Горещи новини
- Зеленски за далечни удари по Русия: Чакахме твърде дълго, Русия изтегли самолетите си
- Руснаците трупат боеприпаси и експлозиви в атомната централа
- ГЩ, Украйна: В посоките Покровски и Курахов е най-горещо
- DeepState: Руснаците напреднаха край Угледар
- ФБР разследва предполагаем опит за убийство на Тръмп
- CNN: Заподозреният в предполагаемия опит за убийство на Тръмп подкрепи Украйна
- ISW: Русия ще се сблъска с недостиг на оръжия за войната срещу Украйна
- Анализатор в Иран: Ракетната атака на хутите срещу Израел ще бъде послание към Запада за Палестина
- Медведев допусна възможността за използване на ядрено оръжие заради действията на Запада в Украйна
- Зеленски се срещна с американски конгресмени и призова за ускоряване доставките на оръжия от САЩ
pan.bg
Специалисти от конструкторското бюро "Сухой" на Обединената авиостроителна корпорация успешно са тествали прототип на тежък безпилотен апарат с вертикално излитане и кацане. По време на тестовете алгоритмите за управление и работата на системите за излитане, зависване и кацане са били тествани на сложен летателен стенд, изработен от руски компоненти. Специалистите на Конструкторското бюро "Сухой" работят по своя инициатива върху създаването на принципно нова извънлетищна безпилотна транспортна система (беспилотная транспортная система внеаэродромного базирования, БТС-ВАБ)). Новият дрон с гражданско предназначение не изисква специално подготвени площадки и летищна инфраструктура за излитане и кацане. Това ще позволи решаването на широк спектър от транспортни и логистични проблеми - доставка на товари за различни цели до труднодостъпни населени места, където транспортната мрежа е слабо развита или няма летища. „Нашият безпилотен апарат съчетава предимствата на самолета и възможностите на хеликоптера. Хибридната задвижваща система включва електрическа силова установка за излитане и бутален маршеви двигател. Вертикалното излитане и кацане се извършва от подемни двигатели, разположени на гредите на крилата. След излитане се включва бензиновият двигател. Крилото повишава горивната ефективност и благодарение на възможността за вертикално излитане не е необходимо изграждането на скъпа летищна инфраструктура и писти“, казва Евгений Рубцов, ръководител на проекта БТС-ВАБ в Конструкторското бюро "Сухой". Излитането, полетът по маршрута и кацането се извършват напълно автоматично, без прякото участие на оператора. Въпреки това, в случай на авария, операторът има възможност да промени маршрута. Новата безпилотна транспортна система се създава за полети в радиус от 500 km от постоянното базиране и ще може да транспортира до 300 kg. Успешните летателни тестове на системата за управление на вертикалното излитане позволяват да продължи работата по проекта и да се гарантира възможността за работа с принципно нова транспортна и логистична система. В момента проектът БТС-ВАБ е на етап тестване на ключови технологии и основни технически решения. В бъдеще, след завършване на разработването на алгоритмите за вертикално излитане и кацане на комплексен летателен стенд, се планира да започне работа по разработването и организацията на промишленото производство. Проектът е насочен към държавни и частни структури на пазара на транспортни услуги. Дронът ще може да изпълнява логистични, изследователски и други задачи с всякаква сложност в различни региони на Русия, включително и най-труднодостъпните места.
Л. Дойчинов
По информация на https://rostec.ru/news/
Снимка: Объединенная авиастроительная корпорация
Други публикации
Напиши коментар