Горещи новини
- Парламентът на Казахстан подкрепи изпращането на контингент на републиката за участие в мисии на ООН
- Москва: Ако НАТО увеличи военното присъствие до РФ, ще има повече Русия близо до границите на алианса
- Южна Корея е готова да си сътрудничи с Китай за решаване на ядрения проблем с КНДР
- 96 години от рождението на генерак Желязко Желязков
- Самолетоносачът "Ейбрахам Линкълн" пристигна в Хавай, за участие в мащабни учения
- От 1 юли ще влезе в сила постановление за повишаване на заплатите в армията
- Архивите са живи: 62 години от гибелта на к-н Кирил Куцаров от 22 ИБАП
- Първи терористичен акт в българската гражданска авиация
- Киев: Не искат да ни виждат в НАТО, но ние се нуждаем от силната подкрепа на членовете на алианса /ВИДЕО/
- Руското външно министерство: Украйна върви по пътя на скъсване на отношенията с Русия

pan.bg
Airbus H225 е първият хеликоптер, който е летял на изключително екологично чисто авиационно гориво, с което в корпуса му са се задвижвали двата двигателя Safran Makila 2. Успешният полет, който беше предшестван през ноември 2021 г. от експериментален полет на H225 с единичния двигателят на биогориво Makila 2 е част от поредицата от тестове, насочени към разбиране на въздействието на използването на биогоривото върху хеликоптерните системи. Очаква се тестовете и на други типове хеликоптери, както и на двигатели и горивни смеси, да продължат, за да се постигне сертификат за 100% използване на биогорива до 2030 г. "Летенето на биогориво с двата двигателя на H225 е важен етап за хеликоптерната индустрия. Това бележи нов етап в нашия път към сертифицираме използването на 100% SAF (Sustainable aviation fuels) от нашите хеликоптери, което ще намали емисиите на CO2 в тях с 90%" каза Стефан Томе, изпълнителен вицепрезидент по дизайна и главен технологичен директор на Airbus Helicopters. Използването на биогорива е една от управленските идеи на Airbus Helicopters за намаляване на емисиите на CO2 от хеликоптерите с 50% до 2030 г. Едно от основните предимства на използването на новото гориво е, че позволява на самолета да сведе до минимум емисиите на въглероден диоксид при параметрите на полета. Според отчета Waypoint 2050, използването на биогорива в авиацията може да доведе до нетно намаляване от 50-75% на емисиите на CO 2, което се планира да бъде постигнато до 2050 г. от индустрията на въздушния транспорт. Въпреки че производството на биогорива в момента представлява само 0,1% от общото производство на авиационно гориво, това ниво се очаква да се увеличи драстично през следващите години, за да отговори както на нарастващото търсене от превозвачите, така и на предстоящите ангажименти за биогорива.
Л. Дойчинов
По информация на https://www.timesaerospace.aero/news
Снимка: Airbus Helicopters
loading...
Други публикации
Напиши коментар