Втори тестови полет на турския изтребител от 5-о поколение KAAN (ГАЛЕРИЯ)

Pan.bg 07 май 2024 | 13:07 views (2006) commentaries(0)
img
хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
По информация на sabah.tr, anadolyagency.tr



На 6 май 2024 г. турският боен самолет fот 5-о поколения KAAN, чийто първи тестов полет бе на 21 февруари, успешно извърши втория си тестов. Самолетът бе с нова ливрея.

„Нашият национален боен самолет, който успешно направи първия си полет на 21 февруари, излетя от пистата в 08,46 тази сутрин, остана във въздуха 14 минути и достигна височина от 3048 m със скорост от 426 km/h. Поздравявам от все сърце всички наши компании, служители и институционален персонал, които допринесоха за проекта, особено нашите инженери, пилоти и технически екип от Turkish Aerospace Industries (TAI). Този полет, както и първият, бе много успешен. Данните, получени при този полет, ще бъдат оценени от целия екип и ще бъдат използвани при подготовката за следващите полети“ заяви Халук Гьоргюн, ръководител на Секретариата на отбранителната индустрия на Турция (националната Агенция за отбранителна индустрия), и добави, че се предприемат твърди стъпки за масово му производство.

Членът на НАТО Турция стартира своя проект TF-X за производство на национален боен самолет през 2016 г. Turkish Aerospace Industries (TAI) подписа сделка с британската BAE Systems на стойност 125 млн. долара през 2017 г. за разработване на изтребител от следващо поколение. С националния си боен самолет Турция ще се превърне в една от само петте държави, които имат способността да произвеждат самолети от 5-о поколение. Очаква се КААN да влезе в арсенала на турските ВВС през 2028 г. Rзтребителя бе въведен в експлоатация през март 2023 г. През май с. г. президентът на Турция Реджеп Ердоган обяви името му.

КААN е част от продължаващите усилия на Турция да прехвърли повечето си отбранителни средства, оръжия и доставки от чуждестранни източници към национални.

Оборудван с усъвършенствано въоръжение, разположено във вътрешни оръжeйни отсеци, КААН е способен да участва в мисии „въздух-въздух“ и да изпълнява прецизни удари „въздух-земя“ със свръхзвукова скорост. Така той ще осигури повишена бойна мощ, с поддръжката на AI (изкуствен интелект) и невронни мрежи. Изтребителят може да достигне максимална скорост от 1,8 Мах (3333 километра в час). Изтребителят се разработва с цел да замени остаряващия флот от F-16 на турските ВВС, който се планира да бъде изведен от употреба през 2030 г.

Първоначално KAAN ще се задвижва от 2 двигателя General Electric F-110, които се използват и на реактивните самолети Lockheed Martin F-16 от 4-то поколение. Турция има за цел да използва местно произведени двигатели на самолета в серийно производство, което се очаква да започне през 2028 г.

Техническите спецификации на KAAN включват:
Максимална крейсерска скорост: 1,8 Mach
Таван на полета: 16 764 метра
Допустимо претоварване: +9g/-3.5g
Вътрешен отсек за оръжия
Малко радарно напречно сечение

Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!


Втори тестови полет на турския изтребител от 5-о поколение KAAN (ГАЛЕРИЯ)

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/4 СЛЕДВАЩА СНИМКА


Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка