Горещи новини
- РФ са позволили на ВСУ да се оттеглят от района на Курск след загубата на Угледар
- Военнослужещи от 61-а Стрямска механизирана бригада на СВ участваха в учението DANUBIAN WHISPER 24 в Румъния
- Кой манипулира сателитните снимки на израелската авиобаза Неватим с F-35I поразена от ирански ракети? (ГАЛЕРИЯ)
- САЩ ще похарчат 1,2 милиарда долара за защита срещу атаките на Иран и хутите
- САЩ обясниха отказа си да свалят руски ракети над Украйна
- International Armored Group откри първия си завод в България за бронирани машини и дронове (ГОЛЯМА ГАЛЕРИЯ)
- Министър Атанас Илков прие посланика на Украйна Н. Пр. Олеся Илашчук
- Първите доставки втечнен природен газ за България пристигнаха на терминала в Александруполис
- Румен Радев: Подобряването на свързаността между България и Румъния е от ключово значение за икономическото развитие на региона
- Държавният глава Румен Радев проведе среща с изпълнителния директор на германското предприятие „Diehl Defence”
pan.bg
На 15 август австралийската компания PMB (Pacific Marine Batteries) Defense подписа споразумение с британското министерство на отбраната за тестване и квалификация на техни батерии, предназначени за британските атомни подводници. Стойността на подписания договор е приблизително 13 милиона GBP (25 милиона AUD). Това, всъщност не е началото на двустранното сътрудничество между Великобритания и Австралия. Първоначалният договор за разработване на акумулаторни клетки за Кралския флот беше подписан на 24 май 2019 г. Стойността на този договор беше приблизително 4,27 милиона GBP и включваше разработването на дизайн за нови клетки, както и изграждането на 10 тестови модула. През същата година беше създадено подразделение на PMB, наречено PMB Battery Technologies UK Limited, базирано в Южен Уелс. Предмет на сътрудничество са най-новите никел-цинкови клетки, разработени от PMB. Според австралийската компания батериите от този тип трябва да имат производителност, сравнима, а в някои случаи дори по-добра от литиево-йонните структури, като същевременно поддържат по-високо ниво на безопасност и по-ниски разходи за единица продукция. Най-важните характеристики на последния проект PMB включват: много висока ефективност при високо натоварване, оптимални параметри на зареждане, включително възможност за бързо зареждане. Въпреки това, най-важното предимство на използването на никел-цинковите клетки в сравнение с литиево-йонните клетки е несравнимо по-добрата устойчивост на повреда на първите и липсата на необходимост от инсталиране на специални системи за охлаждане на батерията. Трябва също така да подчертае, че новият продукт на PMB е напълно незапалим, което е изключително важно в случай на инсталиране на подводници. В работата по новия тип батерии активно се включиха както британското министерство на отбраната, така и заинтересованата страна. Целта беше да се адаптират най-добре техническите решения, използвани за инсталирането им на борда на ядрените подводници, както тези с балистични ракети, така и на ударните подводници. Съгласно приетия график в рамките на следващите 20 месеца ще приключи фазата на проектиране и ще се извършат тестове на клетките. Те ще се провеждат в наземно съоръжение за изпитание. Клетките, разработени от PMB, също ще бъдат поставени на бордови устройства, изградени по програмата AUKUS. Историята на създаването на PMB датира от края на 80-те години, когато компанията разработи батерии за конвенционалните подводници от типас Collins, които се строят по това време (шест кораба в експлоатация от 1996 г., като килът на прототипа Collins S73 бе положен през февруари 14, 1990).
Превод и редактиране pan.bg
По информация на https://zbiam.pl/
Снимка: Royal Navy(Показана е британската атомна подводница HMS Astute (S 119) в открито море)
Други публикации
Напиши коментар