Горещи новини
- WP: САЩ обсъждат удължаване на субсидиите след провала на замяната на Obamacare - Закона за достъпни здравни грижи
- WSJ: Технологичните магнати искат да изградят центрове за данни в космоса, „Луната е дар от Вселената“
- Израелската армия атакува миротворци на ООН в Южен Ливан
- Венецуела поиска политическа подкрепа от Иран на фона на заплахите на САЩ
- O Globo: Държавният дълг на САЩ при управлението на Тръмп може да достигне $55 трилиона
- The Watchers: При свлачище в Индонезия загинаха 11 души, 12 са в неизвестност
- /ВИДЕО/: Буря отнесе кораб в морето и преобърна втори в Мурманска област
- ERT-news: Атина е под строга блокада, заради посещението на Зеленски забраниха всички публични събирания
- В Британия 14 000 мигранти-престъпници избегнаха съдебен процес благодарение на разкаяние
- МО РФ: Руските сили за ПВО през нощта прихванаха 57 украински дрона

хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
След церемонията по поднасяне на венци и цветя пред Паметника на летеца в София, командирът на ВВС ген.-майор Николай Русев заяви пред медиите:
За самолетите
„Самолетите F-16 Block 70 идват по 2. Както е известно към момента сме получили 4. В скоро време ще получим още 2, като казвам скоро, разбирайте много скоро. До края на годината очакваме още 2, за да станат общо 8.
За първите 2, знаете, че не летят, за това има обективни причини. Само ще кажа, че проблемът не е в българската страна. Работи се по въпроса, надявам се в рамките на седмица-две първият, получен да е отремонтиран и много скоро след това и вторият. Трябва да получим от американска страна всичко необходимо, за може самолетите да са готови за полет. За вторите два, които пристигнаха наскоро, тече процедура по техническо и летателно приемане, които когато завършат, самолетите ще започнат да летят веднага.
За пилотите
Приучените на F-16 пилоти, които са в България, са шестима. Те трябва да преминат първо през двуместния учебно-боен самолет, защото в САЩ са летели на по-стара версия на F-16. В България имаме F-16 Block 70, затова ще трябва да изпълнят по няколко полета на двуместен самолет с американски инструктор. Когато бъдат допусната до самостоятелни полети, започват да летят на едноместните бойни самолети и да водят подготовка на тях.
По двата договора за F-16 Block 70 трябва да бъдат обучени общо 32 пилоти. В началото на 2026 г. за САЩ ще заминат още 7 пилоти, те завършиха през тази година ВВВУ „Г. Бенковски“ и изявиха желание. Останалите са на различен етап от обучението си - от полети с T-6C Texan II до F-16.
За укритията
Към момента се изграждат укритията за самолетите, забавянето в строителството се наваксва, до края на годината укритията ще са готови. Дотогава ги съхраняваме в съществуващите хангари, както и в олекотените хангари на стоянката в авиобаза Граф Игнатиево. Самолетите са на закрито и се обслужват на закрито, като се съхраняват както трябва да се съхраняват. Всички изисквания по документите, които пристигат от американската страна, се спазват стриктно. За опазването на секретната апаратура не трябва да има никакви съмнения, че не се пази.
За бойното дежурство
По въпроса за достигане на начална оперативна готовност и започване на носене на бойно дежурство - когато всичко, което е предвидено в договора от 2019 г. бъде доставено и самолетът бъде оборудван на 100% в съответствие с регламентиращите документи, които се ползват в НАТО за изтребители, които носят бойно дежурство. Така, че на въпросът „Кога“ - когато имаме изтребители, когато те бъдат напълно оборудвани, когато бъдат приучени на F-16 Block 70 необходимият брой пилоти, тогава ще ви кажа „Започваме да носим бойно дежурство с F-16 Block 70“. Защото, ако започнем да го носим преди самолетите да бъдат оборудвани, няма да отговаряме на изискванията и няма да бъдем сертифицирани, и ако няма достатъчно пилоти и резервни части след една седмица ще ме питате „Защо не дежури F-16?“. Затова трябва да сме готови, логистичната поддръжка да е проходена по цялата верига, да има пилоти, самолети и дежурството ще бъде факт. Гарантирано трябва да има предвидени средства за поддръжка. F-16 е хубав самолет, в същото време много скъп за поддръжка. Щом го имаме, ние сме длъжни да го поддържаме и да летим с него.
И другите проекти за модернизация на ВВС се движат с пълна сили. Подписан бе договорът за доставката на първия ЗРК, ще бъде подписан и за останалите ЗРК. Очаквам до края на годината да бъде подписан и договорът за новите 3-координатни радари. По този проект се работи усилено и във ВВС, и в МО“.
Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/5 СЛЕДВАЩА СНИМКА
Други публикации
Напиши коментар


(0)




























