Горещи новини
- Турски националисти назоваха условията за одобряване членството на Швеция в НАТО
- САЩ и Украйна засилват сътрудничеството в производството на оръжия
- Тийнейджър, убил съученици в Мичиган, е осъден на доживотен затвор
- /ВИДЕО/: В САЩ направиха неочаквано изявление за Русия
- /ВИДЕО/: МО на РФ съобщи, че дрон "Баба Яга" на ВСУ е бил свален с помощта на въздушен таран
- САЩ призоваха Ирак да накаже виновните за обстрела на американското посолство
- MWM: След загубите на M1 Abrams в Украйна, САЩ са загрижени за целесъобразността на помощта
- Белият дом оцени решението на Путин да участва в изборите през 2024 г.
- Стана известно колко време ще продължи операцията на Израел в Хан Юнис в южната част на Газа
- Южна Корея призова Русия и Северна Корея да се откажат от военното сътрудничество

Обнинското ОНПП "Технология", участващо в разработката на перспективния изтребител от пето поколение Т-50 (ПАК ФА), е използвало златен прах за защита на стъклената кабина на пилота от радиовълните и слънчевите лъчи, пише в. "Известия". Благодарение на позлатения фанар на пилотската кабина няма да бъдат отразявани сигнали от РЛС на ПВО на противника, а бордовата електроника на изтребителя ще остане "невидима" за средствата на радиоелектронното разузнаване.
По думите на главния конструктор на ОНПП "Технология" Владимир Викулин, когото цитира изданието, чрез тази технология стъклата на пилотската кабина ще бъдат направени многослойни. Освен злато за екранирането на фанара се използват индий и олово. Дебелината на един слой не надвишава 20 нанометра, а дебелината на всички слоеве - 90 нанометра. Тази технология позволява да се намали радиозабележимостта на бордовата електроника 250 пъти.
Освен защита от радиовълните се предпазват и полимерните елементи в кабината на самолета от въздействията на инфрачервеното и ултравиолетовото излъчване. Нанасянето на защитното покритие на фанара се из-вършва във вакуум с помощта на специална магнетронна установка. Както се очаква, ПАК ФА ще получи новия фанар след провеждане на изпитания. Подобна технология се използва също в американския изтребител F-22 Raptor. Като самолет от пето поколение, Т-50 трябва да отговаря на изискванията за незабележимост. За тези цели освен специалното покритие на фанара, крилете и фюзелажа на изтребителя са покрити с композитни панели. По този начин на конструкторите се е удало да добият "невидимостта" на двигателя на ПАК ФА.
Досега трите прототипа на Т-50 (ПАК ФА) са извършили повече от 120 изпитателни полета. По думите на президента на Обединената авиостроителна корпорация Михаил Погосян, през тази година към изпитанията ще се присъедини четвъртият прототип. Доставките на опитната партида изтребители се планира да започнат през 2013 г., като първите десет самолета компания "Сухой", която се занимава с разработката на ПАК ФА, трябва да достави на Липецкия център за бойно използване и преобучение на летателния състав.
Общо освен опитната партида Министерството на отбраната на Русия има намерения да придобие 60 перспективни изтребителя. Потребността на ВВС от Т-50 се оценява на 150 машини. – Още за Т-50
loading...
Други публикации
Напиши коментар
Мдаа! Явно ще направят всичко възможно да успеят за 2015г.