Горещи новини
- България подготвя изложба „По вълните на Черно море през хилядолетията“, която ще бъде представена в Париж
- Armymedia.bg: Приветствие на командира на Сухопътните войски генерал-майор Деян Дешков към личния състав от формированиятa за ЯХБЗ по повод 19 юни- деня на военния химик
- Otbrana.com: Загиналият преди 61 години при учебен полет курсант Лазар Анастасов не е забравен
- ВА "Г.С.Раковски": Приключи успешно курсът „Поддръжка от страната домакин”
- СКС е домакин на 34-та среща на Борда на страните от лагер „Ново село“, Косово
- Военнослужещи от Сухопътните войски и Военновъздушните сили изпълниха въздушен десант
- Le Bourget 2025 Vietjet подписа меморандум за разбирателство за поръчка на 100 самолета Airbus A321neo с 50 опции
- Le Bourget 2025 SkyWest с голяма поръчка за 60 Embraer E175 плюс 50 опции
- Le Bourget 2025 STARLUX поръча още 10 самолета Airbus A350-1000
- Le Bourget 2025 Норвежкият HEMS оператор Norwegian Air Ambulance ще придобие до 8 вертолета Airbus H145

хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
По информация на boeing.com
Американският авиостроителен гигант, притиснат от проблемите с качеството на Boeing 737MAX и сертифицирането на Boeing 777X, е с минимално присъствие на наземната експозиция и в летателната програма на голямото британско авиоизложение Farnborough (FAI) 2024. Въпреки това, по традиция, в първи яден на авиоизложението не закъсня потокът от нови поръчки за самолети на авиокомпанията.
National Airlines ще поръча 4 карго самолета Boeing 777F
На 22 юли 2024 г. National Airlines глобалният авиопревозвач съобщи, че се е ангажирал да направи първата си поръчка за четири 777 Freighter. Двудвигателният самолет с най-дълъг обсег и ненадминат полезен капацитет 777F ще помогне за максимизиране на търговските карго услуги на авиокомпанията и ще увеличи пазарния й дял в товарните авиопревози.
„Ние сме въодушевени от тази забележителна поръчка на 4 Boeing 777F. Това демонстрира ангажиментът ни да предлагаме ефективни, находчиви и модерни услуги за въздушен товарен превоз, за да подкрепим нарастващите транспортни изисквания на нашите глобални клиенти. Поръчката потвърждава планът ни за растеж на флота, когато навлизаме в следващата етап отразвитието на National. Искрено оценявам подкрепата на Boeing и всички свързани с него екипи в това пътуване, което предстои“ заяви Кристофър Алф, председател на National Airlines.
След като бъде финализирана, първата директна покупка на самолети Boeing от National Airlines ще бъде публикувана на уебсайта за поръчки и доставки на Boeing.
777F ще се присъединят към разширяващия се флот на National Airline от 9 карго самолета 747-400. Проектиран да се интегрира безпроблемно със съществуващите Операции с 747, 777 Freighter позволява на авиопревозвачите лесно да прехвърлят товари между двата самолета, за да рационализират наземната логистика и да спестят допълнителни разходи чрез уеднаквяване на флота.
Korean Air поръча до 50 широкофюзелажни Boeing
На 22 юли 2024 г. Korean Air обяви намерението си да закупи до 50 високоефективни широкофюзелажни самолета на Boeing, включително 20 777-9 и 20 броя от най-големия 787-10 Dreamliner, с опции за още 10.
Изборът на Korean Air на 777-9 и 787-10 подкрепя планирания й растеж и обновяване на флота по размер, обхват и капацитет, за да достигне пазари с високо търсене в Европа и Северна Америка, както и популярни регионални маршрути в Азия. Авиопревозвачът ще се възползва от водещата на пазара ефективност и гъвкавост на широкофюзелажните самолети, за да подобри своя флот, като същевременно добави гъвкавост към глобалната си мрежа преди очакваното сливане с Asiana Airlines.
„Добавянето на самолетите Boeing 777-9 и 787-10 бележи важен крайъгълен камък в нашата стратегическа цел да разширим и обновим флота си. Тази инвестиция подчертава ангажиментът ни да осигурим най-доброто в класа си летателно изживяване. Новите самолети ще се издигнат комфорт на пътниците и подобряване на оперативната ефективност, като същевременно значително намалява CO2 емисиите, подкрепяйки дългосрочения ни ангажимент към устойчива авиация“ споели Уолтър Чо, председател и главен изпълнителен директор на Korean Air.
Когато бъде финализиран и публикуван на уебсайта за поръчки и доставки на Boeing.
777-9 може да побере 426 пътници в конфигурация от 2 класи с обхват от 13 500 km, а 787-10 може да превози до 336 пътници с обхват от 11 730 km.
777-9 включва усъвършенствани технологии от фамилията 787 Dreamliner, включително нови композитни крила и двигатели от въглеродни влакна, които ще позволят на самолета да постигне 10% по-добра горивна ефективност, CO2 емисии и оперативни разходи в сравнение с конкуренцията. Междувременно горивната ефективност на 787 помогна на операторите да спестят повече от 169 млрд. паунда емисии на CO2 от пускането му в експлоатация.
Наскоро оценена като авиокомпания №2 в света от airlineratings.com, Korean Air продължава да оптимизира глобалната си маршрутна мрежа и се стреми да запази статута си на водещ глобален превозвач. Авиокомпанията ще разполага с нови апартаменти в бизнес класа и Wi-Fi възможност на борда на новите си 787-10, като допълнително ще подобри своята вече отличена бордова услуга.
Luxair избира 4 от най-големия модел Boeing 737-10 MAX
На 22 юли 2024 г. европейският регионален превозвач Luxair обяви, че отново поръчва член на семейството 737 MAX - този път най-големия 737-10 МАХ, за да подпомогне своя устойчив растеж. Година след закупуването на моделите 737-7 и 737-8, Luxair направи поръчка за 2 самолета 737-10 с опции за още 2.
„Покупката на 737-10 е още една стъпка към позиционирането на Luxair в бъдещето с инвестицията в най-новата самолетна технология, която ще подпомогне плановете за растеж на Luxair и декарбонизацията на нашия флот. Има голямо сходство между моделите 737 MAX и това позволява значителни оперативни спестявания за авиокомпанията В допълнение към намаляването на общото използване на гориво и емисиите, 737 MAX ще помогнат за създаването на 50% по-малък шумов отпечатък чрез намаляване на шума, генериран от излитане и кацане на летището в Люксембург“ заяви Жил Фейт, главен изпълнителен директор на Luxair.
Семейството 737 MAX намалява потреблението на гориво и въглеродните емисии с 20% в сравнение със самолета, който заменя, осигурявайки на операторите по-голяма ефективност заедно с уеднаквяване на флота. С размера на 737-10 операторите могат да превозват повече пътници и да реализират най-ниската цена на седалка от всеки тяснофюзелажен самолет.
Luxair планира да експлоатира новите си 737-10, за да предложи на пътниците минимум 76,20 cm отстояние на седалките. В тази конфигурация авиокомпанията може да лети с 213 пътници по маршрути на 5740 km, което води до по-голям капацитет и обхват, за да се възползва от нарастващите търсения на пътувания за развлечение.
В момента Luxair управлява флот от 21 самолета, включително 2 наети 737-8 и 8 Boeing 737NG. Luxair разшири маршрутната си мрежа с 30% през последните 2 години, обслужвайки 94 дестинации.
Japan Airlines ще модернизира флота с още до 20 Boeing 787 Dreamliner
На 22 юли 2024 г. Japan Airlines (JAL) обяви споразумение за още до 20 787 Dreamliner, тъй като водещата на пазара ефективност и пробег на 787 се оценяват по международни маршрути до Северна Америка, Азия и Индия. Сделката включва 10 787-9 с опции за още 10, добавяйки към настоящия флот на JAL от повече от 50 популярните широкофюзелажни самолети.
„Имаме удоволствието да обявим добавянето на 787 Dreamliners към нашия флот. Тази поръчка подчертава нашия ангажимент за ускоряване на въвеждането на модерните и по-икономични самолети, за да предоставим несравнимо обслужване на нашите клиенти и допълнително намаляване на емисиите на CO₂. Ние високо ценим силна връзка и подкрепа от страна на Boeing, която изигра важна роля в усилията ни да модернизираме нашия флот и да разширим международните си маршрути“ заяви Юкио Накагава, изпълнителен директор на JAL по доставките.
След като тази поръчка бъде финализирана и публикувана на уебсайта за поръчки и доставки на Boeing, авиопревозвачът ще има поръчани 10 самолета 787 и 21 самолета 737 MAX.
През последните години JAL се възползва от гъвкавостта на 787, за да отвори нови пазари от точка до точка от Токио до Сан Диего, Бостън и Бангалор. С обхват от 14 010 km, 787-9 притежава възможност за най-дълъг обхват в семейството на 787 Dreamliner, което позволява на JAL да отваря нови маршрути и добавя гъвкавост към съществуващата мрежа.
Откакто 787 Dreamliner започна търговски полети през 2011 г., семейството 787 откри повече от 400 нови директни маршрута по целия свят и получи повече от 1900 поръчки от 87 клиенти – повече от половината от постоянни клиенти, като Japan Airlines, която оперира както 787-8, така и 787 -9.
Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/4 СЛЕДВАЩА СНИМКА




Други публикации
Напиши коментар