Горещи новини
- Бившият премиер на Турция прогнозира, че Ердоган ще бъде отстранен от власт
- Бъдещ шеф на Пентагона за по-тясно сътрудничество с Русия, но и за възпиране
- Антъни Блинкен: САЩ ще действат срещу Китай "от позиция на силата"
- Кандидатът за държавен секретар подкрепя доставките на оръжие за Украйна
- ВАСИЛ ЛЕВСКИ И МОРЕТО
- Новите китайски 122-mm САУ PLC-171 постъпват в армията
- Индия може да използва руски тренажор за тестване на морския си изтребител Tejas
- Първата жена шеф на ЦРУ подаде оставка
- Бойният модул "Охотник" за бронеавтомобилите "Тайфун" получи нова картечница
- Американските военни поръчаха сателити за откриване на хиперзвукови ракети

pan.bg
Разработката на най-мощното торпедо в света започва в СССР още през 60-те години. То е предназначено да унищожава големи кораби, включително самолетоносачи.
„Кит“ има наистина впечатляващи размери - дължина над 11 метра с диаметър 65 см. Собствена маса 4 тона (заедно с горивото) торпедото носи ядрена или конвенционална бойна глава с тегло около 500 кг.
Продуктът е оборудван с турбина с комбиниран цикъл и винтове, въртящи се в различни посоки. Двигателят работи на горивна двойка "керосин водороден пероксид" "Кит" е в състояние да преодолее до сто километра със скорост до 70 възела (~ 130 км / ч). Максималната дълбочина на действие е 480 m.
Отличителна черта на това торпедо е неговият уникален калибър - 650 мм, докато в повечето други продукти той не надвишава 533 мм. Поради големия калибър в "Кит" е внедрена мощна ядрена бойна глава, експлозията на която може да потопи малка група самолетоносачи.
Първите тестове на ядрената версия започват през 1961 г. и продължават четири години. Основният проблем беше липсата на подводници, способни да носят такова огромно торпедо. Едва през 1973 г. се появяват носители и продуктът е пуснат в експлоатация под индекса "65-73".
През това време инженерите създават неядрената модификация "65-76" за други цели. През 1982 г. започва създаването на следващата версия на торпеда „65-76A”, оборудвана с нова електроника, която позволява да се води по килватерната следа на вражеския кораб. Нейните тестове се проточиха до 1991 г., след което продуктът влиза в производство в завода Алма-Ата в Казахската ССР.
Носители на торпедата в различни периоди са били подводници на проектите 945, 671RT, 971, 949 и 949A, които включват злощастната подводница "Курск". Торпедата "65-76" бяха на "Курск" по време на тъжните събития от 2000 година. След инцидента те бяха изтеглени от експлоатация, но модифицирана версия на "65-76А" все още работи.
Източник: yandex Снимка: warfiles
Превод и редакция: pan.бг
loading...
Други публикации
Напиши коментар