Горещи новини
- ВВМУ „Н. Й. Вапцаров“ отбеляза 24 май с тържествена церемония и награждаване
- Украинци пребиха служител на ТЦК, който проверявал документите им
- TASR: Словакия ще поиска от Украйна компенсация за предоставената помощ
- Guardian: Европа се страхува, че Тръмп може да изостави Украйна и да започне икономическо партньорство с Русия
- Индия заплашва да спре водоснабдяването на Пакистан
- Четвъртата модернизирана подводница тип "Ясень" изстреля "Калибър" по полигона "Чижа"
- "Ростех" представя нови патрони за стрелба срещу дронове
- Беларус представи безпилотния хеликоптер Sky-Truck
- Естония иска да закупи още ракети FGM-148 Javelin
- Руските сили за противовъздушна отбрана свалиха украински МиГ-29, съобщи руското МО

pan.bg
На 24 април представители на компанията Bell Textron обявиха, че транспортните самолети с вертикално излитане и кацане, които се разработват по програмата FLRAA (Future Long-Range Assault Aircraft), ще имат и беспилотна версия. Това изявление беше направено при обсъждане на резултатите и напредъка от изпълнението на програмата. Първият прототип в момента е във фаза на сглобяване в завода на Bell Textron в Амарило. По график той трябва да бъде доставен през 2026 г. Възможността за провеждане на безпилотни полети вече е тествана по време на изпитания на технологичния демонстратор V-280 Valor (на снимката). Този вид възможност може да се използва, наред с другото: при продължителни полети и пребазиране на отделни подразделения. В момента е трудно да се представи, че Министерството на отбраната на САЩ може да реши да извърши безпилотни оперативни полети в зона на бойни действия. Въз основа на опита, натрупан, между другото, и в Афганистан, може да се изпълняват мисии с безпилотен транспорт ссамо за доставки или планирани полети за превозване на ранени или болни. Целта на програмата FLRAA е да въведе във военновъздушните сили ново поколение самолети с вертикално излитане и кацане, които да заменят многоцелевите хеликоптери Lockheed Martin UH-60 Black Hawk. Предимствата на разработките по FLRAA включват по-висока крейсерска скорост и обхват от класическите хеликоптери. В допълнение към американската армия и специалните части, конструкцията може да бъде предложена и на бреговата охрана на САЩ (като наследник на MH-60T Jayhawk), Корпуса на морската пехота на САЩ (наследник на UH-1Y Venom) или американския флот (наследник на MH-60R/S Seahawk).
По информация на https://zbiam.pl/
Илюстрация: https://upload.wikimedia.org/wikipedia
Превод и редактиране: pan.bg
Други публикации
Напиши коментар