Горещи новини
- The Washington Post разказа как Хамас подготвя "изненада" за Израел
- Новият лидер на Хизбула загина след удар по Бейрут
- В Лондон окачиха плоча в памет на марулята, която „оцеля“ след премиерството на Лиз Тръс
- МО РФ: Руска ПВО свали HIMARS и Hammer
- Тръмп призова да не се забранява на Израел да атакува ядрените съоръжения на Иран
- СЗО предупреди за разпространението на силно заразния вирус Марбург. Какво трябва да знаете
- /ВИДЕО/: Космическият кораб Crew Dragon ще се върне на Земята на 8 октомври
- Премиерът Димитър Главчев и министър Красимира Стоянова наградиха екипите на ДАО, евакуирали българските граждани от Ливан
- Държавният глава връчи отличията на лауреатите на президентската инициатива Награда „Джон Атанасов“ за 2024 година
- Генерал-майор Нейко Ненов е удостоен посмъртно с награда за 25-ата годишнина на Бригада „Югоизточна Европа“
хаджи Димитър Ставрев
pan.bg
По информация на mil.press
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >
На 19 ноември 2023 г. бе публикуван патент за „МНОГОФУНКЦИОНАЛЕН ДВУМЕСТЕН СТЕЛТ САМОЛЕТ“, много подобен на Су-57.
Патентът описва конструктивните характеристики на самолета (включително за осигуряване на стелт характеристики) и задачите, които решава. Патентът включва чертежи.
Външната разлика от Су-57 е увеличената носова част с фанар (остъкляване) за двуместна пилотска кабина, където пилотите седят един зад друг. Интересно инженерн решение е предвидената възможност за 2 фиксирани вентрални аеродинамични гребена, които могат да бъдат монтирани отдолу на опашната част.
Основната цел на самолета е да изпълнява функциите на въздушен команден пункт, където операторът на въоържението и на въздушен команден пункт седи във втората кабина пред големи екрани. Като аналог е посочен Су-30МКИ.
Подробно е описано оборудването за комуникация с всички останали участници в мисията и какво се прави в пилотската кабина на оператора.
Споменава се увеличаване на обхвата и продължителността на полета поради увеличаване на капацитета на резервоара с 10%. Екраните в пилотската кабина са 1,5 пъти по-големи (бел. ред. явно спрямо тези на Су-30МКИ).
Описано е, че самолетът може да носи в два товарни отсека между мотогондолите на двигателите БЛА с въздушен старт, резервоари и различни контейнери.
В патентът 3 пъти е упоменато използването на двигатели с управляем вектор на тягата и реверс.
В патента не се казва, чепатентованият самолет може да се използва за подготовка и обучение на летателен персонал, но има фраза, че втората пилотска кабина предвижда „използването на индикатор като конзола за симулация на повреда“, което обикновено се изисква за модификациите УБ (бел. ред. учебно-боен).
Възниква въпросът дали появата на патент е знак за активизация на работите и скорошна поява на двуместен самолет на Су-
Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!
ПРЕДИШНА СНИМКА 2/2 СЛЕДВАЩА СНИМКА
Други публикации
Напиши коментар