Определиха началото на строителството на четвъртия атомен ледоразбивач тип "Арктика"

Pan.bg 15 май 2020 | 17:55 views (349) commentaries(0)
img
pan.bg
На 26 май Балтийският завод ще извърши техническото залагане на третия сериен ледоразбивач на ядрена енергия по проект 22220. Както бе съобщено вчера 14 май от пресслужбата на корабостроителницата, новият ледоразбивач ще носи името "Якутия". Представители на Балтийския завод отбелязаха, че името на новия ледоразбивач продължава традицията за именуване на морските кораби на "Росатомфлот", според която имената се избират от географските наименования на обектите по Северния морски път или повтарят имената на легендарните съветски атомни ледоразбивачи от арктически тип, изведени от експлоатация. Известно е, че през тази година клиентът трябва да получи лидерния кораб проект 22220 - ледоразбивачът "Арктика". Той бе заложен през ноември 2013 г. и спуснат на вода на 16 юни 2016 г. През декември 2019 г. "Арктика" премина първия етап на заводските ходови изпитания на резервните дизелови генератори, а през февруари 2020 г. стана известно, че винтовият електродвигател на десния вал е излязъл от строя, поради което срокът за предаването на кораба бе поставен под въпрос. Балтийската корабостроителница продължава изграждането на още два такива ледоразбивача. "Сибир" бе заложен на 26 май 2015 г. и спуснат на вода на 22 септември 2017 г., като доставката му е планирана за 2021 г. "Урал" бе заложен на 25 юли 2016 г. и спуснат на вода на 25 май 2019 г. Изграждането му трябва да приключи през 2022 година. През август 2019 г. "Росатом" и Балтийската корабостроителница подписаха договор за изграждането на два допълнителни ледоразбивача по проект 22220. Четвъртият кораб трябва да бъде доставен през 2024 г., а петият - през 2027 г. Атомните ледоразбивачи проект 22220 са предназначени за самостоятелно превеждане накораби и целогодишно лидиране на кервани в Западна Арктика, в плитководните райони на Енисей и устието на река Об, буксиране на кораби, както и предоставяне на помощ и изпълнение на спасителни операции в ледови условия и в "чиста" вода. Ледоразбивачите ще могат да преодоляват до 2,8-m дебел плътен лед. Те трябва да станат най-мощните кораби от този тип в света. Ледоразбивачите по проект 22220 са оборудвани с 60-MW ядрена парогенераторна установка РИТМ-200, разработена от ОКБМ "Африкантов". За задвижването им се използват три витла с четири лопатки с фиксирана стъпка. Конструкцията на тези плавателни съдове им позволява да плават, както




в арктическите води, така и в устията на полярните реки. Ледоразбивачите ще имат експлоатационен живот 40 години, а животът на реакторите им е 320 хиляди часа. Основните задачи на тези ледоразбивачи са обслужването на Северния морски път и придружаването на експедиции в Арктика. Основните характеристики на плавателния съд са: най-голяма дължина - 173,3 m; ширина - 34 m; средна височина - 15,2 m; газене - 8,5–10,5 m; водоизместимост - 33,5 хиляди t.
Л. Дойчинов
По информация на https://flotprom.ru
Снимка: Пресс-служба "Балтийского завода"
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка

eXTReMe Tracker