Горещи новини
- Сенатът на САЩ утвърди Пийт Хегсет за шеф на Пентагона
- Зеленски изслуша доклада на разузнаването за Путин в Ставката
- F-15E и F-15EX ще получат ракети AGM-158C LRASM
- Ройтерс: USAID замразява проекти в подкрепа на Украйна
- Politico: САЩ спират помощта за Украйна за 90 дни
- Руският дрон-прехващач "Сокол" с елементи на ИИ влезе в етап на предсерийно производство
- Личен състав и военна техника ще бъдат транспортирани през България за участие в най-мащабното за 2025 г. учение на НАТО Steadfast Dart 25
- Rolls-Royce сключи солидна сделка за $11 млрд за поддръжка на подводния флот на Обединеното кралство
- Повече от сто украински дрона бяха свалени над руските региони
- Предлагат финландската БМП Patria 6×6 на британската армия
pan.bg
Европейската агенция за авиационна безопасност призова авиокомпаниите, които летят до ЕС, да откажат полети над Централна Русия, северозападната и южната част на Руската федерация, както и над Поволжието и Урал.
Европейската агенция за авиационна безопасност (EASA) затегна препоръките си към авиокомпаниите, използващи руското въздушно пространство за полети. В актуализирана информация от четвъртък, 9 януари, за рисковете от полети над зони на конфликт, европейският авиационен регулатор призова да се избягват полети над европейската част на Руската федерация, включително Урал.
Зона на покритие на препоръките
Препоръките се отнасят за полети на „всички височини/полетни нива във въздушното пространство на Руската федерация западно от 60-ия меридиан на източната дължина“. Те се прилагат за пет района на полетна информация (РПИ), покриващи цялата европейска част на Русия - РПИ Москва, РПИ Ростов на Дон, РПИ Санкт Петербург, РПИ Екатеринбург и РПИ Самара.
По-специално, районът за информация за полети в Екатеринбург предоставя информационни услуги за полети до летищата Киров, Ижевск, Перм, Магнитогорск, Екатеринбург, Челябинск и Курган. РП) Санкт Петербург покрива въздушното пространство на северозападната част на Руската федерация, РПИ Ростов на Дон - Южна Русия, РПИ Москва - Централна Русия и РПИ Самара - регионите на Волга и Урал.
Рискове от непреднамерени атаки срещу граждански самолети
Както е обяснено на уебсайта на EASA, новите препоръки са свързани с продължаващата руска война срещу Украйна и „рисковете от непреднамерени атаки срещу граждански самолети в руското въздушно пространство поради възможни недостатъци в координацията на гражданската и военната авиация и възможността за погрешна самоличност”.
Организацията посочи възможността за активиране на руски системи за противовъздушна отбрана, способни да поразяват цели на всякакви височини, в отговор на изстрелване на украински ракети и безпилотници, които са насочени към цели на голямо разстояние от границата. Това може да има „пряко въздействие върху полетните операции“ в няколко области, включително големи международни летища, отбеляза регулаторът.
Обясненията сочат инцидент, станал в края на декември със самолет на Азербайджанските авиолинии, изпълняващ полет от Баку за Грозни и разбил се в Актау, Казахстан. Тази самолетна катастрофа потвърждава високия риск за полет във въздушно пространство, което не е затворено от руските власти по време на атаки с дронове или задействане на системи за противовъздушна отбрана, уверени са от EASA.
Руските власти не предприемат мерки за намаляване на рисковете
Както беше отбелязано по-нататък, руските власти не са демонстрирали пълна компетентност за намаляване на рисковете във въздушното пространство чрез предприемане на ефективни и проактивни мерки. Освен това, регулаторът посочи случаи на така нареченото „подправяне“ на GPS сигнали - замяна на реални сигнали с фалшиви, както и заглушаване на сателитни навигационни сигнали в райони на военни конфликти и атаки с дронове.
Препоръките се отнасят за авиокомпаниите, лицензирани да летят до и от ЕС и са валидни до края на юли 2025 г.
Самолетна катастрофа на AZAL
Самолет AZAL Embraer 190, летящ от Баку до Грозни сутринта на 25 декември, се разби близо до Актау в Западен Казахстан. На борда е имало 67 души, включително петима членове на екипажа. От тях 38 са загинали, а 29 са оцелели.
На 27 декември Азербайджанските авиолинии, както и министърът на цифровото развитие и транспорта на Азербайджан Рашад Набиев съобщиха, че катастрофиралият самолет е бил обект на „външно влияние“. Оцелелите след катастрофата стюардеси казаха, че по време на полета над Грозни е имало три удара по самолета. Съединените щати заявиха, че виждат „някои признаци“, които показват вероятността самолетът да е ударен от руска система за противовъздушна отбрана.
Руският президент Владимир Путин потвърди, че докато самолетът се е опитвал да кацне на летището в Грозни, „руските системи за противовъздушна отбрана са отразили атаки“ на украински бойни БЛА, които са атакували Грозни, Моздок и Владикавказ. След катастрофата на самолета редица страни и авиокомпании обявиха прекратяване на полетите до Руската федерация.
Източник: DW Снимка: f9.pmo.ee / Kamenetskiy Konstantin/Shutterstock
Превод и редакция: pan.bg
Европейската агенция за авиационна безопасност призова авиокомпаниите, които летят до ЕС, да откажат полети над Централна Русия, северозападната и южната част на Руската федерация, както и над Поволжието и Урал.
Европейската агенция за авиационна безопасност (EASA) затегна препоръките си към авиокомпаниите, използващи руското въздушно пространство за полети. В актуализирана информация от четвъртък, 9 януари, за рисковете от полети над зони на конфликт, европейският авиационен регулатор призова да се избягват полети над европейската част на Руската федерация, включително Урал.
Зона на покритие на препоръките
Препоръките се отнасят за полети на „всички височини/полетни нива във въздушното пространство на Руската федерация западно от 60-ия меридиан на източната дължина“. Те се прилагат за пет района на полетна информация (РПИ), покриващи цялата европейска част на Русия - РПИ Москва, РПИ Ростов на Дон, РПИ Санкт Петербург, РПИ Екатеринбург и РПИ Самара.
По-специално, районът за информация за полети в Екатеринбург предоставя информационни услуги за полети до летищата Киров, Ижевск, Перм, Магнитогорск, Екатеринбург, Челябинск и Курган. РП) Санкт Петербург покрива въздушното пространство на северозападната част на Руската федерация, РПИ Ростов на Дон - Южна Русия, РПИ Москва - Централна Русия и РПИ Самара - регионите на Волга и Урал.
Рискове от непреднамерени атаки срещу граждански самолети
Както е обяснено на уебсайта на EASA, новите препоръки са свързани с продължаващата руска война срещу Украйна и „рисковете от непреднамерени атаки срещу граждански самолети в руското въздушно пространство поради възможни недостатъци в координацията на гражданската и военната авиация и възможността за погрешна самоличност”.
Организацията посочи възможността за активиране на руски системи за противовъздушна отбрана, способни да поразяват цели на всякакви височини, в отговор на изстрелване на украински ракети и безпилотници, които са насочени към цели на голямо разстояние от границата. Това може да има „пряко въздействие върху полетните операции“ в няколко области, включително големи международни летища, отбеляза регулаторът.
Обясненията сочат инцидент, станал в края на декември със самолет на Азербайджанските авиолинии, изпълняващ полет от Баку за Грозни и разбил се в Актау, Казахстан. Тази самолетна катастрофа потвърждава високия риск за полет във въздушно пространство, което не е затворено от руските власти по време на атаки с дронове или задействане на системи за противовъздушна отбрана, уверени са от EASA.
Руските власти не предприемат мерки за намаляване на рисковете
Както беше отбелязано по-нататък, руските власти не са демонстрирали пълна компетентност за намаляване на рисковете във въздушното пространство чрез предприемане на ефективни и проактивни мерки. Освен това, регулаторът посочи случаи на така нареченото „подправяне“ на GPS сигнали - замяна на реални сигнали с фалшиви, както и заглушаване на сателитни навигационни сигнали в райони на военни конфликти и атаки с дронове.
Препоръките се отнасят за авиокомпаниите, лицензирани да летят до и от ЕС и са валидни до края на юли 2025 г.
Самолетна катастрофа на AZAL
Самолет AZAL Embraer 190, летящ от Баку до Грозни сутринта на 25 декември, се разби близо до Актау в Западен Казахстан. На борда е имало 67 души, включително петима членове на екипажа. От тях 38 са загинали, а 29 са оцелели.
На 27 декември Азербайджанските авиолинии, както и министърът на цифровото развитие и транспорта на Азербайджан Рашад Набиев съобщиха, че катастрофиралият самолет е бил обект на „външно влияние“. Оцелелите след катастрофата стюардеси казаха, че по време на полета над Грозни е имало три удара по самолета. Съединените щати заявиха, че виждат „някои признаци“, които показват вероятността самолетът да е ударен от руска система за противовъздушна отбрана.
Руският президент Владимир Путин потвърди, че докато самолетът се е опитвал да кацне на летището в Грозни, „руските системи за противовъздушна отбрана са отразили атаки“ на украински бойни БЛА, които са атакували Грозни, Моздок и Владикавказ. След катастрофата на самолета редица страни и авиокомпании обявиха прекратяване на полетите до Руската федерация.
Източник: DW Снимка: f9.pmo.ee / Kamenetskiy Konstantin/Shutterstock
Превод и редакция: pan.bg
Други публикации
Напиши коментар