Горещи новини
- Президентът Радев: Основното предизвикателство пред ВС е как да трансформират по най-ефективно политическата воля и получените средства в адекватни отбранителни способности
- Българската отбранителна индустрия и изпълнителната власт подписаха Меморандум за подобряване на взаимодействието помежду им
- Министър Запрянов се срещна с председателя на ВК на НАТО адм. Джузепе Каво Драгоне
- Armymedia.bg: Оценка на способностите на рота от състава на 29-и батальон от Сухопътни войски – Шумен за участие в мисия в Косово
- Armymedia.bg: Венци в памет на 130-годишнината от гибелта на държавника Стефан Стамболов
- Адмирал Емил Ефтимов: Визитата на председателя на Военния комитет на НАТО подчертава нарастващата роля на България като важен участник в усилията за възпиране и отбрана на Алианса
- На Българското военно гробище във Вуковар президентът Радев отдаде почит пред български офицери и войници, загинали в заключителната фаза на Втората световна война
- Otbrana.com: Фронтовакът бай Васил вече е на 105. Има много какво да ни научи
- Анализ Може ли Eurofighter Typhoon да спечели нови пазари?
- Новите камиони TGS-Mil Protected

14 юни – 52 години от гибелта на Чавдар Добрев Джуров.
Офицер от българските Военновъздушни сили, военен пилот и парашутист (заслужил майстор на спорта). Син на дългогодишния военен министър (1962 – 1990) армейски генерал Добри Джуров.
Старши лейтенант Джуров поставя световен рекорд, заедно с Георги Филипов и Хинко Илиев, по височинен групов нощен скок с парашут с незабавно отваряне на парашута – от височина 13 198 метра (фактически от стратосферата), на 25 август 1965 г. Подобрява световния рекорд на единичен дневен височинен парашутен скок с незабавно отваряне на парашута на 15 418 м, скачайки от учебен изтребител „МиГ-15“ при температура на въздуха -65°, на 28 август 1966 г. Рекордът е признат от Международната федерация по парашутизъм, но тя решава, че подобни скокове са твърде опасни и ги забранява, поради което рекордът остава ненадминат.
Загива в района на с. Крушовене с лейтенант Венцислав Лазаров Йотов при полети от летище Долна Митрополия с учебен самолет Л-29 на 14 юни 1972 г. Причина за катастрофата е ГТП при изпълнение на вертикален маньовър и невъзможност за извеждане на самолета от пикиране.
Други публикации
Напиши коментар