Горещи новини
- Китай и Русия са против уреждането на иранския ядрен въпрос със сила
- Путин получи покана за срещата на върха на G20 в Южна Африка
- Програмата на срещата на върха на НАТО е съкратена до една сесия заради Тръмп
- Тръмп нарече статията на The Wall Street Journal за плана му за атака срещу Иран клеветническа
- Reuters: Северна Корея изстреля повече от 10 ракети в посока на Китай
- Иран нанася удари по центрове на ВПК на Израел, планира да увеличи броя на ракетните операции
- Wizz Air с директни полети от София до италианския рай Алгеро
- Le Bourget 2025 Литва ще придобия 3 ВТС C-390 Millennium
- Екипаж и самолет C-27J Spartan от 16-а авиобаза на ВВС осигури въздушен транспорт на пациент от Антверпен до София
- КОРАБИТЕ ОТ ПРОТИВОМИННАТА ГРУПА MCM BLACK SEA СЕ ВКЛЮЧИХА В МЕЖДУНАРОДНО УЧЕНИЕ (голяма галерия на море)

pan.bg
Работата по модернизацията на парка от бомбардировачи B-52 на ВВС на САЩ до стандарта от следващо поколение B-52J се сблъска с още едно голямо препятствие, тъй като превишаването на разходите по програмата за модернизация на радарите на самолетите доведе до приемането на закон, изискващ от ВВС да уведомяват Конгреса за нарушение на разходите. По закон се изисква от ведомствата да информират Конгреса, когато разходите или прогнозата за графика на дадена програма се е увеличила значително от одобреното ниво. Увеличението на разходите за радарната система на B-52 се посочва от източниците като „значително“. Размерът на превишаването засега остава необявен. Радарната програма е предназначена да замени отдавна остарелия радар с механично сканиране AN/APQ-166 на B-52 с авангардния с активно електронно сканиране радар AN/APQ-188, който представлява една от най-скъпите части от привеждането на B-52 до стандарта B-52J. Това и други превишавания на разходите подхраниха мненията, че Военновъздушните сили ще бъдат принудени да направят сериозни съкращения в бомбардировачната програма. B-52 е единственият от трите класа бомбардировачи, които в момента са на въоръжение във ВВС на САЩ. Очаква се той да остане в експлоатация до средата на 30-те години на XXI-ви век, защото ВВС на САЩ вече са направили сериозни съкращения в проблемния си парк от бомбардировачи B-1B, а паркът от стелт-бомбардировачите B-2 Spirit е планиран за преждевременно „пенсиониране“ поради високите си оперативни разходи и нарастващото остаряване на стелт-възможностите им. Що се отнася до радара AN/APQ-188, служители посочиха проблеми от „забавяния с дисплея и сензорния процесор“ като „основна причина“ за превишаването на разходите, подчертавайки, че „оптичният конвертор на процесора, който осигурява комуникация между процесорите, не е сработил по време на тестовете“. Доклад на Службата за отчетност на правителството (Government Accountability Office U.S.) към Конгреса на САЩ от 18 юни 2024 г. потвърждава, че наред със значителното превишаване на разходите за B-52J, големите забавяния означават, че самолетът ще започне да се предлага дори с ограничена начална оперативна способност едва през 2033 г. В доклада се подчертава, че забавянията „са резултат от подценяване на нивото на финансиране, необходимо за завършване на дейностите по подробния проект. Наред с новият радар, централна част от програмата за модернизация е интегрирането на осем двигателя Rolls-Royce F130 на всеки самолет, за да заменят техните Pratt & Whitney TF33, което, макар и скъпо, ще доведе до намаляване на изискванията за поддръжка и увеличаване на обхвата. B-52 е предназначен да действа като част от допълваща се двойка бомбардировачи, наред със стелт бомбардировача от следващо поколение B-21 Raider.
Информацията и илюстрацията са на https://militarywatchmagazine.com/
Превод и редактиране: pan.bg
Други публикации
Напиши коментар