Първи полет на изтребител Typhoon с новия радар ECRS Mk2

Pan.bg 01 окт 2024 | 09:13 views (6520) commentaries(0)
img
хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
По информация на baesystems.com



Прототипът на бъдещата общоевропейска радарна система Mark 2 (ECRS Mk2) се издигна на борда на EF2000Typhoon на Кралските военновъздушни сили (RAF) на Обединеното кралство за първи път на 27 септември 2024 г. Изтребителят излетя за изпитателен полет от пистата на завода на BAE в Уортън (графство Ланкашир).

Полетът бе последната стъпка в текущата програма за развитие на флота от изтребители Typhoon на RAF. Радарът ECRS Mk2 с активната електронно сканирана решетка (AESA) може да изпълнява както традиционни радарни функции като търсене и насочване, така и да предоставя усъвършенствани възможности за електронна война, което прави самолетът мощно въздушно оръжие. Изтребителите Typhoon с ECRS Mk2 ще могат да откриват и заглушават радара на противника с мощно електронно заглушаване, като същевременно остават извън обсега на неговите ракети.

Първият полет на изтребител с прототипа на ECRS Mk2 е част от програмата след интеграцията чрез наземни тестове. Те са плод на успешното сътрудничество между МО на Обединеното кралство, неговата организация за отбранително оборудване и поддръжка (DE&S), RAF и индустрията. Производителите BAE и Leonardo обявиха, че са инсталирали първия ECRS Mk2 на тестов изтребител Typhoon през януари 2024 г., а през юли 2024 г. приключиха наземните тестове на радара.

BAE получи договор на стойност 870 млн. паунда за разработването и интегрирането на ECRS Mk2 на флота от Typhoon през юли 2023 г.

„Развитието на способността за въздушен бой на Typhoon е от първостепенно значение, за да се гарантира, че той ще продължава да възпира потенциални агресори и да побеждава противниците ни, където и да трябва да летим и да се бием, независимо дали за Обединеното кралство или за НАТО“ заяви въздушен комодор Ник Лоу, ръководител на Отдела за доставка на способности за бойна авиация на RAF и старши отговорен офицер за програмата Typhoon.

Тим Бънги, главен инженер за ECRS Mk2, заяви: „Успоредно с изпитанията, производството на серийния радар също напредва бързо. През последните няколко месеца процесорът, приемникът, захранването на антената и контролните блокове бяха преработени спрямо тези на прототипа, за да подобрят допълнително капацитета, възможностите и производителността на системата Mk2 в съответствие с новата антена и интегрираната способност за електронна война“.

Според BAE и Leonardo ECRS Mk2 е най-модерния AESA радар в света. Докато кувейтските и катарските Typhoon летят с радари ECRS Mk 0, а германските и испанските Typhoon са оборудвани с радари ECRS Mk 1, и двата радара са по същество с теснолентови решетки. Това означава, че въпреки че имат много от конструктивните предимства на високоскоростна електронно сканирана антена, те все още са проектирани да откриват предимно въздушни цели.

ECRS Mk 2 е пълноценен широколентов радар, който не само ще открива ехото от собственото си излъчване и така ще открива цели, но също така пасивно ще открива и други емисии през много по-широк диапазон от честотния спектър.

Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!


Първи полет на изтребител Typhoon с новия радар ECRS Mk2

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/3 СЛЕДВАЩА СНИМКА


Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка