Горещи новини
- CNN научи за ускорени доставки на оръжия от САЩ за Киев преди пристигането на Тръмп
- Политолог: САЩ не са в състояние да поддържат конфликти на няколко фронта
- Military Watch Magazine: САЩ искат да предоставят на ВСУ оръжия и оборудване от Сирия
- Военен кореспондент разказа за решение на спецчастите на КНДР да не вземат пленници край Курск
- Разкриха подробности за бягството на Асад от Сирия
- ВВС, Украйна за руската атака : свалени са 161 вражески цели, F-16 работеха ефективно
- Reuters: Загубата на Красноармейск ще бъде една от най-големите за украинските въоръжени сили
- Reuters: Военните в Сирия назоваха причините за свалянето на Асад
- Русия с "Искандер" и "Кинжал" нанесе масирани удари по Украйна. Сред целите е и военно летище в Киев
- Станаха известни подробности за масирания удар по Украйна /СНИМКИ/
Димитър Ставрев, списание „Клуб КРИЛЕ”
На 22 март 2014 г. се проведе традиционната среща на Асоциацията на българските авиокомпании (АБА). На нея бяха представени резултатите в превозите на пътници от и до България по редовни и чартърни авиолинии през 2014 г., както и бяха повдигнати някои проблеми в бранша.
На пресконференцията с медиите присъстваха Светослав Станулов, председател на АБА и изпълнителен директор на ИВТ, кап. Янко Георгиев, изп. директор на „България Ер”, Христо Спасов, собственик на „Хели Ер”, Христо Щерионов, изп. директор на „Летище София” ЕАД, кап. Йовко Йоцев - гл. секретар на АБА и Апик Гарабедян от BAC.
По редовни пътнически авиолинии от и до летище София през 2014 г. са превозени 3 192 000 пътника с ръст от 4,3% спрямо 2013 г. „България Ер” като единствен национален превозвач по редовни линии към момента е превозила 825 000, реализираният ръст е 1,3%, а делът й в общото количество в тази категория е 24,7%, при 25,5% през 2013 г.
На летище Варна през 2014 г. по международни редовни авиолинии са превозени 397 000, с реализиран ръст от 10,5%. „България Ер” като единствен български авиопревозвач в тази категория има превозени 48 00 пътника или пазарен дял от 12,0% при 14,5% през 2013 г.
На летище Бургас през 2014 г. по редовни авиолинии има превозени 675 000 пътника, с реализиран ръст спрямо 2013 г. от 18,3%. „България Ер” е превозила в Бургас 98 000 пътника, с пазарен дял в категорията от 14,5%.
Общо за трите летища – София, Варна, Бургас по редовни авиолинии за 2014 г. има превозени 4 408 000 пътника, в годишен ръст от 6,8%. „България Ер” е превозила общо 971 000 пътника с годишен ръст от 8,7%. Пазарният й дял е 22%.
По международните чартърни авиолинии през 2014 г. на летище Варна са превозени 854 000 с годишен ръст от 5%. Българските авиокомпании са превозили 418 000 пътника с годишен ръст от 25%. Пазарният им дял в категорията е 48,9%.
На летище Бургас през 2014 г. в категорията са превозени 1 799 000 пътника, с годишен спад от 2,6%. Българските авиокомпании са превозили 655 000 пътника с годишен спад от 9,6%. Пазарният им дял е 36,4%.
На летище София по чартърни авиолинии през 2014 г. са превозени 114 000 пътника с годишен спад от 5,2%. Българските авиокомпании са превозили 46 000 пътника с годишен спад от 5,1%. Пазарният им дял е 40,4%.
Общо по международни чартърни авиолинии през 2014 г. от и до София, Варна и Бургас са превозени 2 768 000 пътника с годишен спад от 0,5%. Българските авиокомпании са превозили 1 119 000 пътника с годишен ръст от 1%. Пазарният им дял е 40,4%.
Общо по редовни авиолинии (редовни и чартърни) от и до България през 2014 г. са превозени 7 177 000 пътника или годишен ръст от 3,9%. Българските авиокомпании са превозили 2 090 000 от тях с годишен ръст от 4,4%. Пазарният им дял е 29,1%.
Христо Христов повдигна въпроса са липсата на заинтересованост от Министерството на здравеопазването и другите български институции по въпроса за въздушната медицинска евакуация. „Хели Ер” притежава 2 вертолета Agusta А109К2 специално модифицирани за планинско спасяване и медицинска евакуация. С тях тази зима в Банско са спасени 3 души, и е транспортирана една жена от Русе до София.
Изпълнителният директор на „Летище София” ЕАД Христо Щерионов заяви, че очаква през 2014 г. летището да обработи рекордните над 4 000 000 пътника, при това без да се взети предвид пътниците които ще привлекат 5-те нови авиолинии на Wizz air.
За далечно магистрални полети от и до летище София има заявен интерес от китайски и индийски авиокомпании, а българската авиокомпания BH Air ще започне полети до САЩ. Стартът им е отложен от април за май 2015 г.
Кап. Янко Георгиев, изп. директор на „България Ер”, сподели че в момента се водят преговори за продължаване обновлението на самолетния парк на авиокомпанията и през 2016 г. тя трябва да получи нови самолети.
Според АБА, делът на чуждите нискотарифни авиокомпании все още е по-нисък от този на „България Ер” по редовните международни авиолинии.
Бел.авт.: Статистическите данни са на АБА
На 22 март 2014 г. се проведе традиционната среща на Асоциацията на българските авиокомпании (АБА). На нея бяха представени резултатите в превозите на пътници от и до България по редовни и чартърни авиолинии през 2014 г., както и бяха повдигнати някои проблеми в бранша.
На пресконференцията с медиите присъстваха Светослав Станулов, председател на АБА и изпълнителен директор на ИВТ, кап. Янко Георгиев, изп. директор на „България Ер”, Христо Спасов, собственик на „Хели Ер”, Христо Щерионов, изп. директор на „Летище София” ЕАД, кап. Йовко Йоцев - гл. секретар на АБА и Апик Гарабедян от BAC.
По редовни пътнически авиолинии от и до летище София през 2014 г. са превозени 3 192 000 пътника с ръст от 4,3% спрямо 2013 г. „България Ер” като единствен национален превозвач по редовни линии към момента е превозила 825 000, реализираният ръст е 1,3%, а делът й в общото количество в тази категория е 24,7%, при 25,5% през 2013 г.
На летище Варна през 2014 г. по международни редовни авиолинии са превозени 397 000, с реализиран ръст от 10,5%. „България Ер” като единствен български авиопревозвач в тази категория има превозени 48 00 пътника или пазарен дял от 12,0% при 14,5% през 2013 г.
На летище Бургас през 2014 г. по редовни авиолинии има превозени 675 000 пътника, с реализиран ръст спрямо 2013 г. от 18,3%. „България Ер” е превозила в Бургас 98 000 пътника, с пазарен дял в категорията от 14,5%.
Общо за трите летища – София, Варна, Бургас по редовни авиолинии за 2014 г. има превозени 4 408 000 пътника, в годишен ръст от 6,8%. „България Ер” е превозила общо 971 000 пътника с годишен ръст от 8,7%. Пазарният й дял е 22%.
По международните чартърни авиолинии през 2014 г. на летище Варна са превозени 854 000 с годишен ръст от 5%. Българските авиокомпании са превозили 418 000 пътника с годишен ръст от 25%. Пазарният им дял в категорията е 48,9%.
На летище Бургас през 2014 г. в категорията са превозени 1 799 000 пътника, с годишен спад от 2,6%. Българските авиокомпании са превозили 655 000 пътника с годишен спад от 9,6%. Пазарният им дял е 36,4%.
На летище София по чартърни авиолинии през 2014 г. са превозени 114 000 пътника с годишен спад от 5,2%. Българските авиокомпании са превозили 46 000 пътника с годишен спад от 5,1%. Пазарният им дял е 40,4%.
Общо по международни чартърни авиолинии през 2014 г. от и до София, Варна и Бургас са превозени 2 768 000 пътника с годишен спад от 0,5%. Българските авиокомпании са превозили 1 119 000 пътника с годишен ръст от 1%. Пазарният им дял е 40,4%.
Общо по редовни авиолинии (редовни и чартърни) от и до България през 2014 г. са превозени 7 177 000 пътника или годишен ръст от 3,9%. Българските авиокомпании са превозили 2 090 000 от тях с годишен ръст от 4,4%. Пазарният им дял е 29,1%.
Христо Христов повдигна въпроса са липсата на заинтересованост от Министерството на здравеопазването и другите български институции по въпроса за въздушната медицинска евакуация. „Хели Ер” притежава 2 вертолета Agusta А109К2 специално модифицирани за планинско спасяване и медицинска евакуация. С тях тази зима в Банско са спасени 3 души, и е транспортирана една жена от Русе до София.
Изпълнителният директор на „Летище София” ЕАД Христо Щерионов заяви, че очаква през 2014 г. летището да обработи рекордните над 4 000 000 пътника, при това без да се взети предвид пътниците които ще привлекат 5-те нови авиолинии на Wizz air.
За далечно магистрални полети от и до летище София има заявен интерес от китайски и индийски авиокомпании, а българската авиокомпания BH Air ще започне полети до САЩ. Стартът им е отложен от април за май 2015 г.
Кап. Янко Георгиев, изп. директор на „България Ер”, сподели че в момента се водят преговори за продължаване обновлението на самолетния парк на авиокомпанията и през 2016 г. тя трябва да получи нови самолети.
Според АБА, делът на чуждите нискотарифни авиокомпании все още е по-нисък от този на „България Ер” по редовните международни авиолинии.
Бел.авт.: Статистическите данни са на АБА
Други публикации
Напиши коментар
Чорбаджията на Хели ер се казва Георги Спасов, а не там, каквото сте измислили. Хубаво е да попроверявате какво пишете.
Браво. Добра година, но следващата трябва да е по-добра, предвид новите линии, които бяха разкрити, както и новите терминали във Варна и Бургас.