Горещи новини
- ДА СИ СПОМНИМ: 11 ГОДИНИ БЕЗ КОМАНДИРА НА ГАБРОВНИЦА и АС НА ТУ-134 ДИМИТЪР МЕДАРСКИ
- ГАЛЕРИЯ - 80 ГОДИНИ ОТ ГЕРОЙСКАТА СМЪРТ НА ВЪЗДУШНИЯ АС ПЕТЪР БОЧЕВ
- Девет ключови цели: кои цели в Иран Израел може да атакува
- Вучич: „Конфликтът в Близкия изток ще улесни напредването на руснаците в Украйна“
- Британски политолог: Догодина Украйна ще започне ново контранастъпление
- Генерал-майор Нейко Ненов е удостоен посмъртно с награда за 25-ата годишнина на Бригада „Югоизточна Европа“
- На Сирски е поставена задача, на всяка цена да задържи Курск
- Макрон проведе разговор с израелския премиер в навечерието на годишнината от атаката на Хамас
- САЩ и Обединеното кралство атакуват базите на хутите в Йемен
- Израел атакува командните центрове на Хамас, разположени в болницата в ивицата Газа
хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
Въздушният парад започна с прелитането на вертолетния „ромб“ съставен от вертолетите на ВВС Ми-24В, Ми-17, AS532AL Cougar и вертолетът на ВМС AS565MB Panther. Водач на групата бе вертолет Ми-24 с командир к-н Тихомир Петров, военен летец-пилот 2-ри клас и втори пилот: к-н Васил Груев, пилот 3-ти клас. Ляв воден е AS532AL Cougar с командир майор Александър Сандев, военен летец-пилот 2-ри клас и втори пилот к-н Диляна Кирчева, военен летец-пилот 3-ти клас. Десен воден е Ми-17 с командир к-н Павел Клинчев, военен летец-пилот 2-ри клас и втори пилот ст. лейт. Емилиян Димитров, военен летец-пилот 3-ти клас. Формацията завършва с вертолет AS565MB Panther с командира на авиобаза „Чайка“ подполк. Спас Спасов, военен пилот 1-ви клас, втори пилот ст. лейт. Георги Тонев, военен пилот 3-ти клас и борден-авиомеханик к-н Валери Христова, инструктор втори клас.
Следваха 2 групи на транспортната авиация от 16-а авиобаза Враждебна. На височина 300 m със скорост 280 км/ч първи прелетяха във формация „десен пеленг“ самолети L-410. Командир на екипаж на самолета-водач бе командира на авиобазата полк. Лазарин Лазаров, летец-пилот 1-ви клас общ нальот над 1250 часа, помощник командир бе ст. лейт. Стелиян Гавраилов, летец-пилот 1-ви клас с нальот над 405 часа, а борден техник бе старшина Емил Николов. Командир на водения самолет бе подполк. Пламен Дончев, летец-пилот 1-ви клас с нальот над 2135 часа, помощник-командир бе ст. лейт. Борис Тодоров, летец-пилот 1-ви клас с нальот над 330 часа и борден техник старшина Васил Желев Василев.
Втората военнотранспортна група влетя над площада на височина 300 m със скорост 370 км/ч. Тя бе от двойка самолети С-27J Spartan във формация „десен пеленг“. Командир на екипаж на самолета водач бе к-н Евгени Златанов, летец-пилот 1-ви клас с нальот над 1115 часа, помощник командир бе к-н Николай Калайджиев, летец-пилот 1-ви клас, с нальот над 480 часа, а борден инженер бе к-н Огнян Лидански с нальот – 1640 часа. Командир на екипаж на водения самолет бе к-н Николай Георгиев, летец-пилот 1-ви клас с нальот над 1600 часа, помощник командир бе к-н Дичко Узунов, летец-пилот 1-ви клас, с нальот над 1610 часа, а борден инженер бе к-н Николай Михайлов.
Направи впечатление, че и двете групи минаха в много стегнат строй.
Последва групата на учебната авиация от 12-а авиобаза - Долна Митрополия и 3-та авиационна база – Граф Игнатиево, състояща се от 2 самолета L-39ZA и 2 самолета PC-9M. Те прелетяха във формация „ромб“ на височина 250 m. Екипажът на водещия самолет L-39ZA бе майор Янчо Христов, летец-пилот I-ви клас и к-н Александър Иванов, летец-пилот I-ви клас. Екипаж на водения самолет L-39ZA бе майор Владимир Петров, летец-пилот I-ви клас и майор Павел Джуров, летец-пилот I-ви клас.
Зад водещия самолет L-39ZA бе двойка самолети Pilatus PC-9M - ляв воден с екипаж к-н Валентин Митев, летец-пилот I клас и майор Димитър Вачков, летец-пилот I клас. Десният воден бе с екипаж к-н Валентин Леков, летец-пилот I клас, и майор Борислав Цанов, летец-пилот I клас.
Следващата група бе на щурмовата авиация от 22-а авиобаза Безмер. На височина 250 m със скорост 600 km/h прелетяха 3 самолета Су-25 в бойна формация „клин“, на дистанция и интервал между самолетите от 30 m. Водач на групата бе учебно-боен самолет Су-25УБК, пилотиран от командира на авиобазата полк. Милен Димитров, летец-пилот I клас с нальот над 1500 часа, а летец-щурман бе ст. лейт. Желязко Добрев, летец-пилот III клас с нальот над 500 часа. Ляв воден бе боен Су-25К с пилот майор Радостин Люцканчев, летец-пилот I-ви клас с нальот над 1200 часа. Десен воден бе боен Су-25К с пилот майор Илия Енчев, летец-пилот II клас с 900 часа нальот.
На финала на въздушната част на парада на височина 300 m в боен ред „клин“ влетя група от самолети МиГ-29 от състава на 3-а авиобаза Граф Игнатиево. Водач на групата бе учебно-бойният МиГ-29УБ. В първа кабина бе командира на авиобазата бриг. ген. Николай Русев, военен летец-пилот, инструктор 1-ви клас, с нальот над 1400 часа. Във втора кабина бе майор Димитър Григоров, военен летец-пилот 1-ви клас, с нальот от 540 часа. Десен воден бе самолет МиГ-29А с пилот майор Георги Филипов, военен летец-пилот 1-ви клас, с общ нальот от 530 часа. Ляв воден бе самолет МиГ-29А с пилот подполк. Любомир Славов, военен летец-пилот, инструктор 1-ви клас, с нальот от 1300 часа.
Групата извърши ефектен разпуск точно над площада с енергичен набор на височина, като МиГ-29УБ го направи вертикално нагоре, а двата МиГ-29А съответно вляво и вдясно.
Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!
ПРЕДИШНА СНИМКА 1/17 СЛЕДВАЩА СНИМКА
Други публикации
Напиши коментар