Горещи новини
- Френски кораб свали два йеменски дрона над Червено море
- The Wall Street Journal: ВСУ няма да могат да проведат ново настъпление до 2025 г.
- Вашингтон разреши продажбата на снаряди на Израел, заобикаляйки Конгреса
- Китайската брегова охрана използва водни оръдия срещу филипински кораби
- The National Interest: Радарът за Block 70 направи F-16 самолет от пето поколение
- КНР обвини филипински кораб в намерение за умишлен сблъсък с китайски катер
- Лидерите на САЩ и Израел няма да присъстват на встъпването в длъжност на президента на Аржентина Майли
- Шиитски групировки в Ирак заявихя, че операциите срещу САЩ ще продължат, докато не се изтеглят
- В Аржентина заявиха, че Латинска Америка не иска да подкрепя Украйна в конфликта с РФ
- ВС на Тайван фиксираха китайски летателни апарати и кораби, приближаващи се към острова
хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
В назначения час въздушният парад продължи с вертолетният „ромб“ съставен от вертолетите на ВВС Ми-24В, Ми-17, AS532AL Cougar и вертолетът AS565MB Panther на ВМС. Водач на групата е вертолет Ми-24 с командир к-н Тихомир Петров, военен летец-пилот 2-ри клас и втори пилот: к-н Васил Груев, пилот 3-ти клас. Ляв воден е AS532AL Cougar с командир майор Александър Сандев, военен летец-пилот 2-ри клас и втори пилот к-н Диляна Кирчева, военен летец-пилот 3-ти клас. Десен воден е Ми-17 с командир к-н Павел Клинчев, военен летец-пилот 2-ри клас и втори пилот ст. лейт. Емилиян Димитров, военен летец-пилот 3-ти клас. Формацията завършва с вертолет AS565MB Panther с командир подполк. Спас Спасов, военен пилот 1-ви клас, втори пилот ст. лейт. Георги Тонев, военен пилот 3-ти клас и борден авиомеханик к-н Валери Христова, инструктор втори клас.
Последваха ги 2 групи на транспортната авиация от 16-а авиобаза Враждебна. На височина 300 m със скорост 280 км/ч първи прелетяха във формация „десен пеленг“ самолети L-410. Командир на екипаж на самолета-водач бе новият командир на авиобазата полк. Лазарин Лазаров, летец-пилот 1-ви клас общ нальот над 1250 часа, помощник командир бе ст. лейт. Стелиян Гавраилов, летец-пилот 1-ви клас с нальот над 405 часа, а борден техник е старшина Емил Николов.
Командир на водения самолет е подполк. Пламен Дончев, летец-пилот 1-ви клас с нальот над 2135 часа, помощник-командир е ст. лейт. Борис Тодоров, летец-пилот 1-ви клас с нальот над 330 часа и борден техник старшина Васил Желев Василев.
На известна дистанция зад тях долетяха на височина 300 m със скорост 370 км/ч ще двойка самолети С-27J Spartan във формация „десен пеленг“.
Командир на екипаж на самолета водач бе к-н Евгени Златанов, летец-пилот 1-ви клас с нальот над 1115 часа, помощник командир бе к-н Николай Калайджиев, летец-пилот 1-ви клас, с нальот над 480 часа, а борден инженер е к-н Огнян Лидански с нальот – 1640 часа.
Командир на екипаж на водения самолет е к-н Николай Георгиев, летец-пилот 1-ви клас с нальот над 1600 часа, помощник командир е к-н Дичко Узунов, летец-пилот 1-ви клас, с нальот над 1610 часа, а борден инженер е к-н Николай Михайлов.
След тях над София долетя групата на учебната авиация е от 12-а авиобаза - Долна Митрополия и 3-та авиационна база – Граф Игнатиево, състояща се от 2 самолета L-39ZA (б. н. 147 и б. н. 205) и 2 самолета PC-9M (б. н. 667 и б. н. 668). Те летяха във формация „ромб“ на височина 250 m. Екипажът на водещия самолет L-39ZA бе майор Янчо Христов, летец-пилот I-ви клас и к-н Александър Иванов, летец-пилот I-ви клас. Екипаж на водения самолет L-39ZA бе майор Владимир Петров, летец-пилот I-ви клас и майор Павел Джуров, летец-пилот I-ви клас.
Зад водещия самолет L-39ZA бяха двойка самолети Pilatus PC-9M - ляв воден б. н. 667 с екипаж к-н Валентин Митев, летец-пилот I клас и майор Димитър Вачков, летец-пилот I клас. Десният воден б. н. 668 с екипаж к-н Валентин Леков, летец-пилот I клас, и майор Борислав Цанов, летец-пилот I клас.
Последва групата на щурмовата авиация от 22-а авиобаза Безмер. На височина 250 m със скорост 600 km/h прелетяха 3 самолета Су-25 в бойна формация „клин“, на дистанция и интервал между самолетите от 30 m. Водач на групата бе учебно-боен самолет Су-25УБК б. н. 095, пилотиран от командира на авиобазата полк. Милен Димитров, летец-пилот I клас с нальот над 1500 часа, а летец-щурман бе ст. лейт. Желязко Добрев, летец-пилот III клас с нальот над 500 часа. Ляв воден бе боен Су-25К б. н. 252 с пилот майор Радостин Люцканчев, летец-пилот I-ви клас с нальот над 1200 часа. Десен воден бе боен Су-25К б. н. 253 с пилот майор Илия Енчев, летец-пилот II клас с 900 часа нальот.
Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!
ПРЕДИШНА СНИМКА 1/13 СЛЕДВАЩА СНИМКА
loading...
Други публикации
Напиши коментар