Учени откриха най-бързо растящата черна дупка в историята на наблюденията

Pan.bg 20 фев 2024 | 20:29 views (450) commentaries(0)

Учени от Австралийския национален университет (ANU) откриха най-бързо растящата черна дупка, регистрирана някога. Това се съобщава на уебсайта на институцията във вторник, 20 февруари.

„Това е и най-яркият известен обект във Вселената. Той е 500 трилиона пъти по-ярък от нашето Слънце“, каза водещият автор на изследването, доцентът в Австралийския национален университет Кристиан Улф.

Според него, от акреционния диск на черната дупка се излъчва интензивната радиация, това е материя, която „неизбежно ще бъде погълната“.

В статията се отбелязва, че откритият обект всеки ден поглъща маса, еквивалентна на Слънцето. Собствената му маса надвишава масата на звездата около 17 милиарда пъти.

„На светлината от тази черна дупка е отнело повече от 12 милиарда години, за да достигне до нас“, каза професорът от университета в Мелбърн Рейчъл Уебстър.

По-рано, на 17 януари, учени от университета в Кеймбридж откриха „най-старата“ черна дупка, наблюдавана някога с помощта на космическия телескоп Джеймс Уеб. Както беше отбелязано, тя е възникнала преди повече от 13 милиарда години.

Източник: iz.ru Снимка: Getty Images/Pitris