Breaking News
- PHOTOS - Seven Bulgarian F-16s are in various stages of production,
- GALLERY AND VIDEO&: THRACIAN SENTRY 2023 WITH BULGARIAN AIR FORCE
- NATO is sending F-16s to Bulgaria for the Thracian Star 2023 exercise
- Bulgarian Air Force L-39s to be modernized and overhauled
- Dutch F-16s back to Europe (and go to Bulgarian AF?)
- Interim fighters for the Bulgarian Air Force
- Spain to join NATO's enhanced Air Policing mission in Bulgaria
- Bulgaria celebrates 50 years as a spacefaring nation
- EDA’s European Spartan Exercise cleared for take-off in Bulgaria
- Breaking: Bulgarian Su-25 crashed
хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
На пресконференцията след Работно съвещание на ръководните структури на българските ВВС Началникът на отбраната адм. Емил Ефтимов заяви: „Ще започна с един факт, който апресисира основната причина по отношение на нальота. ВВС на България посрещат XXI век с 2 ескадрили учебно-бойни самолети L-39ZA. Вече е ясно в публичното пространство колко учебно-бойни самолети имаме, как това се отразява на подготовката на младите летци, на летците, как това дава отражение на подготовката на инструкторите в 12-а авиобаза Долна Митрополия и ред други въпроси, които министърът застъпи.
Десетилетията недофинансиране в системата на отбраната водят до рискове, до допускане на инциденти и авиокатастрофи. Не го казвам като оправдание, а като основа на командно-организаторската работа и на планирането на подготовката на авиобазите и извършването на трудната, тежка задача на ВВС по трансформацията, по прехода от съветската техника към западен модел самолети. Това е много тежка задача. В този преход като военно и политическо ръководство за съветските платформи е осигурен максималният нальот с отчитането на възможностите за ремонт и доставка на резервни части.
За съжаление допусна се тази авиокатастрофа с L-39ZA, който е самолет, в който бяха вложени финансови средства, осигурени платформи и оптимален за нашите условия нальот на двамата летци.
Благодаря на ген. Стойков за доклада - обективен, безпристрастен, продължаваме напред.
Още от случая с майор Терзиев, през 2022 г. бяхме заповядали да се прегледа и прецизира нормативната база по отношение на летателната подготовка и тя логически да се обвърже с наличния нальот. Това води до рискове, тъй като задачите пред военнослужещите остават, въпреки невъзможността да бъде осигурен достатъчен нальот.
Искам да подчертая труда и отговорността на военните ни пилоти, които успяват в тази обстановка да изпълняват задачите си по осигуряването на териториалната сигурност и суверенитета на Република България и конкретно във въздушното ни пространство.
Какво предстои - за съжаление когато внесохме инвестиционната план-програма в 50-ия парламент - финансовите рамки, в които я изготвяхме, не ни позволиха да включим учебно-боен или учебен самолет, който в голяма степен да минимизира рисковете, за които говорим. Предстои Командването на ВВС да ми предостави Концепция за учебната авиация, която в бъдеще да минимализира риска, особено по отношение на младите пилоти. Този въпрос трябва да се реши и трябва да намерим ресурса и най-целесъобразното решение, за да осигурим подготовката на пилотите за в бъдеще“.
Други публикации
Напиши коментар