Горещи новини
- В Държавната дума на Русия обявиха, че блокирането на YouTube технически е невъзможно
- Медведев не вярва, че производителите на смартфони не си сътрудничат с разузнаването на своите страни
- 60 ГОДИНИ 4-И ДИВИЗИОН ПАТРУЛНИ КОРАБИ (ГОЛЯМА ПРАЗНИЧНА ГАЛЕРИЯ)
- „Пирински страж - 23“ Част 3 Действията на авиацията (ГОЛЯМА АВИАЦИОННА ГАЛЕРИЯ)
- „Пирински страж – 23“ Част 2 Отразяване на контраатаката
- Членове на Легиона "Свобода за Русия" се опитаха да атакуват Белгородска област
- Генерал Мили: В контранастъплението на Украйна танковете играят решаваща роля
- /КАРТИ/: Публикуваха карта на бойните действия в Украйна
- Блинкен назова ползата за САЩ от украинската криза /ВИДЕО/
- Украйна ще стане първият клиент на новата версия на германския БТР Fuchs
pan.bg
На 17 март 2023 г. НДСВ проведе поредната си среща с браншовите организации в България. Този път срещата бе посветена на проблемите пред авиационната индустрия в България и пътищата за тяхното решаване.
На срещата присъстваха Станимир Илчев, председател на партията и водач на кандидатдепутатската листа в 23-и МИР-София и Михаил Захариев, зам.-председател на партията и водач на кандидатдепутатската листа в 24-и МИР-София.
Асоциацията на българската авиационна индустрия бе представена от Тодор Иванджиков – председател на АБАИ; Виктор Михайлов, член на УС на АБАИ и управител на Plane Care и Анелия Маринова, оперативен мениджър на авиокомпания Fly2Sky.
В началото Станимир Илчев в своето изложение заяви: „НДСВ се връща на политическата сцена не за спринт към властта, а за маратон. Гледаме не само към парламентарните избори на 2 април, но и към местите избори през есента на 2023 г. и изборите за европарламент през 2024 г. Днешната среща е продължение на няколко наши срещи, кръгли маси и дискусии с различните браншове в България. Преди известно време имахме среща с Йордан Мирчев по темата транспорт и днес искаме да доразвием някои от повдигнатите тогава въпроси, които бяха определени като проблемни. Резултата от тази среща ще даде отражение както в нашата програма, така и върху бъдещи законодателни действия и оказване на влияние върху изпълнителната власт. Тази цел би била постигната ако споделите Вашия опит и Вашите виждания за формулиране на идеи, които след това да споделяме, популяризираме в обществото и да настояваме да бъде реализирано“.
Михаил Захариев допълни: „Надяваме се Вие да ни подскажете какви мерки трябва да се предприемат, за да може Вашите бизнеси да функционират. Надяваме се да споделите за административни спънки които Ви пречат да работите да можем да ги включим в програмата ни и ако ние влезем в НС да предприемем мерки да ги отстраним“.
Председателят на АБАИ се извини, че повечето членове на АБАИ не са дошли на срещата поради натоварения петъчен ден. В изложението си той заяви: „Преди няколко месеца с колеги от автомобилния и ж.п. транспорта разработихме една Стратегия за развитие на транспорта. Оказа се, че подобна Стратегия отлежава от 5-6 години в Министерство на транспорта. Когато се разработва стратегия за транспорта е важно това кой я контролира и как тя се променя и адаптира поради външни фактори - вътрешни, политически, геополитически. Транспортът в България се развива най-слабо в целия ЕС. Нашата асоциация работи много силно с два от нашите членове и проф. Зафиров от БАН в областта на правилата за използване и полетите с безпилотните летателни апарати (БЛА) и т.нар. дронове.
За сравнение как работи българската ГД ГВА - в нея има един единствен човек работещ по темата за БЛА. Аз работа с повечето аналози на ГВА в страните от ЕС и там тези хора са от 7 до 15-20 човека, работещи само по темата за безпилотната авиация. Като казвам работят, имам предвид за развитието й, за организиране на курсове за използването й; за регулиране на здрава правна основа на тази индустрия. На нашето МТС е удобно да ги консултираме без пари, защото те пари все нямат, а всъщност ги харчат неефективно. Така не се насърчава въвеждането на добрите европейски практики, които ние искаме да въведем“.
В хода на дискусията членовете на АБАИ дадоха десетки примери за неефективната работа на ГД ГВА, за липсата на цифровизация на административните услуги и за липсата на административен капацитет, забавена комуникация и изкуствено издигане на препятствия пред българската авиационна индустрия от страна на ГД ГВА и МТС. В резултат не само се спъва работата на българските авиокомпании, MRO и учебни центрове, но и се прогонват чуждестранни инвеститори с мащабни инвестиции.
Станимир Илчев и Михаил Захариев подробно записаха повдигнатите въпроси и поеха ангажимент да включат в програмата на НДСВ и в своята бъдеща дейност работещите предложения на членовете на АБАИ.
Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!
ПРЕДИШНА СНИМКА 5/6 СЛЕДВАЩА СНИМКА
loading...
Други публикации
Напиши коментар