Горещи новини
- Участниците във водолазното учение „Тритон -2023“ демонстрираха способности за обезвреждане на боеприпаси и морски мини
- Нов германски HUSAR в небето: Rheinmetall ще достави на Bundeswehr-а разузнавателен БЛА LUNA NG
- Зеленски: Членството на Украйна в НАТО е въпрос на време, де факто вече сме съюзници
- В Ротердам неизвестен извърши две въоръжени нападения, убивайки 3 души
- Сеймът на Латвия одобри забраната на руския език в обществените медии
- ISW: ВСУ отклониха Русия от настъпление в две направления /КАРТИ/
- Германия ще закупи израелската система за противоракетна отбрана Arrow-3
- Началникът на британските ВС: Отбранителната линия на Русия се оказа по-силна, отколкото Западът смяташе
- Украински пилоти започнаха обучение в САЩ за управление на F-16
- Пентагонът нарече Русия и Китай основни заплахи в областта на ядрените оръжия

“Нашите учени ще имат нов хоризонт. Ние ще влезем в европейската флота на научно-изследователските кораби”, каза още проф. Пимпирев и допълни, че на борда ще могат да работят около 40 учени със съответната научна инфраструктура. За да отплава корабът обаче, трябва да бъде завършен неговият ремонт.
Проф. Пимпирев припомни, че в момента България провежда своята юбилейна тридесета национална експедиция до Антарктида, което нарежда страната сред едва 29-те в света, които провеждат изследвания там. На Белия континент България дори има и своя пощенска станция, отбеляза той, чийто пощенски код е 1090.
Подробности около предстоящото първо излизане на българския кораб в световния океан, както и за неговото техническо състояние, даде флотилен адмирал Боян Медникаров, началник на Висшето военноморското училище “Н. Й. Вапцаров” – Варна. “Това е огромно предизвикателство за нашата държава и военноморските сили, защото никога български военноморски кораб не е преминавал екватора. Никога български военен флаг не се е вял в Южния Атлантик”, подчерта той. Адмирал Медникаров припомни, че идеята за кораба се заражда през 2020 г., а той е закупен за малко под 1,2 млн. лв. По експертни оценки обаче плавателният съд в момента струва два пъти повече, заради скока в цените на стоманата и желязото.
Плавателният съд е построен през 1987 г. в Норвегия и е готвен да работи в тежките условия на Норвежко море. Той сменя няколко собственика, а по-късно е готвен да бъде изследователски кораб, който да работи по проекта “Южен поток”. През 2014 г. е модернизиран, разказа още той.
Българското Министерство на отбраната вече сформира и екипажа на кораба, който ще се състои от 20 души. “Имаме изключително ентусиазиран капитан, който е бил дълги години командир на водолазен спасителен кораб. С помощта на нашите аржентински колеги успяхме да го изпратим в Буенос Айрес, където премина през два курса за плаване в арктическия район на Атлантическия океан. Курсантите от морското училище започнаха да живеят, тренират и ремонтират кораба”, каза още адмиралът. Той допълни още, че е необходимо допълнително финансиране от около 3 млн. лв. за цялостното въвеждане в експлоатация на плавателния съд, както и 1 млн. лв. за полярната програма.
pan.bg
Източник: bta.bg
loading...
Други публикации
Напиши коментар