Breaking News
- PHOTOS - Seven Bulgarian F-16s are in various stages of production,
- GALLERY AND VIDEO&: THRACIAN SENTRY 2023 WITH BULGARIAN AIR FORCE
- NATO is sending F-16s to Bulgaria for the Thracian Star 2023 exercise
- Bulgarian Air Force L-39s to be modernized and overhauled
- Dutch F-16s back to Europe (and go to Bulgarian AF?)
- Interim fighters for the Bulgarian Air Force
- Spain to join NATO's enhanced Air Policing mission in Bulgaria
- Bulgaria celebrates 50 years as a spacefaring nation
- EDA’s European Spartan Exercise cleared for take-off in Bulgaria
- Breaking: Bulgarian Su-25 crashed
Китайската и руската брегова охрана провеждат първото съвместно патрулиране в Северния ледовит океан
pan.bg
Според информация, публикувана от Global Times на 2 октомври 2024 г., формация от кораби на бреговата охрана на Китай (China Coast Guard - CCG) е направила първото си влизане в Северния ледовит океан за съвместно патрулиране с руските си колеги. Така за първи път кораби на CCG "се осмелиха" да навлязат в региона. Този арктически патрул тества готовността на корабите да изпълняват мисии в нови среди. Патрулирането също така ще усили сътрудничеството между китайската и руската брегова охрана. Преди арктическото патрулиране корабите на китайската и руската брегова охрана на 21 септември започнаха съвместни операции в северната част на Тихия океан. Военноморските и геополитическите интереси на Китай в Арктика се ръководят от комбинация от стратегически, икономически и научни цели. Въпреки че Китай не е арктическа държава, той се обяви за "почти арктическа" нация и се стреми да играе значителна роля в региона. Тази амбиция е обявена чрез неговата стратегия „Полярен път на коприната“, която насърчава използването на арктическите морски маршрути, особено Северния морски път, като по-бърза и по-безопасна алтернатива за транспортиране на стоки, включително енергийни доставки, между Азия и Европа. Тези арктически преходи стават по-жизнеспособни, тъй като изменението на климата намалява заледяването на морската вода, съкращавайки значително времето за транзит в сравнение с традиционните маршрути като например Суецкия канал. Стратегията на Китай за Арктика набляга на научните изследвания, търговските интереси и навигационните права. Пекин оперира с множество ледоразбивачи и неговите инвестиции в технологии за полярни кораби и арктическа инфраструктура, включително партньорства с Русия, отразяват дългосрочния му ангажимент към региона. Страната също участва в корабоплаването по Северния морски път, намалявайки времето за транспорт и разходите за внос на енергия от Русия. Във военно отношение Китай поддържа предпазлив подход в Арктика, опитвайки се да балансира нарастващото си присъствие с акцент върху международното право и мирното развитие. Въпреки това опасенията относно технологиите с двойна употреба - като радар със синтетична апертура за наблюдение на морския лед, който също може да поддържа и военноморски операции - показват, че арктическите амбиции на Пекин имат военни последици. Това е особено важно, тъй като Китай се стреми да подобри информацията си за арктическите условия, което би могло да подпомогне подводните операции в региона. Арктическите интереси на Китай са многостранни, съчетават научно изследване с икономически и стратегически цели, като същевременно внимателно се ориентират в правните сложности на региона. Неговото нарастващо партньорство с Русия, особено в полярните операции и управлението на Арктика, допълнително затвърждава неговия залог в бъдещето на Арктика.
Л. Дойчинов
По информация на https://armyrecognition.com/news/
Източник на снимката е Chinese government (Корабът на китайската брегова охрана Haijing)
Други публикации
Напиши коментар