Горещи новини
- БТА: Елена Йончева каза, че е предала в Сана, Йемен, писмо от името на роднините на българските моряци от кораба "Галакси Лийдър"
- ВА "Г.С.Раковски": Завърши курс за длъжностна квалификация
- Министърът на транспорта и съобщенията Красимира Стоянова подписа протокола за увеличение на капитала на „Български пощи“ ЕАД с 50 млн. лева
- Otbrana.com: На празника на София столичните запасни припомниха историята си
- Otbrana.com: Празнува полк. Младен Младенов, военен дипломат, зам. председател на СОСЗР
- Икономическото сътрудничество между България и Германия и актуалните предизвикателства пред европейската икономика обсъдиха президентът Румен Радев и посланикът на ФРГ Ирене Планк
- Признание за военнослужещите от 2-ра Тунджанска механизирана бригада
- Министър Иван Кондов бе почетен гост на Общото годишно събрание на Асоциацията на почетните консули в България
- Главен комисар Мирослав Рашков: С германските колеги поддържаме активно и резултатно сътрудничество
- Министрите на отбраната на страните от формата „Букурещ-9“ обсъдиха укрепването на отбраната на Източния фланг на Алианса
pan.bg
На 5 август италианският консорциум OSN (Orizzonte Sistemi Navali), съвместно предприятие, създадено от Fincantieri (51%) и Leonardo (49%), получи информация от командването на италианския флот (Marina Militare) за положително решение за удължаване поръчката с допълнителен патрулен кораб от ново поколение. Използването на новата клауза увеличи стойността на първоначалния договор, сключен на 31 юли миналата година, с 233 милиона евро, като по този начин достигна обща стойност от 1,158 милиарда евро. Също така трябва да се отбележи, че този документ предполага възможността за изграждане на още три кораба. Следователно Marina Militare все още има опция за още два патрулни кораба. От горепосочената сума 163 милиона евро ще отидат при мажоритарния акционер в OSN, т.е. Fincantieri, а останалите 70 милиона евро - при Leonardo. Новите кораби ще изпълняват не само чисто военни задачи, но и такива, свързани с опазване на околната среда и ликвидиране на нефтени разливи. Те ще имат пълна водоизместимост от приблизително 2400 t с размери на корпуса 95 x 14,2 x 5,4 m. Задвижването ще бъде конфигурирано в системата CODLAD с два дизелови двигателя с мощност от 8000 kW всеки и два реверсивни електромотора с мощност от 500 kW всеки, работещи чрез общи редуктори за два задвижващи вала. Съгласно изискванията, комбинираната работа на цялата система за задвижване трябва да позволи скорост над 24 възела. Прогнозното разстояние на плаването е 3500 nm при скорост 14 възела и автономност до 20 дни. Вътрешният обем на корпуса трябва да позволи качването на максимум 97 души, като се подчертава високото ниво на автоматизация на новите патрулни кораби, както и високият стандарт на социални и битови условия. Корабите ще получат артилерийско въоръжение, предоставено от Leonardo и състоящо се от 76- mm/62 SR оръдие и две 30-mm оръдия Lionfish. Новите единици ще получат и две акустични системи Sitep Italia MASS (Multirole Acoustic Stabilized System) CS524. На кърмата ще има площадка за кацане за среден хеликоптер заедно с хангар, достатъчно голям, за да побере хеликоптер NH90 NFH. Радарното оборудване ще се състои от трикоординатна радарна станция GEM Elettronica Columbus Mk2, работеща в I обхват (8-10 GHz). Той ще бъде допълнен от два навигационни радара GEM Elettronica Gemini DB. Системата Leonardo NA-30S Mk2 ще отговаря за управлението на огъня. Една от най-важните конструктивни характеристики, която отчасти определя външния вид на единиците, ще бъде определено авангардният, за морски приложения, навигационен мостик, първоначално проектиран за многоцелеви кораби от семейството PPA (Pattugliatore Polivalente d'Altura, известен също като тип Thaon di Revel). Благодарение на използването на интегрирани работни станции, разработени от Leonardo и Fincantieri NexTech, ще бъде възможно както да се управлява корабът, така и да се наблюдават въздушните операции само от двама души. Те ще имат достъп до почти всички корабни системи (включително командната система, в ограничена степен, разбира се). Корабите трябва да бъдат построени в корабостроителниците Fincantieri в Рива Тригозо и Муджано, а договорът е планиран за завършване през 2026 г. Новите патрулни кораби постепенно ще заменят експлоатираните в момента плавателни съдове от клас Cassiopea (четири кораба в експлоатация от 1989 г.) и два кораба от клас Sirio (в експлоатация от 2003 г.) и ще бъдат разположени във военноморски бази в Аугуста и Месина (в Сицилия) и Каляри (в Сардиния). В рамките на подписания договор е включено и извършването на подходящи адаптации в тези съоръжения.
Л. Дойчинов
По информация на https://zbiam.pl/
Илюстрация: Fincantieri (Художествена визия на патрулните кораби от ново поколение, които ще бъдат построени за Marina Militare)
Други публикации
Напиши коментар