Горещи новини
- Politico: САЩ спират помощта за Украйна за 90 дни
- Руският дрон-прехващач "Сокол" с елементи на ИИ влезе в етап на предсерийно производство
- Личен състав и военна техника ще бъдат транспортирани през България за участие в най-мащабното за 2025 г. учение на НАТО Steadfast Dart 25
- Rolls-Royce сключи солидна сделка за $11 млрд за поддръжка на подводния флот на Обединеното кралство
- Повече от сто украински дрона бяха свалени над руските региони
- Предлагат финландската БМП Patria 6×6 на британската армия
- Естония получи пускови установки M142 HIMARS
- Анализ на състоянието и подготовката във ВВС през изминалата 2024 г. (ГОЛЯМА ЗАСЕДАТЕЛНА АЛЕРИЯ)
- Украйна обяви за "удари по стратегически цели на Руската федерация"
- Шойгу обяви за нарастващ риск от сблъсък между ядрените сили
хаджи Симитър СТАВРЕВ
pan.bg
По информация на aviationweek.com и zona-militar.com
„Това отразява забавянето в началото на годината от проблемите за сертифицирането на софтуера софтуера Block 4 за новоинсталираната авионика Technology Refresh (TR)-3“ заявиха от Lockheed Martin в социалните медии на 6 януари.
С бройките от 2024 г. общият брой доставени F-35 от трите модификации вече надхвърлят 1100 за период от 15 години.
Доставките през 2024 г. не достигнаха първоначалните цели на международната програма за годината. Преди няколко години Lockheed Martin се ангажира да доставя 156 самолета годишно, считано от 2024 г. нататък. През 2024 г. компанията коригира плановете си и те станаха 90-100 доставки на F-35.
Причината е закъсненията със сертифицирането на софтуера Block 4 за новоинсталираната авионика Technology Refresh (TR)-3. Службата за съвместна програма F-35 (JPO) отказа да приеме оборудвани с TR-3 самолети от юли 2023 г. Паузата в доставките продължи до края на юли 2024 г., въпреки че Lockheed Martin продължи да доставя малък брой F-35 с TR-2 авионика до края на 2023 г.
JPO прекрати доставките през 2023 г. като се съгласи да приема F-35 само за тренировъчни роли. Първоначално целта бе доставка на 156 самолета годишно, но това не бе спазено поради закъснения в сертифицирането на софтуера Block 4 за авиониката Tech Refresh 3; по-бърз процесор с нови дисплеи и други подобрения, които все още не бяха напълно тествани. Вследствие на това JPO реши да не приеме самолета без новосертифицираната конфигурация. До септември 2024 г. имаше най-малко 80 предложени модификации за изтребителя, включително актуализации на системите за комуникация, навигация и електронна война, които все още бяха незавършени.
Паузата в доставките доведе до значително натрупване на изтребители на близо 100 F-35 за доствака. Това създаде логистични проблеми за компанията поради липса на място за тях в нейните съоръжения.
През юли 2024 г. JPO отмени забранта си за доставки на F-35, след като се съгласи да приеме изтребителя с „скъсена“ версия на софтуера. Това позволи възобновяване на доставките на самолети и започване на обучение на пилоти с новата конфигурация. Тази „скъсена“ версия на софтуера, считана за безопасна за ограничен набор от операции, позволи обучение със системи и оръжия, предназначени за бъдещи изтребители, частично смекчавайки значителните закъснения, причинени от неуспехите в кампанията за летателни тестове и интегрирането на надстройките в новопроизведени самолети от Lockheed Martin.
Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!
ПРЕДИШНА СНИМКА 1/5 СЛЕДВАЩА СНИМКА
Други публикации
Напиши коментар