Вторият прототип на Airbus A321XLR изпълни първи полет (ГОЛЯМА АВИАЦИОННА ГАЛЕРИЯ)

Pan.bg 26 сеп 2022 | 09:53 views (2755) commentaries(0)
img
хаджи Димитър Ставрев
pan.bg
По информация на simpleflying.com



На 23 септември 2022 г. вторият тестов прототип на Airbus A321XLR се издигна в небето. Самолетът е първият с новите двигатели Pratt & Whitney и повтори успешния първи тестов полет на типа от юни 2022 г.

Напредък
Самолетът бе забелязан миналия месец с инсталирани нови двигатели, а сега е и с фактуализирана ливрея, тъй като започва процеса на тестване. Първият полет на втория прототип, който има сериен номер на производителя msn 11080 и регистрация F-WWBZ, излетя от Хамбург/Финкенвердер в 11:00 сутринта на 23 септември. Самолетът завърши рутинни тестове и проверки над Северна Германия, преди да се отправи към Тулуза, където пристигна след 3 часа и 46 минути полет.

Този прототип е един от четирите тестови самолета, които Airbus възнамерява да издигне във въздуха до края на годината. Производителят на самолети завършва 3 изцяло нови XLR конструкции, както и модернизиран и надграден стандартен A321neo (MSN 6839). Гари О'Донъл, ръководител на програмата за A321XLR в Airbus, направи предварителен преглед на това, което предстои в подготовката за типово сертифициране:
„До края на тази година фокусът ни е върху завършването на строителството и след това получаването на разрешение за полет за останалите самолети за изпитателни полети. До четвъртото тримесечие на тази година трите самолета ще летят активно и ще сме постигнали високо ниво на производствена зрялост. Завършването на тези дейности и подаването на всички окончателни документи около края на следващата година към органите по летателната годност ще ни позволи да валидираме и сертифицираме целия самолет. Това ще ни позволи да доставим на авиокомпаниите това, от което се нуждаят още от първия ден в който A321XLR влезе в експлоатация през 2024 г. “.

Какво трябва да се тества?
Предстоящият тип за свръхдалечни разстояния ще има 2 различни силови установки, като Airbus провежда паралелно, а не последователно сертифициране на A321XLR с всяка опция за двигател. Първият прототип бе оборудван с двигатели CFM LEAP-1A и извършва тестови полети от юни.

Вторият прототип е първият, който има двигател Pratt & Whitney PW1100G. Повечето от предстоящите тестове обаче могат да бъдат извършени от двата самолета. Например, има над 100 полета, необходими за оценка на качествата на управление на A321XLR и само няколко от тези тестове са специфични за типа двигател.

Забележителните промени, свързани с физиката на полета на XLR (в сравнение с текущия вариант A321neo) включват система с вътрешни двусекционни клапи, която замества вътрешните трисекционни клапи на крилото на оригиналния A321, електронно сигнализиран „e-Rudder“ и промени в колесника, колелата и спирачките.

И двата новопостроени тестови самолета A321XLR са оборудвани с пълния набор от инструменти за летателни изпитания и интерактивни инженерни станции. Самолетът е оборудван и със сложна система за воден баласт за симулиране на различни комбинации от тегло на пътници и товари.

Ръководителят на летателните тестове в Airbus, Жан-Филип Коте, разработи специфичните изисквания за тестване за типа:
„За да се превърне в самолет за дълги разстояния, A321XLR трябва да носи повече гориво, което означава увеличаване на максималното тегло при излитане на A321. На свой ред това изисква подобрен колесник и спирачни системи. Въпреки това, тъй като поддържаме тягата на двигателя непроменена, ние направихме някои аеродинамични промени, за да запазим желаната производителност при излитане. Това доведе до физическите модификации на системата за издигане – предкрилките и задкрилките – както и препрограмирането на системата за управление на полета, всички от които трябва да бъдат тествани в полет и сертифицирани“.

Какво следва за програмата?
Откакто бе обявен на 53-тото авиошоу в Париж през 2019 г., Airbus натрупа повече от 500 поръчки за А321XLR от над 20 клиенти от целия свят. Превозвачи, включително Qantas, Wizz Air и Air Canada, вече са поели ангажименти да поръчат типа, а American Airlines и United Airlines са поръчали по 50 от типа.

Теснофюзелажният самолет ще побира между 180 и 200 пътници в типична конфигурация с 2 класи и ще се похвали с най-голям обсег от всеки теснофюзелажен самолет. Той ще има обсег до 8700 километра, надминавайки сегашния рекордьор от семейството Airbus A320 за дълги разстояния - Airbus A321LR, с 1600 километра.

Очаква се подобрената икономика на самолета да отвори нови маршрути за авиокомпаниите по целия свят, когато типът влезе в производство през 2024 г.

Новият самолет ще бъде домът на наскоро обявена нова класа American Airlines flagship. Новият продукт ще дебютира при доставките на A321XLR и Boeing 787-9 Dreamliner през 2024 г.

Текстове към снимки:
Тестовият Airbus A321XLR, първият с двигатели Pratt & Whitney, прелетя от Хамбург за Тулуза на 23 септември 2022 г.
Самолетът извърши тестове над Хамбург, преди да продължи към Тулуза. (графика FlightRadar24.com)
Тестовите самолети са оборудвани със системи за воден баласт за симулиране на теглото на пътниците и товара (сн.: Airbus)
Екипажът на втория прототип празнува след успешен първи полет (сн.: Airbis)

Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!


Вторият прототип на Airbus A321XLR изпълни първи полет (ГОЛЯМА АВИАЦИОННА ГАЛЕРИЯ)

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/6 СЛЕДВАЩА СНИМКА

loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка