Горещи новини
- Учени сравниха ядрените потенциали на Русия и САЩ
- Американски торпеда за немските Poseidon
- В Китай моделираха атака с хиперзвукови ракети срещу американски самолетоносач
- Словения ще закупи системата за ПВО IRIS-T SLM
- Компаниите Elbit America и Theon Senors с договор за доставка на очила за нощно виждане за морската пехота на САЩ
- САЩ плащат 70% от цената за новите брегови ракетни системи на Латвия
- Смъртта на помощника на Залужни: съдът все пак избра превантивна мярка за заподозрения служител
- В САЩ Зеленски ще разговаря със сенатори и ще се срещне с председателя на Камарата на представителите
- Кулеба: Борбата за решението на ЕС да започне преговори за присъединяване с Украйна все още продължава
- Президентът на Литва: Унгария вреди на единството на Европейския съюз

хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
По информация на airbus.com
На 28 септември 2023 г. Airbus съобщи, че ще оборудва един от корабите, нает от корабособственика Louis Dreyfus Armateurs, и които използва за транспортиране на възли на самолети, с технология за задвижване с помощта на вятъра, която улавя енергията му за генериране на тяга и следователно осигурява спестяване на гориво и намаляване на CO2 емисиите.
Платното eSAIL®, разработено от базираната в Испания фирма bound4blue, създава от 6 до 7 пъти повече енергия от конвенционално твърдо платно. Състои се от подобна на платно вертикална повърхност и електрическа система за засмукване на въздух, която помага на въздушния поток да се залепи отново за платното, генерирайки допълнителна тяга и по този начин намалявайки натоварването на основните двигатели на кораба.
Три 22-метрови eSAIL® ще бъдат монтирани на кораба Ville de Bordeaux преди 6-месечния период на наблюдение на ефективността, който започва в началото на 2024 г. Ville de Bordeaux редовно превозва подвъзли за моделното семейство A320 от Европа до Mobile в САЩ, където има линия за окончателно сглобяване.
Монтирането на eSAILs® на Ville de Bordeaux подкрепя ангажимента на Airbus да намали наполовина емисиите на CO2 от морските си операции до 2030 г. в сравнение с базовото ниво от 2015 г. Според оценките на bound4blue, тези eSAIL могат да осигурят спестяване на гориво и емисии на CO2 съответно до 560 t и до 1800 t за този кораб за година. Инсталирането на eSAILs® във Ville de Bordeaux е съфинансирано от ЕС.
„В Airbus изучаваме технологиите, подпомагани от вятъра, като потенциален източник на енергия за нашите морски операции в продължение на много години. Като тръгваме на вълнуващо пътешествие с нашите партньори Louis Dreyfus Armateurs и bound4blue, потвърждаваме амбицията си да изследваме всички пътища за иновации, за да разработим по-устойчиви морски решения и допълнително да намалим въглеродния отпечатък от нашите индустриални операции. Тази технология изглежда обещаваща и ние сме нетърпеливи да започнем да я тестваме в реални условия до края на годината“ заяви Никола Кретиен, ръководител на отдел „Устойчивост и околна среда“ в Airbus.
„В Louis Dreyfus Armateurs се ангажираме да подкрепим декарбонизацията на корабната индустрия, постигайки нулеви нетни емисии на парникови газове до 2050 г. Задвижването с помощта на вятър е едно от решенията, които вярваме, че ще ни помогнат да постигнем тази цел. За да определим най-добрата технология за нашите операции, сме нетърпеливи да идентифицираме и тестваме различни форми на задвижване с помощта на вятър, включително въртящи се вертикални цилиндри, гъвкави платна, твърди платна и крила. Имаме удоволствието да обявим, че скоро ще инсталираме eSAILs на bound4blue на нашия ро-ро кораб Ville de Bordeaux, който оперираме за Airbus“ сподели Матийо Мюзо, генерален мениджър транспорт и логистика в Louis Dreyfus Armateurs.
Дейвид Ферер, технически директор на bound4blue, заяви: „След като внедрихме и доказахме нашата технология вече на 3 кораба, ние сме развълнувани да инсталираме нашите 22-метрови eSAILs на Ville de Bordeaux. Това внедряване ще отбележи първата по рода си фиксирана инсталация на смукателни платна на ро-ро кораб, демонстрирайки, че смукателни платна могат да бъдат разположени на кораби с висока палуба и голяма зона на вятъра, без да се компрометира стабилността на кораба“.

loading...
Други публикации
Напиши коментар