Горещи новини
- /СНИМКИ, ВИДЕО/: Роботи с крака успешно карат скейтборд, с помощта на системи за обучение с подсилване
- Франция и Италия блокираха нов пакет от помощи за Украйна
- Президентът на Литва обяви готовност да изпрати войски в Украйна
- Принц Уилям се повози на танк близо до руско-естонската граница
- В Германия извършиха обиски във връзка с контрабанда на оръжия от и за Украйна
- Пхенян обяви за успешно изпитание на нова ракета за ПВО
- Комисията на германския Бундестаг одобри над 11 милиарда евро помощ за Киев
- ГОРЕЩО Още адмирали във ВМС
- Bloomberg: Европа е изправена пред недостиг на барут и експлозиви
- Орбан: Повечето лидери на ЕС са за продължаване конфликта в Украйна, има и за мир, но сме малко /ВИДЕО/

хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
По информация на boeing.com
На 16 май 2024 г. Boeing тества 3 дузини технологии по своята програма ecoDemonstrator, фокусирана върху укрепване на оперативната ефективност и устойчивост в интериора на кабината, една от най-предизвикателните части от рециклирането на един самолет. Компанията ще започне тестове този месец с помощта на самолет 777-200ER.
Проектите на Boeing ecoDemonstrator включват:
Летищни операции: Тестване за разрешаване на еднодвигателно рулиране и дигитално разрешение за рулиране за намаляване на потреблението на гориво и повишаване на безопасността чрез намаляване на натоварването на пилота;
Летищен шум: Количествено определяне на ползите от процедурите за полетна експлоатация, като по-стръмен наклон на глисадата и подход за непрекъснато снижаване, за намаляване на шума в околността на летището, за намаляване на разхода на гориво и емисиите;
Материали за намаляване на отпадъците: По-леки, рециклируеми и по-издръжливи подови настилки и таванни панели от рециклирани въглеродни влакна – и двете направени с 25% смола на био основа;
Намаляване на шума и теглото: изолация на кабината за по-добро намаляване на шума и регулиране на влажността и температурата и покрити с плат акустични панели за задната херметична преграда и кухнята;
Бъдещи концепции на кабината: Седалки в икономична и бизнес класа със сензори, които откриват дали някой е седнал по време на рулиране, излитане и кацане, което може да подобри безопасността и да намали натоварването на екипажа и времето за поддръжка; безконтактна тоалетна за пестене на вода; и технологии за кухня, за да направят обслужването в кабината по-ефективно и да намалеят хранителните отпадъци;
„Програмата Boeing ecoDemonstrator ни помага да направим осезаеми подобрения на нашите продукти – позволявайки ни да намалим въздействието върху околната среда от летенето, да подобрим изживяването по време на полет и да подобрим безопасността на нашите самолети. Благодарни сме за многото партньорства в авиацията и извън нея, които ни помагат да превърнем привидно невъзможното в реалност“ заяви Стефани Поуп, президент и главен изпълнителен директор на Boeing Commercial Airplanes.
„Програмата ecoDemonstrator е сред нашите най-емблематични демонстратори на полети, като тества 250 технологии, откакто за първи път стартира през 2012 г. Тазгодишното тестване на различни интериори на кабините има за цел да помогне за решаването на частта от нашите самолети, която не може да се използва повторно или рециклира, като същевременно намалява използването на гориво и натоварването на екипажа“ сподели Браян Моран, главен директор по устойчивост на Boeing.
Четири от кабинните технологии ще бъдат представени на изложението Aircraft Interiors Expo 2024 в Хамбург, Германия от 22-24 май.
От първите си полети през 2012 г., почти всяка платформа от програмата Boeing ecoDemonstrator е летяла с устойчиво авиационно гориво (SAF), а тази година водещият самолет ще лети със смес 30/70 от SAF и конвенционално реактивно гориво.

Други публикации
Напиши коментар