Горещи новини
- На изток ВС на Украйна унищожиха повече от 200 единици руска техника
- ВС на Укрйна разрушиха понтонен мост
- Сблъсък във въздуха на два изтребителя Rafale по време на авиошоу, пилотите успяват да ги приземят
- 21-24 май: Ветроходна регата Varna Channel Cup
- Бивш военен съветник на Меркел: 100 милиарда евро за Бундесвера не са достатъчни
- Байдън: САЩ са готови за всякакви военни тестове на Северна Корея
- СЗО обсъжда маймунската шарка в Женева и призовава за действия срещу разпространението на вируса
- Зеленски анонсира закон за специален статут на полските граждани на територията на Украйна
- /ВИДЕО/: Зеленски присъди на полски град званието „град спасител“
- Офицер от елитните части на Иран е застрелян в Техеран

Pan.bg
След взетото решение за замяна на парка от хеликоптерите UH-60 Black Hawks, партньорите на Lockheed Martin обявиха, че техният усъвършенстван кандидат е завършил първите си тестови полети по зададен профил. На 5 януари е извършен тестов полет, на който са демонстрирани силните страни на конструкцията на Defiant и способността му да отговаря на посочените изисквания на мисията, което би го направило подходящ заместител на Black Hawk. За ударния хеликоптер Bell Textron 360 Invictus (илюстрацията долу) също се твърди, че може да замени емблематичния Hawk. По време на полета Defiant е развил скорост от 437 km/h при хоризонтален полет. Това е два пъти по-висока скорост от скоростта на среден хеликоптер. Defiant е оборудван и със задно витло, което му позволява бързо да се намалява скоростта си чрез намаляване на тягата. То също така поддържа положението на хеликоптера при намаляване на скоростта и не му позволява да „вирва носа си“ , както при обикновен хеликоптер, което дава на пилота по-добър обзор. Това е потвърдил Бил Фел, главен пилот-изпитател на Defiant в компанията Sikorsky. Това е особено важно, защото част от профила на мисията е била да се позволи на Defiant да кацне в тесни пространства, като например близко засадени дървета около малка полянка, с много малко закъснение между приближаването на скорост и преминаването към почти вертикално спускане. В допълнение към високоскоростните подходи, Defiant е извършил и серия от завъртания с крен от 60 градуса, демонстрирайки способността си да повдига 2400- kg управляема РСЗО на външно окачване. Комбинирайки висока скорост с маневриране с ниска скорост, Defiant е в състояние да лети на малки височини в зоната на бойните действия, с което подобрява собствените си шансове за оцеляване. Оръжейната система Defiant X се разработва от партньори, които кандидатстват за участие в конкурса на американската армия Future Long Range Assault Aircraft (FLRAA) в рамките на програмата Future Vertical Lift. Целта е да се създаде машина, която не само може да замени Black Hawk, но и да осигури по-високи летателни характеристики и два пъти по-голямо разстояние на бойното използване. Според Тони Кръчфийлд, генерал-лейтенант от запаса на армията на САЩ и вицепрезидент на армейските системи в Boeing: „В Тихия океан бързото натрупване на бойна мощ е особено важно, тъй като оперативните линии ще бъдат разпръснати на голяма площ; ще имаме малки бази и линии за доставка, които ще бъдат разположени или на кораби, или на острови. Така че военните стратези ще искат да пребазират повече активи, да маневрират на тясна територия и да оцелеят, за да натрупат бойна мощ по-бързо от противника ви, и това ще бъде ключът към победата.“
Автор Василий Макаров
По информация на https://www.popmech.ru/weapon/news
Илюстрации: https://en.wikipedia.org и https://defence-blog.com
http://pan.bg/gallery/albums/userpics/12556/Bell_Textron_360_Invictus.jpg
loading...
Други публикации
Напиши коментар