RYANAIR отчете печалба от 1,43 млрд. евро за Финансовата 2023 г. (април 22 - март 23)

Pan.bg 23 май 2023 | 09:53 views (407) commentaries(0)
img
хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
По информация на ryanair.com

На 2 2май 2023 г. Ryanair Holdings plc отчете загуба за 4-то тримесечие от 154 млн. евро, но за цялата Финасова 2022 г. Печалбата е 1,43 млрд. евро, в сравнение със загуба от 355 млн. евро през предходната Финасова година, поради силно възстановяване на трафика, подобряване на тарифите, водещите в индустрията разходи и изгодно хеджиране на горивото.

31 март 2022 г. 31 март 2023 г. Промяна
Коефициент на затоварване 82% 93% +11%
Клиенти 97,1 млн. 168,6 млн. +74%
Приходи €4,80 млрд. €10,78 млрд. +124%
Оперативни разходи €5,27 млрд.* €9,20 млрд.* +75%
Нетна печалба/ загуба - €355 млн.+ €1,43 млрд.* n/m
Печалба на акция (-€0,21) +€1,16

През Финасовата 2023 година:
• Трафикът се е увеличил със 74% до 168,6 млн. (+13% спрямо 2020 г.).
• Цените се повишават с 10% спрямо нивата преди Covid.
• Единичните разходи за гориво спаднаха до €31.
• Получени бяха 98 самолета B737-8200 Gamechanger. Така общият флот достигна 537 самолета към 31 март 2023 г.
• Горивото за FY24 е 85% хеджирано на цена от 89 долара за bbl.
• Открита бяха 5 нови бази и около 300 нови маршрута.
• Съкращенията на заплатите са възстановени 28 месеца по-рано по споразумение за почти всички екипажи.
• Силни печалби на пазарен дял в Италия, Полша, Ирландия, Испания и в цяла Европа.
• Силен баланс с малки нетни парични средства в края на годината поради забавяне на доставката на Boeing.
• Подписана бе поръчка за 300 MAX-10 за подновяване на флота и увеличаване на трафика до 300 млн. годишно. за FY34.

Изп. директор на Ryanair Майкъл О’Лиъри заяви:
„Пътниците, които преминават към Ryanair (от старите авиокомпании в ЕС), могат да намалят емисиите си с до 50% на полет. През изминалата година постигнахме значителен напредък, за да станем нетно въглеродно неутрални до 2050 г. Нашите нови, ефективни по отношение на горивото, B737 Gamechanger (4% повече места, но 16% по-малко гориво) се увеличиха до 98 самолета в края на годината и ние започнахме за преоборудване с крилни наставки тип „ятаган“ на нашия флот от B737NG, което допълнително ще намали разхода на гориво с 1,5%.
Работим усилено, за да постигнем амбициозните цели за 2030 г. за захранване на 12,5% от полетите на Ryanair със SAF. Наскоро разширихме нашите SAF партньорства с Neste (Schiphol), OMV (Австрия, Германия и ЦИЕ) и Shell (в Лондон и Дъблин), като обявихме многогодишен меморандум за разбирателство с Repsol за доставка на базите на Ryanair в Испания. Чрез A4E и ЕС провеждаме кампания за ускоряване на реформата на европейското РВД, за да елиминираме отмените/закъсненията на полети, които могат да бъдат избегнати (нещо спешно в светлината на многократните стачки на френските РВД), което значително ще намали потреблението на гориво и емисиите на CO₂. Призоваваме всички потребители в ЕС да подпишат нашата петиция „Защита на прелетите“ на www.ryanair.com.
Докато Ryanair увеличава трафика до 225 млн. годишно до Финансовата 2026 и до 300 млн. за финасовата 2034, нашата група ще създаде над 10 000 нови работни места за високоплатени пилоти, кабинен екипаж и инженери. През изминалата година наехме и обучихме над 3000 нови членове на екипажа (включително 1000 кадети-пилоти). Групата отвори нови инженерни съоръжения в Бергамо (Италия), Малта, Каунас (Литва) и Шанън (Ирландия) и наскоро обяви нов център за поддръжка в Дъблин на стойност 40 млн. евро (създадени над 200 работни места за инженери). Тези нови съоръжения и разрастването на флота ни позволяват да създаваме позиции за кадети и чиракуване за напуснали училище, като извеждаме следващото поколение висококвалифицирани авиационни професионалисти. Ryanair Labs активно набира ИТ и дигитални професионалисти, които да се присъединят към нашата разработващи екипи в Дъблин, Мадрид, Порто и Вроцлав.
Пазарният дял на Ryanair нарасна значително на повечето пазари в ЕС, тъй като управлявахме 116% от капацитета си преди Covid-19 пандемията през Финасовата 2023. Най-забележими ръстове са регистрирани в Италия (от 27% на 40%), Полша (26% на 36%) и Ирландия (49% на 58%). Това лято ще изпълняваме най-големия си график досега (почти 2500 маршрута с над 3000 ежедневни полета), като се възползваме от възстановяването на трафика и многогодишни сделки за растеж, договорени от нашите екипи за нови маршрути. Структурни намаления на капацитета на ЕС след многобройни фалити на авиокомпании в ЕС или намаляване на флота по време на Covid-19, високи цени на петрола (обезкуражаващи по-слабите, нехеджирани авиокомпании да добавят капацитет), недостиг на самолети (нови и наети) и завръщането на азиатски и американски посетители в Европа (поради много силния щатски долар) означава, че докато за сезон Лято 2023 европейският капацитет за къси разстояния остава под нивата преди Covid-19, търсенето е особено стабилно. Предсрочните резервации и цените на самолетните билети, са силни и ние продължаваме да призоваваме всички клиенти да резервират рано, за да избегнат покачването на цените с наближаването на полета
Очакваме европейските авиокомпании да продължат да се консолидират през следващите 2 години и изглежда вероятно те ще разгърнат капацитет по дисциплиниран начин. Голямото изоставане в доставките на самолети вероятно ще ограничи растежа на капацитета в Европа за поне още 4 години, което предоставя значителна премия за растеж на оставащите 110 доставки на Ryanair на B737 Gamechanger през следващите 3 години. Нашето разширяващо се предимство в разходите за единица продукция пред всички конкуренти, нашето хеджиране на горивото, силен баланс и книгата ни с много евтини поръчки за самолети, както и нашата доказана оперативна устойчивост, създават огромни възможности за растеж на Ryanair през следващите години.
По-рано този месец Ryanair подписа споразумение за закупуване на 300 нови самолета Boeing 737-MAX-10 (150 твърди поръчки и 150 опции), което подлежи на одобрение от общото събрание на 14 септември. Тези самолети с икономичен разход на гориво имат 228 места (21% повече от нашите B737NG) и са с поетапни доставки между 2027 г. и 2033 г. Очакваме 50% от поръчката да се използва за замяна на по-старите NG, докато останалата част ще улесни дисциплинирания растеж на трафика до приблизително 300 млн. през Финасовата 2034 (80% увеличение спрямо трафика през Финасовата 2023). Освен осигуряването на значителен ръст на приходите, допълнителните места (в съчетание с по-голяма ефективност на разхода на гориво, въглеродните емисии и шума) те допълнително ще разширят значителното предимство на Ryanair в единичните разходи пред всички европейски конкурентни авиокомпании. Като се има предвид силата на баланса на Групата, нашите силни кредитни рейтинги и 2-годишната разлика между доставката на окончателния B8-200 Gamechanger в края на декември 2024 г. и първия MAX-10 в началото на 2027 г., ние очакваме, че капацитетът ще се финансира предимно от вътрешни ресурси (въпреки че Групата ще остане опортюнистична в решенията си за финансиране).
В резултат на неотдавнашните прекъсвания на доставките на B737 на Boeing, очакваме да имаме недостиг (до 10) B8-200 за пиковите месеци (юни и юли) на сезон лято 2023. За да улесним Boeing и да подпомогнем тяхното възобновяване на планираните доставки на B8-200 тази есен, ние ще поемем доставките на самолети до юли (и вероятно до август). Надяваме се и очакваме, че Boeing ще се възстанови бързо от това скорошно забавяне, за да минимизира въздействието му върху нашия растеж на трафика и рентабилността за Финасовата 2024".

image
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка