ПЪРВИТЕ ДНИ НА ЮНИ СА ЧЕРНИ ЗА БЪЛГАРСКАТА АВИАЦИЯ - 36 ОРЛИ ОТЛЕТЯХА ЗАВИНАГИ...

Pan.bg 11 юни 2021 | 08:12 views (5963) commentaries(0)
img
Първите дни на месец юни винаги са били черни за българската авиация.
Това споделят доста бивши и настоящи български въздушни асове.
Точно 28 български орли отлетяха завинаги...
Колегите на Валентин Терзиев споделят, че до скоро се е правело курбан в началото на юни за здраве, за това летците да се връщат живи и здрави след полет.
Може би традицията трябва да бъде подновена.
Защото след немарливостта на много отговорни за станалото няма как да върне летеца.
И отговорни няма да има.
Молим се Бог да помага на българските пилоти, там горе в небето, за да ги връща живи и здрави тук долу на земята, при свойте семейства...


(Илюстрация В.Касабов/flightzone.bg)

Бог да прости хората:

На 9 юни 2021 г., при изпълнение на тренировъчна задача за стрелба по въздушна цел в учението „Шабла 2021“ над морската акватория на Република България, самолет МиГ-29 (борден номер 39) от състава на българските Военновъздушни сили, е изгубил радиовръзка и е изчезнал от радарите в 00:45 ч. Майор Валентин Терзиев е обявен за загинал.

На 11 юни 2018 г. хеликоптер Ми-17, борден номер 417 от авиобаза Крумово пада в района на летището. Загинаха двамата пилоти - кап. Пламен Пантелеев, 47-годишен, от Бяла, Русенско, и кап. Стоян Неделчев, 45-годишен от Елхово. Първият от тях е имал над 600, а вторият - над 500 летални часа, а бордният техник беше ранен. Инцидентът стана при тренировка за аварийно-спасителна дейност с единствения ни летящ военнотранспортен хеликоптер от подобен тип в този момент.


На 9 Юни 2017 г. вертолет "Пантер" пада във водите на Черно море край Камчия при изпълнение на задачи по време на тактическо учение. При инцидента загива 38-годишният командир Георги Анастасов. Другите двама членове на екипажа - капитан Анатоли Апостолов и капитан Павел Симеонов, са настанени за лечение във Военноморската болница във Варна.

На 14 юни 1972 г. загиват старши лейтенант Джуров и лейтенант Венцислав Йотов при изпълнение на полет с реактивен самолет L-29 (като летец-инструктор) на военно-учебното летище на ВНВВУ в Долна Митрополия

На 10.06.1916 г.в Германия загива лейтенант Преслав Георгиев Ляпчев. Катастрофира при учебен полет с хидроплан (не е български).

На 10.06.1917 г. при полет с Албатрос Ц III катастрофира подпор. Димитър Георгиев Радионов. След излитане поради загуба на скорост самолетът се срива и удря в земята. Починал на 13.06.1917
г

На 09.06.1955 г.при полет от летище Доброславци с МиГ-15 УТИ загиват подп. Димитър Динев Димитров и капитан Пеньо Тодоров Христов.
Причина за катастрофата е ГТП - загуба на скорост и височина при извеждане на самолета от вертикална фигура.
Изтребителят се разбива в околностите на с. Голяновци, Софийско.

На 08.06.1956 г. при полет от летище Габровница с МиГ-15 загива капитан Григор Ташков Алексиев. Причина за катастрофата е нарушение на въздушната дисциплина.

На 7 юни 1943 г: при полет от Долна Митрополия с Авиа 122 “Оса” загиват подпор. Людмил Димитров Наков (пилот) и подоф. Васил Миладинов Димитров (наблюдател). Катастрофата е при захода за кацане. Вираж на малка височина, загуба на скорост и срив на самолета.

На 07.06.1985 г.при полети от летище Доброславци загива капитан Любомир Кирилов Гълъбов (2 иае, 18-и ИАП).
При изпълнение на прехват нощем на фона на земята се удря в предно летящия самолет-цел(друг МиГ-23МЛ „874“, пилотиран от майор Антон Вачков, който успешно се катапултира).
Вероятно поради загуба на съзнание к-н Гълъбов не задейства катапултнта седлка.
Изтребителят МиГ-23МЛA ( борд „868“) пада в околностите на с. Комощица, Михайловградско.

На 07.06.1975 г. (19:26 ч.) при полет от летище Граф Игнатиево с МиГ-19ПМ загива капитан Никола Банков Николов (випуск ВНВВУ 1964 г.), Причина за катастрофата е ГТП при прехват в облаци. Създаване на46 големи наклони в атаката при прехват и изпадане в сложно положение.

На 06.06.1938 г. при полет с ПЗЛ-24 “Ястреб” от летище Божурище загива поручик Васил Маринов Бенчев. Самолетът пада в околностите на село с. Бригадир, Пернишко.
Непосредствена причина за катастрофата е незавита капачка на бензиновия резервоар с последващ пожар във въздуха. Пилотът се задушава в кабината.
=====================================================================
На 06.06.1951 г. при полет с Лаз-7 загиват капитан Никола Гатев Бобев и ст. лейтенант Иван Стайнов Христов
=====================================================================

На 06.07.1960 г. при полет с МиГ-15 от летище Чешнегирово загива младши лейтенант Михаил Димитров Чеприганов.
Изтребителят се разбива в околностите на с. Дебър, Пловдивско. Причина за катастрофата е ГТП - късно извеждане от пикиране след стрелба по земна цел

На 06.06.1977 г. при полет с Ми-8 загиват пилотите Христо Пенев Илиев и Илия Димитров Дечев.
На същата дата при полет с Ми-2 загива Панайот Маринов Кръчмаров.

На 05.06.1956 г. при полет с Як-23 загива старши лейтенант Петър Иванов Тризлов при произволно отблокиране на катапултния механизъм поради създадено по-голямо отрицателно претоварване от пилота. Катапултиране на седалката през фанара.

На 05.06.1980 г. в 01.06 часа лейтенант Николай Георгиев Мандевски (в.1977, Зам.-командир на звено в 21-ви иап – лет. Узунджов) излита със самолет МиГ-17 б. № 45 за изпълнение на “полет в зона нощем в ПМУ”. Заема зоната, но се изнася западно. След това по данни на РЛС се изнася към центъра на зоната. Започва изпълнението на “вираж”, при което влиза в облаци или във валеж, изпада в сложно положение на малка височина. Самолетът се удря в земята западно от с. Малево, Хасковско, експлодира и летецът загива.

На 05.06.1951 г. при полет с Лаз-7 от летище Стара Загора загива лейтенант Горан Иванов Горанов. Вероятна причина за катастрофата е предполагаемо разрушаване на самолета от претоварване в полет.

На 03.06.1944 г. при полет с трофеен италиански самолет Нарди ФН 305 загиват подпор. Емил Пантелеев Българанов и подоф. Георги Николов Атанасов. Причина за катастрофата е нарушение на въздушната дисциплина при атака на пределно малка височина

На 02.06.1983 г. при полет от летище Равнец с МиГ-21УМ (борд „32“) със закрита предна кабина (спуснато перде) загиват старши лейтенант Михаил Илиев Бончев (инструктор) и старши лейтенант Иван Николов Рахов (1-ва иае/15-ти ИАП). При извеждане от сложно положение нарушават минимално безопасната височина на полета. От преизтегляне влизат във втори режим на полета. Катапултират се на много малка височина, недостатъчна за отваряне на парашутите. Самолетът пада в околностите на село Загорци, Бургаско.

На 02.06.1945 г. при полет от летище Карлово два самолета ДАР-9 “Синигер” се сблъскват във въздуха.
Загиват подоф. Тошко Николов Христов, фелдф. Асен Димитров Делийски и фелдф. Йордан Георгиев Петков

На 02.06.1943 г.при полет от летище Казанлък със самолет FW 44 “Врабче” загива авиотехникът подоф. Тоню Димитров Чернев. Причина за катастрофата е плъзгане на малка височина. Самолетът закача дърво и пада. Пилотът остава жив.

На 02.06.1941 г. при полет от летище Карлово с Авиа 122 “Оса” загива подпоручик Марин Иванов Маринов.
Причина за катастрофата е сблъскване с друг самолет във въздуха при учебен въздушен бой.
Самолетът пада в околностите на град Хисар.

На 02.06.1999 г. при полет от летище Граф Игнатиево с МиГ-21 УМ (борд „23“, с.н. 516999236) загиват военните пилоти старши лейтенант Сашо Димитров Николов и капитан Георги Богданов Русев.
„Спарката“ се разбива в околностите на село Драгомир, Пазарджишко.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка