Американските ВМС спират доставките на LCS тип Freedom заради конструктивен дефект

Pan.bg 20 яну 2021 | 09:32 views (716) commentaries(0)
img
хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
По информация на defencenews.com

Американските ВМС спряха доставките на LCS тип Freedom на Lockheed Martin, като се позоваха на конструктивен недостатък в двигателната установка на кораба. В изявление пред Defence News флотът посочи „съществен дефект“ с комбинираната скоростна кутия на кораба - сложна трансмисия, която предава мощността, генерирана от двигателите на кораба, към неговата задвижваща система с водомет, и заяви, че работи по проектирането на корекция на вече приетите на въоръжение LCS тип Freedom и същевременно спира приемането на нови кораби.

LCS тип Freedom е проектиран от Lockheed Martin и построен от корабостроителницата Marinette Marine на Fincantieri. Комбинираната скоростна кутия с дефекта е проектирана от германската фирма RENK AG. ВМС на САЩ, Lockheed и RENK AG са работили заедно по поправка, която вероятно ще отнеме месеци, за да се инсталира на всеки кораб вече в експлоатация, според висш служител на ВМС, който говори при условие за анонимност.

Признаването на конструктивния недостатък - ранен отказ на високоскоростните лагери на скоростната кутия на кораба - потвърждава подозренията на флота, съобщени за първи път от Defense News през декември 2020 г. Военноморските служители изразиха увереност обаче, че ВМС е на добър път за отстраняване на дефекта и привеждане на корабите в работоспособно състояние.

В изявление ВМС заяви, че работи за облекчаване на тежестта върху командирите и им позволява да продължат да използват кораба, дори докато ВМС работи по процеса на тестване на предложената корекция.

„Разработена е и се произвежда конструктивна корекция, която да бъде последвана от фабрични и изпитания на море. ВМС определят плана за инсталиране на тази корекция на кораби в експлоатация. Поправката ще бъде инсталирана и тествана и на новите кораби в процес на строителство преди те да бъдат доставени на ВМС. Бяха приложени мерки за намаляване на риска за корабите в експлоатация тип Freedom, докато ВМС бързо ще коригира дефицита и да сведе до минимум оперативното въздействие“ се казва в изявление на ВМС.

"Модифицираната комбинирана скоростна кутия ще бъде тествана във завода на RENK AG и на нов кораб в морето, преди да бъде приета. Планираното препроектиране на дефектните лагери ще бъде строго тествано както на сушата в завода, така и в морето на нов кораб в процес на строителство, преди да бъде прието
и инсталирано на корабите в експлоатация“ заяви контраадмирал Кейси Мотън, ръководител на офиса на безпилотните и малки надводни кораби в командването на Naval Sea Systems.

ВМС заявиха на Lockheed Martin, че смятат проблемът с комбинираните скоростни кутии за „скрит дефект“, което означава, че флотът очаква компанията да отговаря за ремонта, според висш служител на флота. Lockheed все още не е отговорил на ВМС и все още не е постигнато споразумение за това как ще бъдат платени тези ремонти.

"Но колко точно ще струват тези ремонти, все още не се знае. Цената на ремонта ще бъде определена, след като бъде определено одобреното от правителството решение" заяви капитан Дани Ернандес, говорител на помощник-секретаря на ВМС за изследвания, разработка и придобиване.

Lockheed Martin заяви в изявление, че се ангажира да отстрани проблема с комбинираните скоростни кутии. „В партньорство с американските ВМС, Lockheed Martin агресивно търси решение на проблема със системите, които в момента изпитва LCS тип Freedom“ се казва в изявлението.

ВМС на САЩ издадоха съвети за LCS тип Freedom, който ограничава някои операции на кораба. Но източник, запознат с проблема, каза на Defense News, че както е и проектиран, корабът може да развива скорост от 34 възела, дори и при съществуващи ограничения в различните конфигурации. Съветът на ВМС ограничава определени конфигурации, които оказват стрес върху повредените лагери на скоростната кутия, потвърдиха два източника за Defense News.

LCS тип Freedom е омразен заради проблемите с комбинираната му скоростна кутия, което може би е несъвършено решение, проектирано да отговори на изискването за скорост от над 40 възела. Поредицата от проблеми с комбинираната скоростна кутия датира поне от края на 2015 г., когато LCS Milwaukee се остана без ход при първото си пътуване до родното си пристанище в Мейпорт (Флорида), и трябваше да бъде изтеглен в базата Little Creek в Хамптън Роудс (Вирджиния). В началото на следващата година LCS Fort Worth претърпява инцидент с комбинираната скоростна кутия в пристанището, когато моряците случайно пускат системата без смазочно масло, преминаващо през нея.

Ранните проблеми обаче вероятно не са същите като отказите на лагерите на скоростната кутия, които накараха ВМС да спрат доставките, обаче.

В началото на 2020 г. LCS-9 (USS Little Rock) претърпя повреда на скоростната кутия, което бе последвано през октомври от същата ситуация и на LCS-7 (USS Детройт). USS Детройт бе принуден да се върне в пристанището от където действаше в Латинска Америка, но прекъсване и на електрозахранването по пътя, принуди флота да го тегли до пристанището.

На снимката: LCS Detroit , тип Freedom, плава през Карибско море. LCS Detroit претърпява загуба на задвижващата си система през октомври 2020 г. (сн.: MC2 Anderson Branch / US Navy)
image
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Поръчайте с до -25% отстъпка

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка