В САЩ са проведени тестове в аеродинамична тръба на дирижабъла H2 Clipper

Pan.bg 27 юни 2022 | 17:02 views (553) commentaries(0)
img
pan.bg
Базираната в Калифорния стартъп компания H2 Clipper обяви завършването на моделираните тестове в аеродинамична тръба на водородния дирижабъл Pipeline-In-The-Sky. Тестовете, използващи CFD (изчислителна хидродинамика на флуидите), са дали възможност да се оцени правилността на проекта. Към момента компанията е успяла да събере над 8,5 милиона щатски долара за реализацията му. H2 Clipper планира да пусне модел на дирижабъл в пълен размер през 2025 г. Това ще бъде една година по-късно от обявения срок през септември 2021 г. Обвивката му ще бъде пълна с водород. Далечината на полета на Pipeline-In-The-Sky се оценява на 6 000 мили (почти 10 000 km) при скорост от 280 km/h. Товарното отделение на дирижабъла е планирано да бъде с огромен капацитет - 7500 m3. Според H2 Clipper, оперативните разходи на Pipeline-In-The-Sky ще бъдат между 17 цента и 25 цента за "тон-миля", ако се приеме, че с 245-t полезен товар се изминат 1000 мили или с 170-t полезен товар се прелетят 6000 мили. Очаква се максималната товароносимост на дирижабъла да бъде до 277 t. Съотношението на далечината на полета към полезния товар ще зависи от количеството гориво, необходимо за изминаване на даденото разстояние. От стартъпа твърдят, че в сравнение с камионите и корабите, дирижабълът ще пренася товари 7-10 пъти по-бързо. Силовата установка на Pipeline-In-The-Sky трябва да използва водородни горивни клетки, допълнени от фотоволтаична система, която задвижва електрически двигатели, въртящи витлата. Четири двигателя с шест лопатки ще бъдат монтирани отстрани, а петият с осем лопатки отзад. Общата им мощност трябва да бъде 33 200 к.с. Страничните двигатели ще могат да се запускат самостоятелно, за да може да се маневрира при ниски скорости. Стабилността ще се поддържа от три стабилизатора в края на корпуса. За постигане на по-високи скорости и по-добра горивна ефективност чрез минимизиране на съпротивлението, дирижабълът няма да има типичната външна гондола. Във вътрешното пространство ще бъде разположено огромно товарно отделение. В него ще се използва фиксирана релсова система, за да се улесни товаренето и разтоварването.
Л. Дойчинов
По информация на https://h2clipper.com/
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка