Един починал и 30 ранени след като Boeing 777-300ER на Singapore airlines кацна принудително в Банкок след жестока турболенция

Pan.bg 21 май 2024 | 18:15 views (667) commentaries(0)
img
хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
По информация на reuters.com, dailymail.com, cnn.com





На 20-21 май 2024 г. самолет Boeing 777-300ER на Singapore airlines рег. 9V-SWM изпълнява полет SQ321 от Лондон/Хийтроу до Сингапур/Чанги.

Самолетът е на 16,3 години, но като се има предвид отличната репутация на авиокомпанията по отношение на поддръжката, то той е бил в пълна летателна годност. Boeing 777-300ER с рег. 9V-SWM е получен чисто нов от авиокомпанията, и с изключение на няколко периода по време на пандемията COVID-19 през които е бил в консервация и на съхранение, е експлоатиран през цялото време.

Самолетът излита в 22,38 часа (местно време) от Лондон и поема по маршрута си над Северно море, Белгия, Германия, Чехия, Словакия, Унгария, Румъния, България, Черно море, Грузия, Азербайджан, Каспийско море, Туркменистан, Таджикистан, Киргизстан, Афганистан, Пакистан, Индия, Индийския океан, Бирма и Андаманско море, над което се сблъсква с жестока турболенция. По това време полетът протича на височина от 11 280 m.

Само за 3 минути самолетът губи 1830 m (това е все едно да слезете от Мусала до Боровец). В следствие пътниците без предпазни колани си удрят главите в багажниците над тях. Пробиват панелите, задействат системата за аварийно подаване на кислород и кислородните маски падат. Ранени са 30 души, включително членове на екипажа, а едни пътник умира от сърдечен арест връцете н ажена си.

Екипажът веднага започна процедури за аварийно кацане и в 15,45 местно време (9,45 британско) самолетът каца в Банкок, столицата на Тайланд. По време на инцидента пътниците са закусвали. Това става на 12-ия час от полета.

Според водещи авиационни експерти инцидентът е причинен от струйно течение, което създава т. нар. „турболенция на ясното небе“ (CAT). За разлика от турболенцията при гръмотевични облаци, които се наблюдават на метеорадарите на самолетите и могат да бъдат заобиколени, тази при ясно небе се появява внезапно и изненадват екипажа и пътниците. Екипажът няма време да включи сигналните светлини за заключване на предпазните колани. Струйното течение внезапно променя плътността на въздуха и посоката на преобладаващия вятър. В следствие пада подемната сила на крилата и самолетът рязко губи височина.

Според изследвания на инцидентите с пътници по време на авиополети в периода 2008-2019 година 1/3 от всички наранявания са предизвикани от турболенция. Според метеоролози и специалисти по климата климатичните промени рязко са увеличили честотата на появата на САТ.

.

Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!


Един починал и 30 ранени след като Boeing 777-300ER на Singapore airlines кацна принудително в Банкок след жестока турболенция

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/4 СЛЕДВАЩА СНИМКА


Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка