Горещи новини
- Тръмп обяви напредък в разрешаването на украинския конфликт
- Глобално затопляне: Генералният секретар на ООН определя „червена линия за човечеството“
- Павловка не е окупирана, боевете там продължават, а районът на Плавни е в сива зона
- Украйна води положителни преговори със САЩ за придобиване на ракети „Томахоук“
- Пентагонът: Украйна трябва да остане възпиращ фактор за Русия след конфликта
- Орбан: Русия и САЩ трябва да разрешат само няколко въпроса, за да проведат срещата на върха
- ГЩ, Украйна: Руските сили са се опитали да настъпят в Покровско направление 55 пъти
- Морско училище гостува на Военната академия на Северна Македония
- Отзвук: Изложбата „Когато единението победи“ в НВИМ
- Президентът Румен Радев удостои посланика на Япония у нас Хисаши Мичигами с орден „Мадарски конник“ първа степен

pan.bg
След десетилетия на задръствания и закъснения, Мумбай, един от най-пренаселените градове в света, най-накрая има второ летище. За пътуващите новото международно летище Нави Мумбай обещава по-къси опашки, повече полети и по-плавен старт или край на пътуването им. За града, дълго време задушяван от едно-единствено претоварено летище, това е инженерен подвиг.
Летището е построено в продължение на близо 20 години, процес, който включва изравняване на хълмове, отклоняване на реки и преодоляване на потоци. Само първата фаза дава на града терминал, построен за обслужване на 20 милиона пътници годишно, като незабавно облекчава напрежението върху съществуващото летище в Мумбай, международното летище Чатрапати Шиваджи Махарадж (BOM).
През 2019 г. BOM е обслужил 48,83 милиона пътници. А днес, като едно от най-натоварените летища в Азия, то вече обслужва над 54 милиона пътници годишно, което прави закъсненията, дългите опашки и пренаселеността част от преживяването при пътуване със самолет в града.
Визията за новото летище Нави Мумбай — NMI — отчита бъдещия растеж. Очаква се до 2032 г. летището да има четири терминала с капацитет от 90 милиона пътници годишно — което поставя Мумбай в същата категория като глобални многолетищни хъбове като Лондон, Ню Йорк и Дубай.
Индийският премиер Нарендра Моди откри летището на 8 октомври. Обръщайки се към медиите на място в NMI, той каза: „През 2014 г. имахме само 74 летища. Днес имаме повече от 160“.
С това ново летище фермерите от Махаращра ще могат да се свързват със супермаркетите в Европа и Близкия изток. А продукцията на рибарите ще може бързо да достигне до световния пазар.
Според служители на летището, пътниците могат да очакват по-къси опашки, по-бързи регистрации, базирани на биометрични данни, и по-плавни връзки, тъй като авиокомпаниите започват да разширяват маршрутите си.
И те вече се редят на опашка. Air India Group казва, че нейното нискотарифно звено, Air India Express, ще започне да предлага 20 ежедневни полета от новото летище, което включва международни дестинации.
IndiGo, най-големият превозвач в страната, ще премести десетки ежедневни полети на летището, след като започне дейността му, и ще добави международни маршрути до ноември. Местната нискотарифна авиокомпания Akasa Air също се намества, като ще започне с над 100 седмични полета.
Товарните операции ще бъдат също толкова важни. Летището дебютира с годишен капацитет от 800 000 тона, жизненоважен за ролята на Мумбай като фармацевтичен и център за електронна търговия. Терминал за обща авиация ще може да приема до 75 бизнес самолета, което е най-голямото подобно съоръжение в Индия.
Не е тайна, че NMI е имал за цел да изравни индийската авиационна индустрия с други азиатски мегахъбове.
Джийт Адани, директор на летищата в Adani Group, която е основният финансист на NMI, посочи водещите азиатски летища като ориентир.
„Сингапурското летище Чанги е известно с ефективността и пътническите преживявания. NMI е проектирано да го надмине по максимален капацитет.
Източник: CNN Снимка: летище Нави, Мумбай / Adani Airport Holdings Limited
Превод и редакция: pan.bg / Л. Вълев
Други публикации
Напиши коментар


(0)


















