Airbus очаква темп на производство на A320neo от 50/месец до края на 2022 г. и 75/месец след 2025 г. (ГАЛЕРИЯ)

Pan.bg 27 сеп 2022 | 15:27 views (1043) commentaries(0)
img
хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
По информация на airbus.com



Airbus очаква да достигне месечен темп на производство на A320neo от около 50 самолета/месец до края на тази година, докато напредва към амбициозни нива на производство за семейството тяснофюзелажни двудвигателни самолети.

Главният финансов директор на компанията Доминик Асам даде своите очаквания за края на годината по време на брифинг за капиталовите пазари на 23 септември. Той потвърди целта на Airbus да достави около 700 търговски самолета тази година и призна наличието на около 320 самолета „на склад“, като се има предвид, че самолетостроителят е доставил 382 самолета до края на август.

„Ние продължаваме да се фокусираме върху доставката на самолети „на склад“ и почти готови за доставка – включително такива които са на етап планер, без двигатели. За тях има планът за реализация“ pdslr той, имайки предвид самолетите, които все още чакат доставката на двигатели, за да наваксат търсенето.

Асам заявиа, че по-бавното нарастване на доставките чрез изтласкване на планирания месечен темп от 65/месец за началото на 2024 г. означава, че „няма да е възможно“ да бъде достигнат темпът напроизводсво отпреди пандемията през 2023 г. Асам потвръди, че „бързо връщане“ трябва да се случи някъде през 2024 г., преди по-нататъшното увеличение на производствения темп за семейството A320neo до 75/месец през 2025 г.

Като част от увеличението до темп от 75/месец Airbus планира да увеличи капацитета за производство на най-големия вариант, A321neo до 70%. Като доказателство Асам посочи, че Airbus започна летателни тестове на най-новия вариант A321XLR. Asam сподели, че този вариант, включително настоящия вариант A321LR с голям обсег и бъдещият A321XLR, са се оказали „универсални“ за авиокомпаниите за стартиране на маршрути от точка до точка с по-ниска плътност.

Но дори месечното увеличение до 75/месец за семейството A320neo няма да позволи на Airbus да „задоволи напълно“ търсенето на самолета преди 2028 г., добавя Асам.

Асам сподели, че след като ситуацията с доставките се върне към нивата отпреди кризата, миксът от самолети ще включва по-голям дял реактивни самолети от семейство A320neo и по-нисък дял широкофюзелажни.

„Това ще има отрицателно въздействие върху приходите, освен ако обменният курс щатски долар/евро не остане на текущите нива“ заявява той. Asam също така посочи, че въпреки че производствените темпове за фамилията A220, понастоящем 6/месец, се увеличават, програмата все още не е достигнала рентабилност. Асам заявява, че Airbus има амбиции да достигне месечен темп от 14/месец за A220 до средата на десетилетието и продължава да напредва към постигане на рентабилност на програмата.

Airbus също „не е толкова далеч“ от цялостна рентабилност в широкофюзелажния си сегмент, казва Асам, и това ще бъде постигнато до 2023 г. A350 бе достигнал нулева рентабилност преди пандемията, докато фамилията A330 допринася „по значим начин“ за общата рентабилността на компанията.

„Ние сме много доволни от добрия напредък, постигнат в ремаркетинга и изваждането от съхранение на някои широкофюзелажни самолети“ допълни той.

Доставката на 700 търговски самолета тази година ще бъде „всичко друго, но не и разходка в парка“, като се има предвид прекъсването на глобалните вериги за доставки, но Асам настоява, че Airbus е „напълно ангажиран“ със своите доставчици, партньори и клиенти.

През втората половина на това десетилетие Asam предвижда „значително по-стръмен“ потенциал за растеж на печалбите в резултат на по-високи производствени нива за широкофюзелажни самолети, включително новия товарен вариант на A350, докато стабилно голямо производство на A320neos ще предоставят възможности за компенсиране на по-високите разходи за научноизследователска и развойна дейност за пускане на продукти от следващо поколение.

Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!


Airbus очаква темп на производство на A320neo от 50/месец до края на 2022 г. и 75/месец след 2025 г. (ГАЛЕРИЯ)

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/5 СЛЕДВАЩА СНИМКА

loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка