Горещи новини
- Зеленски призова световните лидери и медиите да засилят интереса към конфликта в Украйна
- Все още е 1 ЮЛИ и сме длъжни да чуем гласа на свободата - Uriah Heep
- Ердоган: ВС на Турция са сред най-силните, но ще ги превърнем в най-силната армия в света
- 10 години База КУН - Част 2 Тържеството (ОГРОМНА ПРАЗНИЧНА ГАЛЕРИЯ)
- Нощни полети в авиобаза Граф Игнатиево (видео и фотогалерия)
- Орбан: Ако искаме мир, Унгария трябва значително да увеличи военните си възможности /ВИДЕО/
- Ердоган: Турция не планира да воюва с Гърция /ВИДЕО/
- Великобритания ще продължи да оказва натиск върху Китай до връщане свободата в Хонконг
- Посланик Митрофанова поставя пред ръководството на РФ въпроса за закриване посолството в София /ВИДЕО/
- 10 години База КУН - Част 1 ИСТОРИЯТА

67-годишният доцент от ВВС Велчо Велчев е със счупени крака, след като падна с мото-делтаплана си на пистата до Долна Митрополия в сряда вечерта.
По-лошо е натрошен левият глезен, той е с открита фрактура, надробена е и дясната подбедрица. Велчев първо бил приет в плевенската военна болница, оттам през нощта го закарали във ВМА в София.
В злополучния полет заедно с Велчев е бил курсант от авиофакултета. 23-годишният сержант Данаил Митев се возел на втората седалка зад пилота. При фаталното приземяване Митев не е пострадал сериозно, има охлузвания.
"Преди да вземе курсанта, Велчев е направил контролен полет за 10-ина минути. Кацнал е без проблем и тогава поканил сержанта.
"Мото-делтапланът е излетял в 19,20 ч, но още не се знае кога точно и от каква височина се е устремил към земята. Възможно е инцидентът да е предизвикан от техническа неизправност или неправилно управление. Трета версия е внезапен порив на вятъра", заяви зам. военният прокурор на Плевен подп. Георги Лазаров.
Според разследващите доц. Велчев не е уведомил никого за вечерния полет. По първоначални данни той е собственик на делтаплана. Ако е негов личен обаче, предстои да изясним защо го е държал в поделението и кой е имал достъп до машината, допълни подп. Лазаров.
Доц. Велчев е преподавал в катедра "Авиационни двигатели и експлоатация на летателни апарати" до 28 август т.г., когато е бил освободен заради възраст. Инженерът е навъртял 30 г. стаж по специалността в авиофакултета и е известен със странностите си. Редовно прелиташе с делтаплана си от Пордим, където е къщата му, до пистата на авиоучилището, за да влезе в час.
Пресмяташе, че моторното му хвърчило харчи гориво колкото колата му. Като ветеран инженерът редовно отнасяше от авиофестивалите купата за най-възрастен състезател. Заричаше се, че няма да спре да лети, докато ръцете му държат лоста за управление, а очите му виждат земята от въздуха.
loading...
Други публикации
Напиши коментар