„Урал“ - третият атомен ледоразбивач тип "Арктика" излиза на ходови изпитания

Pan.bg 07 окт 2022 | 11:25 views (567) commentaries(0)
img
хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
По информация на mil.press

Атомният ледоразбивач "Урал" проект 22220 трябва да започне морски изпитания на 11 октомври. Това съобщи по време на Общоруския морски конгрес "Нева" заместник-генералният директор на Северния морски път на държавната корпорация "Росатом" Вячеслав Рукша.

„Урал“ е вторият сериен (трети поред) универсален атомен ледоразбивач проект 22220. Заложен бе през юли 2016 г., спуснат на вода през май 2019 г.

Припомняме, че Балтийския завод предаде в експлоатация лидерния ледоразбивач проект 22220 „Арктика“ през октомври 2020 г. с дефектен задвижващ двигател на десния вал със задължение Обединената корабостроителна корпорация да го замени през 2021 г. Миналата година корабът премина планов ремонт.

През януари 2022 г. Атомфлот получи втори ледоразбивач „Сибир“.

В допълнение към "Урал" в "Балтийската корабостроителница" продължава строителството на още два ледоразбивача от проект 22220 - "Якутия" и "Чукотка".

Атомните ледоразбивачи проект 22220 са предназначени за самостоятелно ескортиране на кораби и целогодишно водене на кервани в западния район на Арктика, в плитките райони на Енисей и Обския залив, теглене на кораби, както и оказване на помощ и изпълнение спасителни операции в ледени условия и чиста вода. Ледоразбивачите могат да преодолеят до 2,8 метра твърд лед. Те ще станат най-мощните кораби от този тип в света.

Ледоразбивачите проект 22220 са оборудвани с ядрена парогенераторна установка РИТМ-200 с мощност 60 MW, разработена от конструкторското бюро „Африканов“. Като задвижване се използват три четирилопатни витла с фиксирана стъпка. Двойната конструкция на газене на тези кораби им позволява да работят както в арктически води, така и в устията на полярни реки. Срокът на експлоатация на ледоразбивачите пр. 22230 ще бъде 40 години, ресурсът на реактора е 320 000 часа. Основните задачи на тези ледоразбивачи са да обслужват Северния морски път и да водят експедиции до Арктика.

Основните характеристики на кораба:
• максимална дължина - 173,3 метра;
• широчина - 34 метра;
• височина на борда в средата на кораба - 15,2 метра;
• газене – 8,5–10,5 метра;
• водоизместимост - 33 500 тона.

Текст към снимка: Ледоразбивачи проект 22220 на кея на Балтийския завод (сн.: Fleetphoto.ru, И. В. Бородулин)
image
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка