Горещи новини
- Плановете на ВСУ за превземане на АЕЦ Курск и загубата на Киев
- МО, Русия: Киев искаше да превземе АЕЦ Курск с 20 хиляди военнослужещи
- НАТО получи първия модернизиран E-3 Sentry
- Руското МО: Украйна може да прибегне до провокация с ядрено гориво
- Руските военни получиха модернизирана огнехвъргачна система "Солнцепек"
- Черна гора придобива два патрулни катера OPV 60M от Kership
- Нов спасител на подводници влезе в състава на южнокорейския флот
- Президентът на Египет потвърди решителната позиция на Кайро за прекратяване на конфликта в Судан
- /СНИМКИ/: F-35 е прелетял 100 километра без пилот
- Швеция ще изпрати в Украйна два кораба и 40 хиляди противогаза
mediapool.bg
C нови четири месеца е удължен срокът за оферти от кандидатите
Срокът за подаване на оферти за концесионирането на летище София е удължен с нови четири месеца и изборът на частен стопанин на аеропорта за следващите 35 години е оставен на следващия редовен кабинет. Решението за четвъртото поред отлагане на времето за приключване на процедурата е взето миналата седмица от Министерството на транспорта.
Така министърът на транспорта Ивайло Москов изпълнява обещанието си да остави на следващите управляващи решението за концесията, след като от БСП поискаха спирането на процедурата.
Последното удължаване на срока за оферти бе 31 януари 2017 г. Сега кандидатите да управляват столичната аерогара ще могат да получат документация за участие в процедурата и да внесат предложенията си до 19 май, а офертите се планира да бъдат отворени но 22 май 2017 г.
За предишните три удължавания на кандидатстването мотивът бе "искане на инвеститори", а сега това стана тихомълком само със съобщение на сайта на ведомството и без обяснения.
Новият срок на практика ще даде време на редовния бъдещ кабинет да реши дали да продължи концесионната процедура в сегашния й вид или да я прекрати, каквито намерения бяха обявени от БСП.
Съгласно обявената в края на май 2016 г. в официалния вестник на Европейския съюз процедура бъдещият концесионер на летище София ще трябва да плати минимално еднократно концесионно плащане от поне 550 млн. лева без ДДС или 660 млн. лв. с данъка, които са предвидени за погасяване на дългове и развитие на БДЖ. Годишното концесионно възнаграждение трябва да е не по-малко от 7 на сто от общия размер на нетните приходи на летището от всички дейности за текущата година или близо 12 млн. лв. с ДДС. Исканата инвестиция в развитието на летището е мининум 306.545 млн. лв. за срока на концесията. Операторът ще трябва да инвестира в изграждането на напълно нов пътнически Терминал 1 на мястото на сегашния. Той трябва да има седем ръкава и 5 входа-изходи за пътници с капацитет на обслужване 3 млн. пасажери годишно.
При обявяването на концесията Московски обяви, че интерес към нея имали повечето от операторите на големите европейски летища като Мюнхен, Франкфурт, Цюрих, Ванси, Лион, Дъблин, както и инвестиционният фонд зад лондонското летище "Хийтроу".
Засега обаче е ясен интересът на турския холдинг "Лимак" (Limak Holding), който строи трето летище в Истанбул. Той заедно с руската "ВТБ Капитал" (VTB Capital) и швейцарската "Флугхафен Цюрих" (Flughafen Zuerich) се сочи като един от кандидатите за столичното летище.
За сигурен се счита операторът на летище Франкфурт – "Фрапорт", който у нас вече у правлява на концесия морските летище във Варна и Бургас, заедно с “Еърпорт Сървисиз България", която е на "Химимпорт", притежаваща авиокомпанията "България Ер" – един от големите длъжници на летище София.
Като претендент се сочи и турската ТАВ, която управлява истанбулското летище "Ататюрк"
C нови четири месеца е удължен срокът за оферти от кандидатите
Срокът за подаване на оферти за концесионирането на летище София е удължен с нови четири месеца и изборът на частен стопанин на аеропорта за следващите 35 години е оставен на следващия редовен кабинет. Решението за четвъртото поред отлагане на времето за приключване на процедурата е взето миналата седмица от Министерството на транспорта.
Така министърът на транспорта Ивайло Москов изпълнява обещанието си да остави на следващите управляващи решението за концесията, след като от БСП поискаха спирането на процедурата.
Последното удължаване на срока за оферти бе 31 януари 2017 г. Сега кандидатите да управляват столичната аерогара ще могат да получат документация за участие в процедурата и да внесат предложенията си до 19 май, а офертите се планира да бъдат отворени но 22 май 2017 г.
За предишните три удължавания на кандидатстването мотивът бе "искане на инвеститори", а сега това стана тихомълком само със съобщение на сайта на ведомството и без обяснения.
Новият срок на практика ще даде време на редовния бъдещ кабинет да реши дали да продължи концесионната процедура в сегашния й вид или да я прекрати, каквито намерения бяха обявени от БСП.
Съгласно обявената в края на май 2016 г. в официалния вестник на Европейския съюз процедура бъдещият концесионер на летище София ще трябва да плати минимално еднократно концесионно плащане от поне 550 млн. лева без ДДС или 660 млн. лв. с данъка, които са предвидени за погасяване на дългове и развитие на БДЖ. Годишното концесионно възнаграждение трябва да е не по-малко от 7 на сто от общия размер на нетните приходи на летището от всички дейности за текущата година или близо 12 млн. лв. с ДДС. Исканата инвестиция в развитието на летището е мининум 306.545 млн. лв. за срока на концесията. Операторът ще трябва да инвестира в изграждането на напълно нов пътнически Терминал 1 на мястото на сегашния. Той трябва да има седем ръкава и 5 входа-изходи за пътници с капацитет на обслужване 3 млн. пасажери годишно.
При обявяването на концесията Московски обяви, че интерес към нея имали повечето от операторите на големите европейски летища като Мюнхен, Франкфурт, Цюрих, Ванси, Лион, Дъблин, както и инвестиционният фонд зад лондонското летище "Хийтроу".
Засега обаче е ясен интересът на турския холдинг "Лимак" (Limak Holding), който строи трето летище в Истанбул. Той заедно с руската "ВТБ Капитал" (VTB Capital) и швейцарската "Флугхафен Цюрих" (Flughafen Zuerich) се сочи като един от кандидатите за столичното летище.
За сигурен се счита операторът на летище Франкфурт – "Фрапорт", който у нас вече у правлява на концесия морските летище във Варна и Бургас, заедно с “Еърпорт Сървисиз България", която е на "Химимпорт", притежаваща авиокомпанията "България Ер" – един от големите длъжници на летище София.
Като претендент се сочи и турската ТАВ, която управлява истанбулското летище "Ататюрк"
Други публикации
Напиши коментар