Горещи новини
- "Никулденските празници" в Бургас започват с изложба на Радка Караиванова
- Посланикът на Индия гостува на Морско училище
- Otbrana.com: За доходите в МО и МВР е предвидено да се случи обещаното
- Докторантско училище във Военна академия
- Началникът на ВМА с приза на името на проф. Тодор Патрашков
- 10 ГОДИНИ ОТ ВЪЗСТАНОВЯВАНЕТО НА 10-ти МЕХАНИЗИРАН БАТАЛЬОН-ВРАЦА
- Назначаване на военнослужещи на нови длъжности и повишаване във военно звание в командването на Сухопътните войски
- Военнослужещи от Сухопътните войски унищожиха невзривен боеприпас, открит в гр. Ямбол
- Министърът на вътрешните работи Атанас Илков проведе работна среща с посланика на САЩ у нас Н.Пр. Кенет Мертен
- Министър Атанас Илков: Ще обединим усилия, за да покажем на обществото, че институциите работят в синхрон и координация
pan.bg
На 6 ноември Военноморското авиационно командване на Съединените щати (Naval Air Systems Command -NAVAIR) обяви, че техническият му комитет е одобрил предварителния преглед на новата софтуерна конфигурация на на бордовите системи на самолета за ранно предупреждение и управление E-2D Advanced Hawkeye. Новата конфигурация DSSC-6 е част от програмата за модернизация на самолетите от този тип. В същото време одобрението отваря пътя за продължаване на работата по софтуера. Целта на проекта е да се модернизира архитектурата на пилотската кабина - споменатите работи включват системите за навигация, управление и показване на данните. Освен това работата трябва да включва подмяна на централния компютър. Според настоящия график първият полет на модернизирания прототип на самолета е планиран за 2027 г., а първата ескадрила ще влезе в начална оперативна готовност през 2030 г. Споразумението за модернизация между Министерството на отбраната на Съединените щати и Northrop Grumman е подписано през септември 2023 г. До края на 2023 г. производителят е доставил 65 машини E-2D Advanced Hawkeyes (от които 60 на американските ВМС и пет на Япония). Тази година са планирани още осем доставки (5 за ВМС на САЩ и 3 за Япония). Портфолиото от поръчки включва около 40 единици, включително за втория експортен потребител - Франция (3 броя). Модернизацията на самолетите, както на тези, които са в производство, така и тези, които вече са в експлоатация, има за цел да повиши оперативните способности и да намали натоварването на екипажите. В допълнение към основната програма, американците извършват и други дейности по модификация, като например горивна система, позволяваща зареждане с гориво по време на полет. Northrop Grumman и администрацията на Съединените щати продължават да провеждат маркетингови дейности, които могат да доведат до продажбата на E-2D Hawkeye на допълнителни получатели. Те включват, между другото: Египет, Тайван, Индия и Полша. За Полща е известно, че неуточнени разговори се водят поне от миналата година и са свързани с постигане на решение относно избора на наследник на закупения извънредно в Швеция самолет Saab 340AEW с радари Erieye.
Л. Дойчинов
По информация на https://zbiam.pl/
Снимка: US Navy
Други публикации
Напиши коментар