ВВС показаха мощ и професионализъм на тренировъчните полети в авиобаза Граф Игнатиево (ФОТОГАЛЕРИЯ)

Pan.bg 04 май 2022 | 15:02 views (6194) commentaries(0)
img pan.bg, Н.Димов

Днес в авиобаза Граф Игнатиево се проведоха тренировъчни полети на участниците в демонстрации на способности от ВВС по повод предстоящия Ден на храбростта и празник на Българската армия.

Първи със зрелищно излитане на „Пълен форсаж“ във въздуха се издигна тройка изтребители МиГ-29.
 След тях над пистата прелетя вертолет Ми-17, който изпълни пожарогасене във въздуха с Bambi Bucket (Командир на екипажа - майор Александър Цанков – старши помощник началник на отделение стандартизация и оценка на летателно тактическата подготовка, пилот 1-ри клас инструктор, с нальот над 2000 летателни часа.
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >

 Втори пилот – майор Александър Славчев – инспектор-пилот в ОПОЛД, пилот 1-ви клас инструктор с нальот над 1200 летателни часа.
 Борден техник – офицерски кандидат Рангел Стоянов Рабаджиев
 Борден техник – офицерски кандидат Мирослав Тодоров Михайлов.


Последва демонстрации с вертолети AS-532AL COUGAR (Борд 701 осъществи евакуация на пострадал с използване на бордна лебедка и спасителен колан / Височина на зависване 120ft/, а борд 711 осигури периметъра на зоната за евакуация. По-късно се демонстрира и „Авиомедицинска евакуация”.
Екипажи: борд 701:
 Командир на екипажа – майор Ангел Христов Рангелов, пилот 2-ри клас с нальот над 750 летателни часа.
 Втори пилот – капитан Костадин Бакърджиев
 Борден техници – лейтенант Марио Гергов и капитан Владимир Драгнев
 Спасител парашутист- ст.сржант Стоян Колев
 Спасител парашутист-редник Петър Деянов
 Борд 711: Командир на екипжа – майор Марин Димитров Тасков - инспектор-пилот в ОПОЛД, пилот 1-ви клас, инструктор с нальот над 1200 летателни часа.
 Втори пилот – капитан Яни Валентинов Славов
 Борден техник – страши лейтенант Селда Недимова Ахмедова


След вертолетите от 24 Авиобаза-Крумово от запад влетя в стегнат строй двойка Су-25К от авиобаза Безмер, която изпълни впечатляваща демонстрация на "Мисия за непосредствена авиационна поддръжка". Екипажи: ВОДАЧ НА ГРУПАТА - боен самолет Су-25К с регистрационен знак 249 – самолета се управлява от старши ръководител полети в летищен център на авиобаза Безмер, майор Антон Георгиев ДОЙЧЕВ –Завършил Висшето военновъздушно училище в Долна Митрополия през 1998 год., Летец-пилот 2 клас с общ нальот над 750 часа..
- ВОДЕН с боен самолет Су-25К с регистрационен знак 240 е майор Радостин Стефанов ЛЮЦКАНЧЕВ – командир на авиационна ескадрила в авиобаза Безмер. Випуск 1996 на Висшето военновъздушно училище – Долна Митрополия. Летец-пилот 1 клас с общ нальот над 950 часа.


Последва изключителен пилотаж от тройка изтребители МиГ-29, които демонстрираха бойно маневриране и блокиране на летището от въздуха.

Завършек на тренировъчните полети бе прелитане на двойка в състав МиГ-29 и изтребител -29 и изтребител F-35A от ВВС на Нидерландия.

Ето част от дикторския текст, описващ действията на тройката МиГ-29: Самолетите МиГ-29 са на изпълнителен старт и се подготвят за излитане. Двигателите са в режим Пълен форсаж, машината стремително набира скорост и след разбег само от 200 м, скоростта вече е 250 км/ч и самолетът е във въздуха. Следва имелман/лупинг, веднага след излитането! Малко са самолетите, притежаващи необходимата мощ и маневреност за да изпълнят подобен маньовър непосредствено след отделянето от полосата. Маньовърът завършва на H=200m.
Следва Вираж на форсаж, V=500кm/h, H=200m;
След което МиГ-29 отново демонстрира своята огромна тяговъоръженост, като без да ускорява допълнително, разчитайки единствено на своите двигатели, преминава в Имелман на форсаж, височината в горна точка е 1200 метра, а машината вече е в Пикиране с Q=45° до H=200m.
Следва Вираж на максимал, V=500кm/h, H=200m.
С показаното до тук МиГ-29 демонстрира перфектен баланс между маневреност и мощ, осигуряващи на пилота свободата да се движи по хоризонтала и вертикала, без условности и ограничения. Това е особено ценно качество при отбранителния и настъпателния въздушен бой.
Наблюдавате изпълнение на горка с Q=45° на максимал. Самолетът стремително набира височина дори на безфорсажен режим на своите двигатели. Скоростта на въвеждане във фигурата е 650кm/h, а височината, до която се издига е 1200m.
МиГ-29 се завръща над вас с косо полутоно до H=200m. По този начин екипажът демонстрира възможностите на своята машина за маневрено противодействие на атаката на противника и незабавно въвеждане на самолета в изгодна позиция за нова атака.
Следва бързо тоно, скоростта на самолета е 700кm/h. Свидетели сте на перфектната напречна управляемост на самолета и отново горка с Q=45° на максимал, последвана от косо полутоно до височина H=200m.
На височина 200 метра МиГ-29 подхожда за изпълнение на нож - една от най-красивите фигури от висшия пилотаж, съчетаваща за вас шанса да наблюдавате самолета в план и в същото време да се насладите за пореден път на уникалните му пилотажно-маневрени възможности. Скоростта на самолета е 750кm/h.
Отново горка на максимал и косо полутоно (до H=200m). А сега ще видите маньовър, показван за първи път на въздушни демонстрации в България - интензивно аеродинамично намаляване на скоростта. Популярно тази фигура се нарича „Кобра” и има своето изключително място в арсенала на българските летци на МиГ-29 за водене на отбранителен бой. За секунда скоростта на самолета е намалена с почти 300 km/h. При такава маневра всеки атакуващ би се оказал пред вас, превръщайки се от хищник в жертва.
Ако сте помислили, че МиГ-29 ще остане безпомощен след почти пълната загуба на скорост, вижте това - разгон на скорост на пълен форсаж. За три секунди е достигната скорост 600km/h и самолетът вече набира височина вертикално, изпълняващ ефектен имелман на форсаж.
Фигурата започва на 200 метра от земята, при скорост 600-650 km/h. Само за секунди машината е на 1200 метра височина в курс обратен на курса на въвеждане. Но какво прави той?! Във връхната точка на фигурата, където всеки самолет би отпуснал нос към земята за да възстанови загубената си енергия, точно когато въздушният противник предполага, че самолетът е останал без скорост, той отново тръгва по вертикала за изпълнение на лупинг на форсаж. Завършвайки комплекса от последните вертикални фигури, на практика МиГ-ът изписа в небето цифрата „8”. Така наречената „вертикала осморка” е фигура от висшия пилотаж, достъпна за много малко изтребители и изключително ценна при маневрения бой. Скоростта варираше от 650 до 300 кm/h, а височината – от 200 до 2000m. МиГ-29 отново показва своето превъзходство във въздуха – радиуса на лупинга на форсаж стига до впечатляващите 400 метра.
Маневреността не е единствената впечатляваща характеристика на тази великолепна машина. Височинно-скоростния диапазон на МиГ-29 също е нещо уникално и респектира всеки потенциален противник. Самолетът може да лети на височини над 18 000 метра, съхранявайки в значителна степен маневреността си. Лети еднакво добре както 2,35 пъти по-бързо от звука, така и със скоростта на лек автомобил. Сега летците ще демонстрират хоризонтален полет с голям ъгъл на атака и минимална скорост.
Следва бърз разгон на максимал до скорост V=600km/h за изпълнение на горка до височина 200 метра отново на максимал (Q=45°на максимал с отклон от оста на ПИК на външната страна на пулбликата, Vвъв=650кm/h H=200m, Vизв=400 кm/h, Низв.=1200m), с последващо косо полутоно до височина 200m.
Веднага след това ще наблюдавате ефектно фиксирано точно през 90° на височина 200m. Скоростта на изтребителя е V=700кm/h. Браво за пилота!
Следва горка с Q=45° на максимал и отново косо полутоно до H=200m;
Предстои да видите един изключително атрактивен маньовър, който много малко изтребители в света притежават възможностите да изпълнят. Фигурата се нарича камбана. Височината във връхната точка е над 2000 м. Достигайки я, самолетът практически ще спре и ще започне движение назад.
Фигурата демонстрира високата надеждност и устойчивост на работа на двигателите, дори при движение назад, и уникалните способности на самолета да бъде управляем при всякакви скорости, включително и нулеви.
След изпълнение на фигурата, екипажът съвсем управляемо въвежда машината в полутоно до височина 200m.
Следва изпълнение на кос лупинг на 45° на ляво на форсаж. Скоростта на въвеждане е 650km/h (Vвъв=650кm/h H=200m).
Наблюдавате горка на максимал с последващо изпълнение на тона до височина 2000 метра. За мощните двигатели на МиГ-29 маневрирането в набор на височина става без загуба на скорост, както на форсажни, така и на безфорсажни режими.
Самолет МиГ-29 се насочва за изпълнение на стандартен съкратен заход за кацане.




Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!


ВВС показаха мощ и професионализъм на тренировъчните полети в авиобаза Граф Игнатиево (ФОТОГАЛЕРИЯ)

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/26 СЛЕДВАЩА СНИМКА

loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка