с него

Pan.bg 28 яну 2021 | 08:43 views (530) commentaries(0)
img
хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
По информация на simpleflying.com



На 27 януари 2021 г. Европейската агенция за авиационна безопасност (EASA) потвърди, че Boeing 737 MAX може безопасно да се върне в експлоатация в Европа. Сега самолетът е приземен от почти 2 години след две фатални катастрофи със сходните обстоятелства.

EASA даде на Boeing 737 MAX зелена светлина да се върне в европейското небе след почти две години на земята. Агенцията заключи, че самолетът е изпълнил четирите условия за връщане в експлоатация, които бе поставила. Освен това тя посочи, че решението й е взето независимо от Boeing и FAA.

EASA бе определила четири условия, които трябва да бъдат изпълнени, преди да ресертифицира Boeing 737 MAX за полети в европейско небе. Това бяха:
1. EASA да одобри промените в дизайна, направени от Boeing, и тяхното изпълнение е задължително.
2. EASA да извърши независим преглед на проекта.
3. Екипажите на Boeing 737 MAX да са адекватно обучени.
4. Да се приложат изводите от двете подобни катастрофи

Коментирайки одобрението на ресертифакицията на самолета, изпълнителният директор на EASA Патрик Ки заяви: „Имаме пълната увереност, че самолетът е безопаснен, което е предпоставката за нашето одобрение. Но ние ще продължим да наблюдаваме отблизо операциите с 737 MAX, докато самолетът възобнови експлоатацията. Успоредно с това, по наше настояване, Boeing също се ангажира да работи за по-нататъшно подобряване на самолета в средносрочен план, за да достигне още по-високо ниво на безопасност".

Какви промени е наложила EASA?
EASA издаде директива за летателна годност (AD), в която подробно се посочват мерките, които операторите трябва да предприемат, преди да започнат да летят с Boeing 737MAX. AD изисква същите физически промени по самолета като AD на FAA. Седемте основни действия в AD са:
1. Актуализации на софтуера за компютъра за управление на полета, включително системата MCAS.
2. Актуализации на софтуера за показване на предупреждение в случай на несъответствие между сензорите за ъгъл на атака.
3. Физическо разделяне на проводниците от пилотската кабина към движителя на стабилизатора.
4. Актуализации в ръководството за полети, така че пилотите да могат да разберат и управляват всички съответни сценарии за отказ.
5. Задължително обучение за всички 737 MAX пилоти.
6. Тестове на системи, включително системата за ъгъл на атака.
7. Първоначален полет за оперативна готовност без пътници поради дългото съхранение на самолета.

Има обаче две основни разлики с
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > > AD на FAA. EASA позволява на пилотите да спрат stick shaker да вибрира, ако е бил активиран по погрешка. Агенцията също така забранява засега някои видове високопрецизни кацания. Тази втора разлика обаче се очаква да бъде временно решение.

Кога ще видим MAX в европейското небе?
Все още е вероятно да мине известно време, докато видим европейски самолети 737 MAX в небето над Европа. Цялата процедура, изброена по-горе, трябва да бъде предприета, като EASA предупреждава, че операторите могат да се сблъскат със закъснение предвид COVID-19 в авиоиндустрията в Европа.

Някои държави-членки на EASA забраниха самостоятелно операциите със 737 MAX през 2019 г. Германия е такъв пример, забраняващ всички полети, докато повечето държави разрешиха полети за пребазиране. Тези независими забрани все още трябва да бъдат премахнати и EASA работи за ускоряването на това.

Знае се, че Ryanair иска да започне да получава нови Boeing 737 MAX, като първоначално изпълнява полети с този тип в Обединеното кралство. Въпреки това EASA посочва, че откакто Великобритания напусна Европейския съюз, тя трябва да вземе свое решение за повторна сертификация на типа. Освен това понастоящем повечето полети на Ryanair в Обединеното кралство са преустановени.

Операторите извън ЕС също ще могат да летят с 737 MAX в европейското въздушно пространство. Те ще трябва да гарантират, че техните самолети MAX отговарят на изискванията на Директивата за безопасност, издадени от EASA.

На снимките:
EASA повторно сертифицира Boeing 737 MAX след почти 2 години (сн.: Винченцо Пейс - JFKJets.com)
Четирите условия на EASA за повторно сертифициране на MAX са изпълнени (сн.: Винченцо Пейс - JFKJets.com)
Европейските оператори на MAX ще приветстват този ход (сн: Getty Images)

Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!


ГОРЕЩО: EASA ресертифицира 737 MAX, връща полетите с него

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/3 СЛЕДВАЩА СНИМКА

loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

General Dynamics European Land Systems

Социални мрежи

Поръчайте с до -25% отстъпка

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка