Горещи новини
- /ВИДЕО/: Преобърнал се M2A2 Bradley изложи най-уязвимата си част на FPV дронове
- Мъск става първият човек в историята със състояние над $400 млрд
- Орбан: Киев отхвърля предложението за прекратяване на огъня за Коледа
- /ВИДЕО/: САЩ заявиха, че поддържат контакт с всички сирийски опозиционни групи
- /ВИДЕО/ САЩ: Правителството на Сирия трябва да унищожи химическите оръжия, които са в страната
- /ВИДЕО/: ООН се противопоставя на действия, които нарушават териториалната цялост на Сирия
- /ВИДЕО/: В Радата със спешно искане към РФ и САЩ: Изгонете убиеца и определете временно правителство
- Канцлерът на Германия ще поиска в Бундестага вот на доверие към правителството
- /ВИДЕО, СНИМКИ/: На Филипините изригна един от най-високите вулкан, около 40 хиляди жители са евакуирани
- Politico избра Путин и Мелони сред най-влиятелните политици в Европа за 2025, първа е Урсула фон дер Лайен
pan.bg
Съединените щати публикуваха доклад за разследването на катастрофата на F-35, станала през септември 2023 г. След това машината прелетя на автопилот повече от 100 километра, след като пилотът катапултира.
За това пише телеграм каналът „Военен информатор“. Самолетът F-35B извърши тренировъчен полет по прибори при сложни метеорологични условия. По време на подхода за кацане пилотът освободи колесника и натисна бутона за преминаване в режим на кратко излитане и вертикално кацане. Но нещо се обърка. 20 секунди след тази краткотрайна повреда пилотът прибра колесника, след което стартира обратното прехвърляне на самолета в предишния режим и катапултира.
Системите на самолета продължиха да работят. Самолетът е летял още 11 минути и 21 секунди. Той се разби в селски район на приблизително 64 мили североизточно от военновъздушната база.
Пилотът каза, че монтираният на каската дисплей (HMD) е спрял да „показва картина“. След известно време изображението се върнало. Пилотът решил да кацне отново. Но „картината“ отново изчезнала. Освен това, той загубил връзка с диспечера. HMD отказа за трети път. Пилотът разбра, че самолетът не отговаря на командата за промяна на режима на управление. И той се катапултирирал.
Разследващата комисия заключи, че произшествието е станало поради грешка на пилота. Той не е преценил аварийната ситуация и е катапултирал от напълно работещ самолет. Загубата на радарния контакт с F-35B е настъпила поради прекъсване на електрозахранването на транспондера на самолета и последвалото спускане на самолета под радарния хоризонт на системата за контрол на въздушното движение.
Комисията прецени, че пилотът е пострадал по време на служебни задължения.
Според авиационния експерт Алексей Захаров тази извънредна ситуация е подобна на случилата се с изтребителя МиГ-23М на ВВС на СССР през 1989 г. Самолетът е излетял от летище в Полша, но двигателят се е повредил и пилотът е катапултирал. След това двигателят започнал да работи нормално. Неуправляемата машина прелетяла още 900 километра, докато свърши горивото. Тя е преминала четири граници и паднала върху жилищна сграда в Белгия.
Източник: rg.ru Снимка: Военный осведомитель/t.me/milinfolive
Превод и редакция: pan.bg
Други публикации
Напиши коментар